Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (4)

KBR (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Odisee (2)

Groot Seminarie Gent (1)

SL (1)

Thomas More Mechelen (1)


Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2022 (3)

2021 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Voor verdriet bestaat geen pleister
Authors: ---
ISBN: 9782808138369 Year: 2022 Publisher: Averbode Uitgeverij Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rouwen Voor verdriet bestaat geen pleister Siham El Hajjioui Illustraties: Katrien Van Schuylenbergh Zayd houdt van voetballen, viert graag feestjes en valt wel eens van zijn fiets. Dat zijn allemaal heel gewone dingen voor gewone jongens. Maar dan maakt hij iets heel ongewoons mee. Iemand die hij heel graag ziet, is er plots niet meer. Dat verandert alles. Zayd heeft het gevoel dat er niemand is die hem begrijpt. Tot hij met zijn buurman praat en merkt dat meneer Moessa als geen ander weet wat het is om iemand te missen ... · Rouwboekje voor kinderen met diep verdriet (5 tot 8 jaar) · Om zelf te lezen en voor te lezen · Een hulp voor wie een kind in rouw wil troosten en helpen · Met handleiding op website: www.uitgeverijaverbode.be/pleister


Book
Een klein gebaar : rituelen in het leven van kinderen. 1e graad
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789464451252 9789464451245 9789464451238 Year: 2022 Publisher: Averbode Uitgeverij Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities.Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas.De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.


Book
Proeven van een andere wereld : verhalen en recepten om elkaar beter te leren kennen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031701261 Year: 2021 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Duik je mee in dit waarde(n)volle verhalen- en receptenboek? Je kijkt er binnen bij Ilias, Maya, Manuel, Helena, Len en de tweeling Shanti en Rashmi. Die kinderen laten je met veel plezier proeven van hun wereld. Maar hoe anders is die wereld van de jouwe? Elk van de kinderen groeit op in een familie. Elke familie is bijzonder, met een eigen levensbeschouwing, eigen gewoontes en gebruiken. In de verhalen kom je te weten wat voor elke familie belangrijk is en welke traditionele lekkernij ze koken voor het aankomende schoolfeest. Van kostelijke couscous tot heerlijke hamansoren!Heb jij er ook trek van gekregen? Ga dan zelf ook aan de slag in de keuken. Onze vrienden loodsen je stap voor stap door de recepten.


Book
Een klein gebaar : rituelen in het leven van kinderen - 2e graad
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789464451245 Year: 2022 Publisher: Averbode Uitgeverij Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities. Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas. De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by