Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Vaak verloopt de communicatie tussen mensen in en om de school niet goed. Hoe komt dat en hoe is het te voorkomen? De auteur van dit boek beschrijft de innerlijke houdingen van mensen (leraren, leerlingen, leidinggevenden) en het daaruit voortkomende gedrag. Thema's als macht en onmacht, onzekerheid, angst en beschadigende ervaringen komen aan de orde. Helder wordt uiteengezet welke dynamiek er speelt in de interactie tussen mensen en hoe deze te doorbreken. Lezers krijgen concrete handvatten om te werken aan meer contact en bezieling, ofwel: prachtig onderwijs. Ook thema's als beoordeling, (de-) motivatie, agressie en radicalisering worden vanuit deze invalshoek beschreven.
Communicatie ; onderwijs --- Leraren --- onderwijskunde --- communicatie --- onderwijspersoneel --- relaties --- motivatie --- 750 Onderwijspersoneel --- 742 Scholieren en studenten --- 741 Schoolorganisatie --- 695 Communicatie --- 450.4 --- 454.22 --- Agressie --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Interactie --- Motivatie --- Onderwijs --- Personeelsbeleid --- Pesten --- Relaties --- Schoolleiders --- Schoolleiding --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijs; algemeen --- Communicatie --- Relatie leraar-leerling --- Onderwijskunde --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- PXL-Central Office 2018 --- lerarenberoep --- Lerarenbegeleiding --- Didactiek --- Leraar --- Directie --- Educational sciences
Choose an application
PXL-Education 2016 --- grensoverschrijdend gedrag --- zelfreflectie --- onderwijsstrategie --- onderwijsbeleid
Choose an application
Dit boek geeft inzicht in de betekenis van functionele boosheid: als je duidelijk je grenzen aangeeft bij grensoverschrijdend gedrag van een ander, wordt het veiliger in de school. Lezers worden gestimuleerd de eigen angsten onder ogen te zien en deze, waar nodig, om te zetten in gezonde boosheid, ter bescherming van de grenzen in de school.
Choose an application
In het boek is een matrix opgenomen waarin een duidelijk zicht wordt geboden op de verschillende culturen in het onderwijs. Interviews en verhalen van schoolleiders, docenten, onderwijsondersteunend personeel en leerlingen illustreren de dagelijkse praktijk. Verder bevat deze uitgave levendige voorbeelden en fraaie illustraties.
Teaching --- didactiek --- schoolcultuur --- leraren-leerling relatie --- Schoolcultuur --- Scholen --- Schoolmanagement --- School (instelling)
Choose an application
Dit handboek gaat over de cultuur van onderwijsorganisaties. Cultuur is grotendeels onbewust, maar zeer nadrukkelijk in de school aanwezig. Ingesleten gewoonten, oud zeer, aannames; dit kan allemaal leiden tot onprofessioneel gedrag van volwassenen in en rond de school.Uitgangspunt is dat alle gedrag is aangeleerd, en dus kan ook nieuw, professioneel gedrag worden aangeleerd. Professioneel gedrag leidt tot het behalen van de doelen van de school en tot welbevinden, van jezelf en van de ander.Daarna wordt ingezoomd op de thema's communicatie en gedrag, waarbij ook aandacht wordt besteed aan de rol van de leider in de school. In het laatste hoofdstuk worden praktische handvatten gegeven om de cultuur van de school te professionaliseren. Cruciaal hierin is: begrenzen van gedrag met behoud van relatie.Dit boek spreekt leraren, schoolleiders en bestuurders aan uit alle onderwijssectoren. In de ontwikkeling van een professionele schoolcultuur mag nu eenmaal niemand ontbreken.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Schoolmanagement. --- Onderwijsorganisatie --- Schoolcultuur --- Organisatiecultuur --- Scholen ; organisatiecultuur --- Communicatie --- Schoolleiders --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs --- cultuur --- communicatie --- School management --- schoolcultuur --- schoolbeleid
Choose an application
Dit boek wil docenten en schoolleiders zicht geven op de schoolcultuur: Wat speelt er in de geschiedenis van de school? Hoe geven we betekenis aan belangrijke momenten in het schoolleven? Hoe gaan we om met verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we onze eigen (gedrags)patronen ontdekken en beïnvloeden? Welke cultuur heerst er in onze school? Wat voor school willen we worden? Wat zijn belangrijke drijfveren in onze verdere ontwikkeling? Hoe kunnen we elkaar inspireren met het oog op de toekomst? Hoe gaan we om met macht, draagvlak en draagkracht? In het boek is een matrix opgenomen waarin een duidelijk zicht wordt geboden op de verschillende culturen in het onderwijs. Interviews en verhalen van schoolleiders, docenten, onderwijsondersteunend personeel en leerlingen illustreren de dagelijkse praktijk. Verder bevat deze uitgave levendige voorbeelden en fraaie illustraties. (Bron: covertekst)
Choose an application
Dit handboek gaat over de cultuur van onderwijsorganisaties. Cultuur is grotendeels onbewust, maar zeer nadrukkelijk in de school aanwezig. Ingesleten gewoonten, oud zeer, aannames; dit kan allemaal leiden tot onprofessioneel gedrag van volwassenen in en rond de school.Uitgangspunt is dat alle gedrag is aangeleerd, en dus kan ook nieuw, professioneel gedrag worden aangeleerd. Professioneel gedrag leidt tot het behalen van de doelen van de school en tot welbevinden, van jezelf en van de ander.Daarna wordt ingezoomd op de thema's communicatie en gedrag, waarbij ook aandacht wordt besteed aan de rol van de leider in de school. In het laatste hoofdstuk worden praktische handvatten gegeven om de cultuur van de school te professionaliseren. Cruciaal hierin is: begrenzen van gedrag met behoud van relatie.Dit boek spreekt leraren, schoolleiders en bestuurders aan uit alle onderwijssectoren. In de ontwikkeling van een professionele schoolcultuur mag nu eenmaal niemand ontbreken.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Onderwijsorganisatie --- Schoolcultuur --- Organisatiecultuur
Choose an application
Leiderschap --- Onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Schoolmanagement
Choose an application
Dit boek gaat over veiligheid op micro-niveau. Welke gevoelens spelen er in de ontmoetingen tussen leraar en leerling, tussen leraar en ouders, tussen leerlingen onderling en tussen leraren en schoolleiding? Wat doen deze personen met gevoelens van angst en boosheid? (Bron: covertekst)
478.1 --- Bang zijn --- Boos zijn --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- 454.9 --- Agressie --- Emoties --- Onderwijs --- Veiligheid; scholen --- 061029.jpg --- Veiligheid: onderwijs --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Didactics --- allochtone jongeren --- Marokkanen
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|