Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Er is geen mooiere manier om kinderen te zien ontwikkelen dan door het geven van onderwijs. Iedere dag doen zich leuke en mooie momenten voor, en gedragen leerlingen zich precies zoals jij het wilt. Maar als je regelmatig in een machtsstrijd verwikkeld raakt, wordt tegengesproken, leerlingen de les verstoren of geen respect voor je hebben, dan is lesgeven helemaal niet zo leuk en bevredigend. Het in de hand houden van gedrag is dan ook een belangrijke vaardigheid voor alle leerkrachten. De basis hiervan is het doorzien van gedrag: waarom doet een leerling iets, welke functie heeft zijn gedrag, wat wil hij of zij ermee bereiken?In Waar komt dat gedrag vandaan? worden twintig tips gegeven voor leerkrachten, waardoor probleemgedrag van leerlingen sterk zal afnemen en de sociale omgang zal verbeteren. Er wordt ingegaan op het maken van gedragsfunctieanalyses en het opstellen van interventiestrategieën, die onmisbaar zijn bij leerlingen bij wie het gedrag het leren in de weg staat, zowel in het regulier als in het speciaal onderwijs.
Leerlingbegeleiding. --- orthopedagogiek --- Primary education --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- Personality development --- pedagogiek --- moeilijk opvoedbare kinderen --- onderwijspraktijk --- basisonderwijs --- gedrag --- gedragsproblemen --- gezag --- lesgeven --- onderwijsstijlen --- probleemgedrag --- 454.22 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Opvoedingsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Gedragsproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- Relatie leraar - leerling --- 091542.jpg --- Gedrag ; kinderen --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2016 --- leerlingbegeleiding --- sociale ontwikkeling --- behandelingsmethoden --- Tucht --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Basisonderwijs --- Gedragsprobleem --- Onderwijsstijl
Choose an application
Positive Behavior Support (PBS) is een evidence based-programma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.Er worden eenvoudige, maar doeltreffende methoden aangereikt om alle medewerkers op school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag op het niveau van de school, de klas en individueel. PBS is bedoeld om antisociaal gedrag op school van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag; jarenlang onderzoek heeft de effectiviteit ervan aangetoond.Net als de 'gewone' vakken zoals taal, rekenen en biologie, moeten er lessen worden verzorgd over (gewenst) gedrag. In dit programma staat het vergroten van gewenst gedrag, en daarmee het verminderen van ongewenst gedrag, centraal. De school bepaalt zelf in welk tempo het proces wordt doorlopen en welke onderdelen meer of minder aandacht krijgen.Met de komst van het passend onderwijs moet steeds meer maatwerk worden geleverd. PBS kan u als onderwijsprofessional helpen een veilig klimaat op school te creëren, waar geen kind wordt uitgesloten.
454.23 --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Regels --- 467 --- 474.2 --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Leerlingen --- Probleemgedrag --- Schoolcultuur --- Schoolklimaat --- 092981.jpg --- Gedrag ; kinderen --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Didactische principes --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Onderwijsstrategieën --- gedragsverandering --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- onderwijs --- pedagogiek --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Antisociaal gedrag --- Leerproblemen --- Groepsvorming --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Evidence based handelen --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Evidence-based practice --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.
klassenmanagement --- gedragsstoornissen --- Didactics --- gedragstherapie --- gezag --- didactische principes --- pesten --- agressie --- 454.2 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Schoolcultuur --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- klasbeheer --- #KVHB:Gedragsstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- Onderwijsstrategieën --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Antisociaal gedrag --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- Kindergarten --- socio-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- socio-emotionele ontwikkeling
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|