Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)


Resource type

dissertation (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2011 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Dissertation
'Semboo' of power zoals in empowerment.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2011 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: De conclusie is het volgende. Op lange termijn is het project The Pulley mogelijk mits er continuïteit is. De mensen in Gambia staan er voor open en zijn heel enthousiast om nieuwe inzichten en methoden bij te leren. Ook in the college waar de vormingssessies doorgingen staan ze open voor vernieuwing. Door de vormingspakketten te ondersteunen met tal van concrete voorbeelden, maar ook door genoeg variatie en herhaling in de vormingen te steken, is het voor de studenten aantrekkelijker. Op die manier kunnen de studenten informatie uitwisselen met elkaar en van elkaar leren. Tevens is het ook een wisselwerking geweest tussen mezelf en de studenten, waaruit ik veel geleerd heb. Conclusies: De conclusie is het volgende. Op lange termijn is het project The Pulley mogelijk mits er continuïteit is. De mensen in Gambia staan er voor open en zijn heel enthousiast om nieuwe inzichten en methoden bij te leren. Ook in the college waar de vormingssessies doorgingen staan ze open voor vernieuwing. Door de vormingspakketten te ondersteunen met tal van concrete voorbeelden, maar ook door genoeg variatie en herhaling in de vormingen te steken, is het voor de studenten aantrekkelijker. Op die manier kunnen de studenten informatie uitwisselen met elkaar en van elkaar leren. Tevens is het ook een wisselwerking geweest tussen mezelf en de studenten, waaruit ik veel geleerd heb.

Keywords

Gambia


Dissertation
'Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe?' Hoe kan via praktijkgerichte vorming aan hogeschool studente n in de lerarenopleiding in Gambia, een alternatief geïntrod uceerd worden voor de lichamelijke sancties bij het opvoeden en onderwijzen van lagere school kinderen in Gambia?
Authors: --- --- --- ---
Year: 2011 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: Aan de hand van verschillende sessies was het mogelijk om enkele alternatieven aan te reiken. Zo kwamen verschillende beloningen aan bod, maar ook enkele alternatieve sancties zoals time-out. De studenten waren erg enthousiast en leergierig. Aan de hand van hun feedback kon ik opmaken dat de methodieken die ik had aangereikt rond belonen en straffen, een hulpmiddel waren om verder aan de slag te gaan als leerkracht. In deze sessies was het wel belangrijk om enkele methodische handvaten te gebruiken, zoals spel en discussie. Deze handvaten zorgden voor interactie en diepgang. Ook een aangepaste begeleidingsstijl zoals het openstaan voor verschillende visie, een houding van respect en het werken met feedback naar en van de studenten. Tenslotte was het hierbij belangrijk om voor continuïteit te zorgen. Zo kunnen de studenten deze methodieken verder gebruiken en zet het project, ‘the Pulley’, zich voort. Dit deed ik aan de hand van hand-outs en een spelenbundel. Tenslotte werden de Engelstalige versies van de sessie doorgegeven aan een docente aan de hogeschool in Gambia. Zo kan zij deze sessies verder zetten. Conclusies: Aan de hand van verschillende sessies was het mogelijk om enkele alternatieven aan te reiken. Zo kwamen verschillende beloningen aan bod, maar ook enkele alternatieve sancties zoals time-out. De studenten waren erg enthousiast en leergierig. Aan de hand van hun feedback kon ik opmaken dat de methodieken die ik had aangereikt rond belonen en straffen, een hulpmiddel waren om verder aan de slag te gaan als leerkracht. In deze sessies was het wel belangrijk om enkele methodische handvaten te gebruiken, zoals spel en discussie. Deze handvaten zorgden voor interactie en diepgang. Ook een aangepaste begeleidingsstijl zoals het openstaan voor verschillende visie, een houding van respect en het werken met feedback naar en van de studenten. Tenslotte was het hierbij belangrijk om voor continuïteit te zorgen. Zo kunnen de studenten deze methodieken verder gebruiken en zet het project, ‘the Pulley’, zich voort. Dit deed ik aan de hand van hand-outs en een spelenbundel. Tenslotte werden de Engelstalige versies van de sessie doorgegeven aan een docente aan de hogeschool in Gambia. Zo kan zij deze sessies verder zetten.

Keywords

Gambia

Listing 1 - 2 of 2
Sort by