Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Rouwen Voor verdriet bestaat geen pleister Siham El Hajjioui Illustraties: Katrien Van Schuylenbergh Zayd houdt van voetballen, viert graag feestjes en valt wel eens van zijn fiets. Dat zijn allemaal heel gewone dingen voor gewone jongens. Maar dan maakt hij iets heel ongewoons mee. Iemand die hij heel graag ziet, is er plots niet meer. Dat verandert alles. Zayd heeft het gevoel dat er niemand is die hem begrijpt. Tot hij met zijn buurman praat en merkt dat meneer Moessa als geen ander weet wat het is om iemand te missen ... · Rouwboekje voor kinderen met diep verdriet (5 tot 8 jaar) · Om zelf te lezen en voor te lezen · Een hulp voor wie een kind in rouw wil troosten en helpen · Met handleiding op website: www.uitgeverijaverbode.be/pleister
Dutch literature --- Dood --- Verdrietig zijn
Choose an application
Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities.Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas.De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.
Godsdienst ; basisonderwijs --- Didactics of religion --- Didactics of primary education --- communicatiesociologie --- theologie --- rituelen --- godsdienst --- non-verbale communicatie --- godsdienstsociologie --- levensbeschouwing --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Rituelen --- 478.6 --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs
Choose an application
Duik je mee in dit waarde(n)volle verhalen- en receptenboek? Je kijkt er binnen bij Ilias, Maya, Manuel, Helena, Len en de tweeling Shanti en Rashmi. Die kinderen laten je met veel plezier proeven van hun wereld. Maar hoe anders is die wereld van de jouwe? Elk van de kinderen groeit op in een familie. Elke familie is bijzonder, met een eigen levensbeschouwing, eigen gewoontes en gebruiken. In de verhalen kom je te weten wat voor elke familie belangrijk is en welke traditionele lekkernij ze koken voor het aankomende schoolfeest. Van kostelijke couscous tot heerlijke hamansoren!Heb jij er ook trek van gekregen? Ga dan zelf ook aan de slag in de keuken. Onze vrienden loodsen je stap voor stap door de recepten.
Levensbeschouwing --- Godsdienst --- Tradities --- Culturen --- Kookboeken --- Recepten --- Schoolbooks - Didactic material --- 478.1 --- cookbooks --- recipes --- wereldbevolking --- koken (voeding) --- eten --- Didactics of social education
Choose an application
Met Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities. Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas. De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.
Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst --- Rituelen --- Basisonderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|