Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nederland voert de lijst aan van gelukkige landen in de wereld. Het gaat goed met de jongeren in ons land, ze lijken tevreden te zijn met hun bestaan. Ook met de West-Europese jeugd lijkt het naar verhouding goed te gaan. Maar klopt dit beeld eigenlijk wel? Veel jongeren achten een levenshouding waarbij men op z'n hoede is en niemand vertrouwt, de meest verstandige. Er liikt bij de jeugd een diepe vertrouwenscrisis te bestaan en als we niet oppassen wordt argwaan de levenshouding van de jongste West-Europese generatie. (Bron: covertekst)
Social integration --- Youth --- Social conditions --- individualisering --- jeugdcultuur --- jeugdsociologie --- West-Europa --- 663 Jeugd --- #A0009A --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- 301.17 --- 362.8 --- 401.1 --- Age groups --- Life cycle, Human
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Wat is goed onderwijs? Deze vraag blijft de gemoederen volop bezig houden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag is er ook geen goed onderwijs. In dit boek vindt u niet ‘de definitieve waarheid’ over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis. In dit boek, het eerste in een reeks, staan vragen centraal waarop vanuit een sociologische invalshoek antwoorden gegeven worden. Hoe verloopt de interactie in de klas tussen leerlingen en tussen leraren en leerlingen. Wat is er voor nodig om leerlingen te ondersteunen bij hun studiekeuze? Wat speelt er zich af in de wereld tussen school en thuis in de eigen jeugdculturen van leerlingen? Hoe komt het dat leerlingen met een niet-westerse culturele achtergrond meer moeite hebben met hun schoolloopbaan? Hoe wordt een goede aansluiting gevonden tussen onderwijs en arbeid? En niet de minst belangrijke vraag: levert het onderwijs een bijdrage aan het bestendigen of juist aan het verkleinen van sociale ongelijkheid?
Choose an application
Hoe is het om kind te zijn in deze tijd? Met welke mogelijkheden, uitdagingen en beperkingen hebben kinderen te maken? In het basisonderwijs is het belangrijk te begrijpen hoe kinderen hun eigen wereld ondergaan en ervaren. Als leraren zich kunnen inleven, kunnen zij gemakkelijker en beter inspelen op de ontwikkelingsbehoeften van kinderen. In *De eigen wereld van het kind* brengen de auteurs de leefwereld aan de hand van de eigen ervaringen van kinderen in beeld. Met behulp van vele kinderuitspraken en -gedachten wordt geïllustreerd hoe kinderen tegen hun omgeving aankijken en wat zij van hun leeftijdgenoten en van volwassenen vinden. De leefwereld komt telkens vanuit een ander perspectief aan bod: allereerst vanuit historie, familie en school, vervolgens vanuit levensbeschouwing, media, de buurt en multiculturaliteit. De auteurs koppelen kennis uit de psychologie, de sociologie en de pedagogiek aan dat wat kinderen zelf te zeggen hebben.
kinderen --- leefwereld --- ontwikkelingspsychologie --- pedagogiek --- psychologie --- sociologie --- 416.2 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leefwerelden --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Media(Communicatiemedia) --- Multiculturele samenleving --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- 416 --- 433 --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Peuter- en kleuteropvoeding (kleuteropvoeding, peuter) --- 416.1 ) psychologie van kinderen tot 13 jaar --- lager onderwijs --- media --- Multiculturele samenleving en opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Opvoeding: praktijk --- 441 --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Ontwikkelingspsychologie --- Opvoeding. --- Kinderen. --- Age group sociology --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- Leefwereld --- Kinderen --- Sociale psychologie --- Jeugdpsychologie --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Cultuursociologie --- Opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen
Choose an application
In De eigen wereld van het kind brengen de auteurs de leefwereld aan de hand van de eigen ervaringen van kinderen in beeld. Met behulp van vele kinderuitspraken en -gedachten wordt geïllustreerd hoe kinderen tegen hun omgeving aankijken en wat zij van hun leeftijdgenoten en van volwassenen vinden. De leefwereld komt telkens vanuit een ander perspectief aan bod: allereerst vanuit historie, familie en school, vervolgens vanuit levensbeschouwing, media, de buurt en multiculturaliteit. De auteurs koppelen kennis uit de psychologie, de sociologie en de pedagogiek aan dat wat kinderen zelf te zeggen hebben. (Bron: covertekst)
Choose an application
Wat betekent het om jong te zijn in deze tijd? En welke mogelijkheden, uitdagingen, beperkingen en belemmeringen komen op jongeren af? Voor ieder die met jonge mensen werkt, is het belangrijk om zich een beeld te kunnen vormen van de antwoorden op deze vragen. In dit boek schetsen de auteurs de leefwerelden van jongeren op basis van uiteenlopend onderzoek, niet alleen óver jongeren, maar ook door en met jongeren. Het boek bestaat uit drie delen. In deel 1 worden de leefwerelden behandeld op het terrein van zorg en welzijn. Deel 2 gaat in op leren en werken en in deel 3 komen media, vrije tijd en burgerschap aan de orde. Door de hoofdstukken heen wordt steeds aandacht besteed aan actuele thema's als veranderde sekseverhoudingen en de multiculturele samenleving. Bijzonder aan dit boek is dat het zelf aansluit bij de belevingswereld van jongeren, niet alleen inhoudelijk, maar ook qua stijl en vormgeving
Jeugd --- Jeugdcultuur --- Multiculturele samenleving --- Sociale agogiek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Nederland. --- jeugdwerk- en beleid. --- Age group sociology --- jongerencultuur --- sociologie --- media-educatie --- gezinssociologie --- onderwijs --- jeugd --- leefwereld --- populaire cultuur --- 308.4 --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Leefwereld --- Media --- Schoolomgeving --- Thuis --- beeldvorming --- gezin --- lichaamscultuur --- media --- Adolescenten --- Beroepsonderwijs --- Burgerschap --- Cyberpesten --- Gamen --- Gezin --- Groep --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Lichaam --- Liefde --- Muziek --- School --- Seksualiteit --- Sociologie --- Sport --- Tatoeages --- 100742.jpg --- Televisie --- Vrijetijdssociologie --- Zelfbeeld --- Sociologie van de jeugd --- 362.8 --- Leefomgeving --- Digitale wereld --- jeugdcultuur --- jongeren --- Populaire cultuur --- Kinderen en jeugd --- Cultuursociologie --- Jeugdculturen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Jeugdwerk- en beleid. --- Kind --- Adolescent --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kleuter --- Jongere
Choose an application
De jeugd van tegenwoordig, is die wel zo anders dan die van vroeger? Zijn alle jongeren hetzelfde? En, hoe hangen die vragen samen met de opvoeding in het gezin en het leren op school? Jongeren laten zich beïnvloeden. Een nieuwe generatie kinderen groeit op in een consumptieve, overgeïndividualiseerde en digitale wereld met een overvloed aan informatie. Hoe gaat de puber van nu hiermee om? In deze bundel zijn artikelen verzameld van verschillende deskundigen, die elk vanuit hun eigen invalshoek, met jeugd bezig zijn.
Puberteit. --- Pubers --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Internet --- Mediaopvoeding --- Jeugd --- Age group sociology --- jeugdmentaliteit --- sociale media --- jeugd --- puberteit --- jongerencultuur --- leefwereld --- #KVHB:Puberteit --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Conferences - Meetings --- Puber --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|