Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Kansarmoede --- Onderwijs --- Gelijke onderwijskansen --- Onderwijsbeleid
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De huidige generaties jongeren groeien op in een leefwereld waarin multimedia, het internet en games een alsmaar prominentere plaats innemen. Op tal van manieren worden ze er uitgedaagd tot consumeren en leren, tot het onafgebroken verzinnen van antwoorden en oplossingen op reële en virtuele probleemsituaties die in een razendsnel tempo naar hen toe worden geventileerd.Twitterend en gsm-end slaan deze jongeren aan het netwerken, blijven ze anyplace, anywhere en anyhow in contact, helpen elkaar bij het à la carte te voorschijn toveren van kwinkslagen die hen moeten redden uit de talloze patstellingen waarmee onze eigentijdse, aan informationoverload lijdende samenleving hen alsmaar blijft overrompelen. Een hyperactieve samenleving dus, die hen onophoudelijk kansen biedt tot verkennen, ontdekken, experimenteren... maar ook oogt als een hyperrealistische jungle waaruit zij zich keer om keer hands-on moeten zien te 'redden'
Didactiek. --- Jeugd. --- Multimedia. --- Secondary education --- didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- e-learning --- leerstrategieën --- leefwereld --- SO (secundair onderwijs) --- jeugdcultuur --- jongeren --- leerprocessen --- leren --- onderwijsvernieuwing --- begeleid zelfstandig leren --- leerlingenbegeleiding --- 443 --- 454.52 --- Generatieverschillen --- Jongerencultuur --- Multimedia --- Onderwijsvernieuwing --- generaties --- generatieverschillen --- Communicatie --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Leerprocessen --- Multimedia ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- 415.4 --- Leeromgeving --- Leren --- internet --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Tieners --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computergestuurd onderwijs --- informatica --- jeugd --- jongerencultuur* --- multimedia --- departement Algemeen 09 --- Kinderpsychologie --- Jeugd --- Jeugdpsychologie --- Leerproces --- Primary education --- Jongere
Choose an application
Leerkrachten die hun eerste stappen zetten in het onderwijs, kunnen dankbaar gebruikmaken van de ervaringen en de deskundigheid van collega's die al langer in functie zijn. Voorwaarde is dat die collega's over de vaardigheden beschikken om de nieuwkomers te coachen. En ook leerkrachten of andere personeelsleden die een nieuwe taak toebedeeld krijgen, kunnen vaak rijkelijk profiteren van de kennis van meer ervaren collega's. Ook wie al langer aan de slag is als leraar, kan veel voordeel halen uit de 'luisterende aanwezigheid' van zo'n collega-coach. Dit boek beschrijft en bespreekt op een praktijkgerichte manier hoe coaching in al deze situaties kan verlopen.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- coaching --- onderwijs --- School management --- Didactic strategies --- Belgium --- 371.048 --- 371.13 --- 371.2 --- België --- 450.7 --- Begeleiding (Coaching) --- Beginnende leraren --- Teamwerk --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- beginnende leraren --- coach --- coachen --- startbegeleiding --- Onderwijsstrategieën --- docent --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Onderwijsorganisatie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Opleiding en bijscholing --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding
Choose an application
Dit boek reikt kaders, handvatten en hefbomen aan die leraren en scholen helpen om aansluiting te vinden bij de eigentijdse leerhouding van jongeren. Het pleit ervoor leercontexten te enten op reële uitdagingen en probleemsituaties; om jongeren te laten leren aan de werkelijkheid. Een boek dat ruimte wil geven aan leer-krachtig leren, aan rijk en veelzijdig leren, aan leren dat jongeren in hun diepste zijn beroert, dat een appèl doet aan alle vermogens en talenten waarover zij beschikken, ... Door jongeren mogelijkheden toe te spelen om te snuffelen en te proeven, te exploreren en te experimenteren, ... leren ze de werkelijkheid, anderen en zichzelf ten volle kennen. Zo komen we tot identiteitsontwikkelend onderwijs. Daarbij worden beslissende keuzes uitgesteld tot aan het kantelmoment waarop jongeren doorheen alles wat ze hebben verkend, ondernomen en doorleefd in staat zijn voor zichzelf richting uit te zetten. Een inspirerend boek vol verfrissende ideeën dat, ondanks de scherpe analyse van wat er mis gaat in het klassieke onderwijs, het vertrouwen in de leer-kracht van jongeren en leraren niet verliest.
Didactiek. --- Identiteitsontwikkelend onderwijs. --- Onderwijsleerprocessen. --- Onderwijsvernieuwing. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes. --- onderwijsvernieuwing --- Teaching --- onderwijsbegeleiding --- didactische werkvormen --- jeugd --- jongeren --- krachtige leeromgeving --- leerkrachten --- lesgeven --- onderwijs --- 454.21 --- didactiek --- identiteit --- Didactische werkvormen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerkrachten --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Onderwijs --- 450.7 --- Identiteit --- Jongeren --- Leerstijlen --- Leervaardigheid --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Lesgeven --- 454.2 --- Identiteitsontwikkeling --- Leeromgeving --- Onderwijs; algemeen --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- Secundair onderwijs ; didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: teleonderwijs) --- departement Lerarenopleiding 09 --- leermotivatie --- Leraren --- 450.4 --- didactisch proces --- leerkracht --- leeromgeving --- studievaardigheden --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Choose an application
Dit boek is een naslagwerk voor hen die vandaag of morgen in de job van coach stappen, maar daarbij nog nauwelijks in de mogelijkheid verkeerden zich op dat gebied bij te scholen of te laten ondersteunen.
Onderwijs --- Beginnende leraren --- Lerarenbegeleiding --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Leraren --- Doceren --- Begeleiding --- Kwaliteitszorg --- Begeleiding ; leerkrachten --- Beginnende onderwijsgevenden ; begeleiding --- Beginnende leraar --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Dit boek werd geschreven vanuit een vormingsprogramma over coachingsvaardigheden; De auteurs vertrekken van de vaststelling dat beginnende leraren te veel aan hun lot worden overgelaten. Het is een zegen wanneer de school voor hen een coach aanstelt die zorgt voor coördinatie inzake 'startbegeleiding'. Maar ook wie al langer aan de slag is als leraar, kan veel voordeel halen uit de 'luisterende aanwezigheid' van zo'n collega-coach.
onderwijs --- lerarenbegeleiding --- kwaliteitszorg --- beroepsethiek --- leraren
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|