Narrow your search

Library

Odisee (3)

AP (2)

EHC (2)

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

KDG (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

Arteveldehogeschool (1)

More...

Resource type

book (2)

dissertation (2)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2013 (1)

2008 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Dissertation
Componenten van een emancipatorische leerling - leerkrachtrelatie in de lerarenopleiding
Authors: ---
Year: 2008

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Kan onderwijs zonder welzijn? En vice versa?
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462672611 Year: 2020 Publisher: Berchem Mammoet HoGent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor wie er nog aan twijfelde: corona heeft met één ruk de sociale ongelijkheid in het onderwijs blootgelegd. Het was geen sinecure de meest kwetsbare gezinnen te bereiken om de dreigende leerachterstand en sociale isolatie te weren. Hoopvol is dat scholen meer dan ooit de weg vonden naar welzijnsorganisaties om die outreach mee mogelijk te maken. Samen bundelden ze hun krachten om zowel het leren van de kinderen als het welzijn van gezinnen te garanderen. Daar valt veel uit te leren.HOGENT onderzocht samenwerkingen tussen onderwijs en welzijnssector die als doel hebben om kwetsbare gezinnen (op en rond de basisschool) beter te ondersteunen. De onderzoekers stelden vast dat die samenwerkingen broodnodig blijken, maar niet altijd een evidentie zijn. Deze gids wil inspireren. De auteurs verzamelden vele verhalen, reflecties en ideeën om scholen én welzijnssector nog meer samen te brengen. De lezer vindt ook een kader terug om zich te positioneren binnen onderwijs, welzijn én op de brug tussen beide. Zo wordt interprofessioneel leren, denken én handelen gestimuleerd.Bron: https://www.epo.be/nl/mammoet/4659-kan-onderwijs-zonder-welzijn-en-vice-versa-9789462672611.html


Dissertation
"Waar in de tijd situeren jullie de middeleeuwen?" "Voor Christus, mevrouw?" : geschiedenis in het BSO.
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Brussel Europese Hogeschool Brussel; studiegebied onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Hebben ze zin? : levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044136890 9044136895 Year: 2019 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Levensbeschouwelijke vakken? Wie ligt daar nog wakker van, zou je kunnen denken. De secularisering vond al ruim ingang, toch? Het onderwijs ligt daar wakker van! Verschillende koepels zijn immers de zoektocht gestart naar de invulling en de plaats van levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs. Terwijl het Vlaamse Gemeenschapsonderwijs (GO!) (heel recent) pleit voor één uur levensbeschouwelijke vakken per week, reageren bisschoppen dat de rooms-katholieke godsdienst een prominente plaats moet blijven krijgen in het studiecurriculum. Het debat is begonnen...Ook ouders en jongeren liggen er wakker van. Zij dienen immers een levensbeschouwelijke keuze te maken. Jongeren geven het belang aan van vakken die hun levensbeschouwelijke zoektocht ondersteunen, net in een geseculariseerde maatschappij. Over de levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs wordt echter meestal zwart-wit gediscussieerd. Dit boek pakt het anders aan. Het wil vanuit de levensbeschouwingen zelf een antwoord bieden op de plaats en de betekenis van deze vakken in het onderwijs. Het geeft een blik op de historiek van levensbeschouwing in Vlaanderen, de verschillende doelen die levensbeschouwelijke vakken willen bereiken en het toont reacties van zowel academici als ouders. Zo kan men met kennis van zaken een onderbouwde keuze maken. (Bron: website uitgever)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by