Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Zowel ouders, leerkrachten als beleidsmakers maken zich zorgen over de vele problemen op scholen. Gebrek aan discipline, continue onderwijsvernieuwing en kinderen met leerproblemen zijn thema's die hoog op de politieke en maatschappelijke agenda staan. Maar de echte onderliggende problematiek komt nooit aan bod. Wat is de rol van volwassen gezag, van de politiek, waar gaat het echt om bij educatie? Onderwijs, zegt Frank Furedi, wordt gebruikt om andere maatschappelijke problemen op te lossen in plaats van kinderen te laten leren. Maatschappelijke en economische problemen worden veel te vaak op het overvolle bordje van onderwijs geschoven. Op heldere en intelligente wijze maakt de auteur het probleem van onderwijs duidelijk en breekt hij een lans voor datgene waar educatie werkelijk om draait: denken, kennen, reflecteren, observeren, ontwikkelen en beoordelen. Om scholen te laten bloeien moet de relatie tussen beleid en onderwijs, leerkracht en ouder, én ouder en kind veranderen
maatschappijkritiek --- sociologie --- Educational sciences --- onderwijssociologie --- Sociology --- pedagogiek --- Maatschappijkritiek --- Onderwijs (Algemeen) --- 316.4.052 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Economie --- Gezag --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Maatschappij --- Opvoeding en onderwijs --- 433 --- Gezag in de opvoeding --- Onderwijs --- 316.4.052 Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Opvoeding in de praktijk --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsvernieuwing --- Tucht --- Problemen --- Kinderen --- Beleid --- Relatie leerling - school --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - school --- Reflectie --- Observeren --- Evaluatie --- Kennis --- Probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Relatie school - ouder --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Observatie --- Analyse --- Sociaal leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 420 --- onderwijs --- leerproblemen --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Outwardly, we live in an era that appears more open-minded, non-judgemental and tolerant than in any time in human history. The very term intolerant invokes moral condemnation. We are constantly reminded to understand the importance of respecting different cultures and diversities. In this pugnacious new book, Frank Furedi argues that despite the democratisation of public life and the expansion of freedom, society is dominated by a culture that not only tolerates but often encourages intolerance. Often the intolerance is directed at people who refuse to accept the conventional wisdom and who are stigmatised as 'deniers'. Frequently intolerance comes into its own in clashes over cultural values and lifestyles. People are condemned for the food they eat, how they parent and for wearing religious symbols in public.
Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- #SBIB:316.7C120 --- #SBIB:321H30 --- AA / International- internationaal --- 170 --- 201 --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Hedendaagse politieke en sociale theorieën (vanaf de 19de eeuw): algemeen (incl. utilitarisme, burgerschap) --- Moraal en ethiek (algemeenheden). --- Sociologie: algemeenheden. --- Lifestyles. --- Social ethics. --- Social psychology. --- Toleration. --- Lifestyles --- Social ethics --- Social psychology --- Toleration --- Bigotry --- Intolerance --- Tolerance --- Virtues --- Discrimination --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Ethics --- Social problems --- Life style --- Life styles --- Styles, Life --- Human behavior --- Manners and customs --- Moraal en ethiek (algemeenheden) --- Sociologie: algemeenheden
Choose an application
Sociology of culture --- Social psychology --- Savile, Jimmy
Choose an application
In vergelijking met het verleden of met de derde wereld zijn mensen in het huidige Westen helemaal niet zo bekend met pijn, lijden, zwakke gezondheid en dood. We genieten een mate van persoonlijke veiligheid die uniek is voor de geschiedenis. En tóch zijn we bang. Angst maakt in de eenentwintigste eeuw een steeds groter deel uit van het bestaan. Angst voor ziektes, onbekende epidemieën, kindermisbruik, milieuverontreiniging en terroristische aanvallen. Als we geconfronteerd worden met de aanslagen op het WTC of in Madrid, is angst voor de toekomst onvermijdelijk en begrijpelijk. De auteur laat ons echter zien, dat we ons minstens even grote zorgen maken over genetisch gemanipuleerd voedsel en de schadelijke invloed van mobieltjes. De feiten ondersteunen in deze gevallen de angstverhalen over een groeiend risico voor onze gezondheid en veiligheid niet. Cultuur van angst biedt een optimistische analyse in een buitengewoon pessimistische tijd
angst --- Philosophical anthropology --- cultuursociologie --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 310 --- veiligheid --- geweld --- sociologie
Choose an application
Decolonization --- Dekolonisatie --- Décolonisation --- Decolonization. --- National liberation movements --- Nationalism --- Dekolonisation --- Descolonização --- Great Britain --- Colonies --- History --- Developing countries
Choose an application
Bevolkingspolitiek --- Demografisch beleid --- Demografische politiek --- Développement économique --- Economic development --- Economic growth --- Economische ontwikkeling --- Politique démographique --- Population policy --- Population --- Economic aspects
Choose an application
Racism --- United States --- History --- 20th century --- America --- Race discrimination
Choose an application
Fear --- Uncertainty --- Risk --- Peur --- Incertitude --- Risque --- -Risk perception --- Risk-taking (Psychology) --- Social problems --- -316.32 --- #SBIB:316.7C120 --- Reform, Social --- Social reform --- Social welfare --- Social history --- Applied sociology --- Risk behavior --- Risky behavior --- Taking risks --- Human behavior --- Awareness, Risk --- Risk awareness --- Perception --- Economics --- Probabilities --- Profit --- Risk-return relationships --- Sociological aspects --- Psychological aspects --- Globale samenlevingsvormen --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- 316.32 --- Reasoning --- Fright --- Emotions --- Anxiety --- Horror
Choose an application
Political science --- Humanism. --- Science politique --- Humanisme --- Philosophy. --- Philosophie --- Right and left (Political science) --- #SBIB:054.AANKOOP --- #SBIB:324H31 --- #SBIB:321H30 --- Intellectuelen, politiek-maatschappelijk debat --- Hedendaagse politieke en sociale theorieën (vanaf de 19de eeuw): algemeen (incl. utilitarisme, burgerschap) --- Right and left (Political science). --- Left (Political science) --- Left and right (Political science) --- Right (Political science) --- Political philosophy --- Philosophy --- Philosophie politique. --- Humanisme. --- Peur --- Aspect politique
Choose an application
AA / International- internationaal --- 201 --- 170 --- Sociologie: algemeenheden. --- Moraal en ethiek (algemeenheden). --- Fear --- Risk --- Uncertainty --- Reasoning --- Economics --- Probabilities --- Profit --- Risk-return relationships --- Fright --- Emotions --- Anxiety --- Horror --- Moraal en ethiek (algemeenheden) --- Sociologie: algemeenheden --- #SBIB:316.7C120 --- 316.32 --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|