Listing 1 - 10 of 140 << page
of 14
>>
Sort by

Book
Wie is bang van fear appeals ? : angstprikkels in sociale marketing
Author:
ISBN: 9789076802534 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Angstprikkels of fear appeals zijn persuasieve boodschappen die bedoeld zijn om mensen angst aan te jagen door hen voor te houden wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als ze niet doen wat de boodschap hen aanbeveelt. Angstprikkels worden veelal gebruikt in sociale marketingcampagnes voor het promoten van onderwerpen als verkeersveiligheid, gezond leven of veilig vrijen. Deze publicatie biedt een overzicht van wat er bekend is over de werking en de effectiviteit van angstprikkels in sociale marketing. Zij beantwoordt vragen als: Welke componenten moet een overtuigende fear appeal bevatten en hoe worden de effecten ervan gemeten? Kunnen fear appeals ook averechts werken? Moet de focus liggen op fysieke dreiging (‘roken leidt tot een vroege dood') of op sociale dreiging (‘niemand wil een roker kussen')? Ook de werking bij verschillende doelgroepen en in verschillende omstandigheden wordt besproken.


Book
The yearly marketing survey
Author:
Year: 2008 Publisher: Mechelen The House of Marketing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Marketing --- Marktonderzoek --- Trend --- België


Book
Advertising research : message, medium and context
Authors: ---
ISBN: 9789044123876 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the first part, important aspects of advertising messages that influence advertising effectiveness are discussed, with contributions on advertising strategies and branding, advertising creativity, emotional and informational advertising strategies, effective arguments in advertising and the use of celebrity endorsers. In the medium part, a number of studies on advertising in new media such as internet advertising, advertising in computer games (advergames), and the usage of new media by different target groups, are collected. In the final part on context, the contributions elaborate among others on product placement, the impact of cultural differences on advertising effectiveness, how men and women differ in their reactions to advertising, the connection between advertising and human values, and advertising aimed at children. This book compiles the best research reports presented at the 7th ICORIA - International Conference on Research in Advertising - conference, organized by the European Advertising Academy (E.A.A.).

The influence of affect intensity, need for emotion and affective orientation on affective and cognitive responses to warm, erotic and humorous advertising appeals
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Antwerpen RUCA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The advertising effectiveness of different levels of intensity of humour and warmth and the moderating role of affect intensity

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Need for cognition and the moderating role of the level of intensity of warm and humorous advertising appeals

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De geaggregeerde vraag naar personenwagens in België

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het stemgedrag en de verschillen tussen het kiespubliek van de Vlaamse politieke partijen : een onderzoek bij de economiestudenten van het RUCA
Authors: ---
Year: 1992 Publisher: Antwerpen : RUCA. Faculteit toegepaste economische wetenschappen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Tewerkstelling in de bedrijven in de Gentse havenzone

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Constructing scales for the measurement of environmental consciousness and environmentally friendly consumer behaviour.
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Antwerpen University Of Antwerp (Ruga) - Department Of Applied Economics. Working Paper 99/16

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 140 << page
of 14
>>
Sort by