Listing 1 - 10 of 140 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Angstprikkels of fear appeals zijn persuasieve boodschappen die bedoeld zijn om mensen angst aan te jagen door hen voor te houden wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als ze niet doen wat de boodschap hen aanbeveelt. Angstprikkels worden veelal gebruikt in sociale marketingcampagnes voor het promoten van onderwerpen als verkeersveiligheid, gezond leven of veilig vrijen. Deze publicatie biedt een overzicht van wat er bekend is over de werking en de effectiviteit van angstprikkels in sociale marketing. Zij beantwoordt vragen als: Welke componenten moet een overtuigende fear appeal bevatten en hoe worden de effecten ervan gemeten? Kunnen fear appeals ook averechts werken? Moet de focus liggen op fysieke dreiging (‘roken leidt tot een vroege dood') of op sociale dreiging (‘niemand wil een roker kussen')? Ook de werking bij verschillende doelgroepen en in verschillende omstandigheden wordt besproken.
Marketing --- Fear appeals. --- Angst. --- Angsten --- Sociale marketing --- Voorlichtingscampagnes --- Sensibilisering --- Emoties --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Angst --- Voorlichtingscampagne --- Emotie
Choose an application
Marketing --- Marktonderzoek --- Trend --- België
Choose an application
In the first part, important aspects of advertising messages that influence advertising effectiveness are discussed, with contributions on advertising strategies and branding, advertising creativity, emotional and informational advertising strategies, effective arguments in advertising and the use of celebrity endorsers. In the medium part, a number of studies on advertising in new media such as internet advertising, advertising in computer games (advergames), and the usage of new media by different target groups, are collected. In the final part on context, the contributions elaborate among others on product placement, the impact of cultural differences on advertising effectiveness, how men and women differ in their reactions to advertising, the connection between advertising and human values, and advertising aimed at children. This book compiles the best research reports presented at the 7th ICORIA - International Conference on Research in Advertising - conference, organized by the European Advertising Academy (E.A.A.).
Adverteren. --- Reclame en media. --- Reclame. --- #SBIB:309H2800 --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 659 --- 369.4 --- merken --- reclame --- 659.1 --- onderzoeksrapporten --- Reclame: algemene werken --- Reclame. Public relations --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Reclame --- Reclame-onderzoek --- Reclame-effectiviteit --- Internet --- Televisiereclame --- Branding --- Product placement --- Productplacement
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 140 | << page >> |
Sort by
|