Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat is de ervaring van lezen? Wat betekent het om met basisschoolleerlingen in de bijbel te lezen? Stap binnen in de betoverende wereld van lezen en ontdek de kracht van het samen lezen van bijbelse verhalen. Dit boek is een onmisbare gids voor leraren die met een open geest en nieuwsgierigheid de rijkdom willen (her)ontdekken die verscholen ligt in bijbelverhalen. Het is een uitnodiging voor leraren die niet bang zijn om samen met hun leerlingen inspirerende en complexe teksten te verkennen. Leraren die de tijd durven nemen om te lezen, te graven en te wroeten, zonder de druk om alles te begrijpen. Samen met hun leerlingen willen ze op zoek gaan naar wat deze oude verhalen kunnen betekenen in ons hedendaagse leven. Ze staan open voor wat deze teksten ons kunnen vertellen over het wonder van het leven en wat het betekent om mens te zijn. Dit boek biedt ondersteuning en inspiratie aan leraren, zodat ze bewuste keuzes kunnen maken voor boeiende leeslessen rond bijbelverhalen. Het draait allemaal om lezen. Het lezen van de bijbel.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464674880/Het-verhaal-is-nooit-af
Christian religion --- Didactics of religion --- bijbelstudie --- bijbelverhalen (genre) --- godsdienst --- bijbel --- Godsdienst --- Bijbel --- Lezen --- Bijbelverhaal --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Theologie
Choose an application
Choose an application
Als bewoners van de wereld van onderwijs, opvoeding en vorming worden wij gekenmerkt door een grote welwillendheid. Hoewel er zeer veel discussies zijn over het 'wat' en 'hoe', lijken wij elkaar vandaag te vinden in onze wil tot kwaliteit, tot participatie en dialoog, tot permanent leren, tot identiteit, zekerheid en inclusie. 'Wie' zou daar tegen kunnen zijn? Deze vraag zelf horen wij meteen als een retorische vraag, ze lijkt niet ernstig gemeend te kunnen zijn. Misschien valt er over inclusie, identiteit en zekerheid nog na te denken, maar geen redelijk mens kan tegen kwaliteit, participatie en dialoog zijn en uiteraard al helemaal niet tegen leren. Nochtans vormt dat precies de inzet van dit boek. De auteurs brengen de voorwaarden voor onze welwillendheid in kaart en komen zo tot het punt waar deze welwillendheid niet meer vanzelfsprekend is en de schaduwzijde ervan te zien valt. Het punt dus waar het, in een niet-triviale en niet-retorische maar werkelijke zin, denkbaar wordt dat men geen kwaliteit, participatie, dialoog, leren, inclusie, identiteit en zekerheid wil
Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Teaching --- pedagogiek --- kritische pedagogiek --- wijsgerige pedagogiek --- Education --- Philosophy --- 37.001 --- Academic collection --- 700 Pedagogie --- inclusie --- onderwijsfilosofie --- 432 --- 450.41 --- 450.4 --- Feedback --- Identiteitsontwikkeling --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- Pedagogiek --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Theorethische opvoedkunde --- Onderwijsfilosofie --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Onderwijs --- Diversiteit --- Inclusie --- Kwaliteit --- Levenslang leren --- Participatie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek presenteert de leerkracht als iemand die houdt van zijn of haar vak, in de brede betekenis. Het is precies in die liefdevolle verhouding tot het vak en de leerlingen dat zich het pedagogisch handelen van de leerkracht toont. De liefde voor het vak biedt de leerkracht een gelegenheid om interesse te wekken voor iets wat buiten de leefwereld van de leerlingen ligt. Het boek is opgevat als een lijst van woorden en beelden, een glossarium. Elk woord of beeld drukt een ervaring van het leerkracht-zijn uit. Het gaat telkens over unieke ervaringen die een liefdevolle verhouding tot het vak, de leerling en zichzelf meedelen.
Elementary school teachers --- Education --- Dictionaries --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- Leraren --- 450.7 --- leraren --- Pedagogiek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- 691 --- Onderwijs ; handboeken --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Verklarende woordenboeken --- Leraar --- Verklarend woordenboek --- Directie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Natural theology --- Christian theology --- Philosophy --- Godsdienst --- Filosofie --- Philosophy and religion --- Religion --- 20ste eeuw (x) --- C1 --- dialoog --- filosofie --- theologie --- #gsdb3 --- 215.1 --- 215.1 Verhouding godsdienst en filosofie --- Verhouding godsdienst en filosofie --- Christianity and philosophy --- Religion and philosophy --- Kerken en religie --- Oudheid --- China --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Cultuur --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw
Choose an application
Is een centraal aanmeldsysteem een inbreuk op vrije schoolkeuze? Is de onderwijsvrijheid van leraren niet schadelijk voor leerlingen? Is onze onderwijsvrijheid eigenlijk wel democratisch? Onderwijsvrijheid is relevanter dan ooit. De meningen rond de wenselijkheid ervan zijn vaak verdeeld. Voor iedereen die betrokken is bij onderwijs - leerlingen, ouders, leraren, beleid, onderwijsverstrekkers, overheid en onderzoekers - speelt onderwijsvrijheid op een of andere manier mee in het vormgeven van ons onderwijs. In een deliberatie over onderwijsvrijheid belichten onderwijsliefhebbers wat er voor hen op spel staat als het over dat thema gaat. Want, en dat is het uitgangspunt van dit boek, het is pas door het delen van de vele en verschillende bekommernissen dat het mogelijk wordt om waardevolle uitspraken over onderwijsvrijheid te kunnen doen. Dit boek is een oproep om te delibereren over onderwijsvrijheid. Alleen door gezamenlijke betrokkenheid en pluraliteit in het debat is onderwijsvrijheid niet voorbehouden aan een of ander eigen gelijk, maar wordt het een gedeelde zaak van ons allemaal.
451.2 --- Onderwijsbeleid --- Politiek, wetgeving en organisatie --- School management --- Sociology of education --- onderwijsbeleid --- Onderwijs --- schoolkeuze --- 720 Onderwijs
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|