Narrow your search
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
De teleurgang van een vriendschap : de briefwisseling W. de Vreese - E. van den Berghe
Authors: ---
Year: 1984

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Monitoring en modellering van wortelzonerietvelden
Authors: ---
Year: 2002

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Taalontwikkelend lesgeven, hoe doe je dat?
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het pakket brengt de didactiek op een toegankelijke en authentieke manier in beeld. Het bevat: - 5 instructiefilmpjes waarin leerkrachten technieken en basisprincipes van taalontwikkelend lesgeven demonstreren in hun klaspraktijk. - een leidraad waarin begrippen zoals 'schooltaal', 'taalfeedback' en 'betekenisonderhandeling' in mensentaal worden uitgelegd. - 3 kijkwijzers en 5 opdrachten om met studenten of een leerkrachtenteam aan de slag te gaan.


Book
Prof. Dr. Willem de Vreese (1869 - 1938): een herdenking.
Authors: --- ---
Year: 1988 Publisher: Gent Algemeen Nederlands Verbond, afdeling Oost-Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taalontwikkelend lesgeven : hoe doe je dat? : over taalbeleid in de klaspraktijk
Authors: --- ---
Publisher: Gent Gent Arteveldehogeschool, dienst studieadvies KAHO Sint-Lieven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Taalontwikkelend lesgeven : hoe doe je dat? : over taalbeleid in de klaspraktijk [dvd]
Authors: --- ---
Publisher: Gent Gent Arteveldehogeschool, dienst studieadvies KAHO Sint-Lieven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

5 lesfragmenten:- Kleuteronderwijs: 1e kleuterklas l Jill Wally. Het Kwikstaartje, Oordegem- Lager onderwijs: 5e leerjaar l Veerle De Clippel. Sint-Janscollege De Krekel, Sint-Amandsberg- Secundair onderwijs 1e graad: natuurwetenschappen l Rob Van Gastel. Don Bosco Mariaburg, Essen- Secundair onderwijs 2e graad ASO: economie l Els Van Hauwermeiren. Sint-Gertrudiscollege, Wetteren- Secundair onderwijs 3e graad BSO: Project Algemene Vakken L Karen Ackerman. Edugo, Lochristi


Dissertation
Optimalisatie van zoekopdrachten voor multimediabestanden.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2009 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak worden metadata toegevoegd aan multimediale bestanden, zodat deze gemakkelijker kunnen worden teruggevonden in databanken. Er bestaat echter een kloof tussen de manier van annoteren en de manier waarop gebruikers items zoeken. In deze scriptie worden enkele technieken besproken, die kunnen bijdragen tot betere zoekresultaten. Het eerste deel beschrijft hoe tags kunnen worden gevisualiseerd, door middel van tag clouds, zodat gebruikers gemakkelijk doorheen zoekresultaten kunnen navigeren. Het tweede deel behandelt hoe domeinkennis kan worden ondergebracht in ontologieën, zodat meer expressieve query's kunnen worden uitgevoerd. Ook kennis uit andere databanken kan interessante informatie opleveren. Het laatste deel van deze scriptie behandelt twee van deze databanken: Flickr en Geonames. De eerste, een fotodatabank, kan worden gebruikt om relaties tussen tags te zoeken. Tags die vaak samen voorkomen, kunnen de gebruiker helpen om meer relevante zoekresultaten te vinden. De tweede, een geografische databank, kan worden gebruikt om plaatsnamen uit metadata te extraheren. De geëxtraheerde data maken het mogelijk voor gebruikers om te zoeken naar gebeurtenissen die zich rond een bepaald gebied hebben afgespeeld. Deze scriptie behandelt de manier waarop deze technieken werden geïmplementeerd en getest. Often, metadata are added to multimedia files, to facilitate search in multimedia databases. However, there is a gap between the way of annotation and the way users search for items. This thesis presents some techniques that can be used to improve search results. The first section describes how tags can be visualized by using tag clouds. This mechanism allows the user to easily navigate through search results. The next section discusses how domain knowledge can be represented by ontologies. With the help of these data structures, users can perform more sophisticated queries. Also knowledge from other databases can yield interesting information. The last section of this thesis discusses two of these databases: Flickr and Geonames. The first one, a photo database, can be used to discover relationships between tags. Tags that often occur together, can help the user to find more relevant search results. The second one, a geographical database, can be used to extract place names from metadata. The extracted data make it possible for users to search for events that have occurred around a certain area. This thesis deals with the manner in which these techniques were implemented and tested.

Keywords


Book
Prof. Dr. Willem De Vreese 1869-1938 : een herdenking
Authors: --- --- ---
Year: 1988 Publisher: [S.l.] : ANV. Afdeling Oost-Vlaanderen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taalontwikkelend lesgeven : hoe doe je dat? Over taalbeleid in de klaspraktijk.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, dienst studieadvies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Online taalontwikkelend lesgeven in het vak geschiedenis
Authors: --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de lerarenopleiding wordt vaak herhaald ‘elke leerkracht is een taalbewuste leerkracht’, maar er worden weinig voorbeelden gegeven van hoe we dat als leerkracht kunnen realiseren in lessen zoals geschiedenis, aardrijkskunde of biologie. Door de scholenkoepels worden een aantal uren Nederlands geschrapt in verschillende richtingen, wat betekent dat de druk van het Nederlands leren weer meer verspreid wordt over de andere leerkrachten die geen talen geven. Daarom is het belangrijk dat leerkrachten geprofessionaliseerd worden rond de principes van taalontwikkelend lesgeven zodat ze die kunnen realiseren zonder hun eigen leerstof uit het oog te verliezen. Dit onderzoek wil taalontwikkelend lesgeven integreren in geschiedenisonderwijs, meer bepaald de krachtlijnen van historisch denken om zo tegemoet te komen aan de twee factoren die centraal staan in dit onderzoek: taal en vakinhoud. Omdat we door de coronapandemie in het onderwijs afstandsonderwijs moesten invoeren, wordt in dit onderzoek gezocht naar een manier om die integratie van taalontwikkelend lesgeven binnen de krachtlijnen van historisch denken ook online te laten plaatsvinden om taalachterstand zo weinig mogelijk te laten voorkomen.

Keywords

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by