Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
lt een belangrijke rol in zowel de kleuterklas als de thuiscontext. Er bestaan nog heel wat vragen over de effecten ervan en over hoe voorlezen het best toegepast wordt. In deze bachelorproef wordt verder ingegaan op de terminologie rond voorlezen. Deze bachelorproef omvat tevens een literatuurstudie rond de effecten van voorlezen op de taalontwikkeling. Op basis van 60 observaties in de kleuterklas werd een analyse opgemaakt van de vragen die gesteld worden door kleuterleiders. Deze vragen zijn ingedeeld volgens de modellen van Marion Blank, Bloom en het model van begrijpend lezen. De modellen worden eveneens toegelicht. Uit de resultaten blijkt dat kleuterjuffen vooral vragen stellen op niveau 4 (Marion Blank), analyseren (Bloom) en interpretaties op mesoniveau (begrijpend lezen). Dit kan te wijten zijn aan de leeftijd van de kinderen en hun ontwikkelingsniveau. Verder onderzoek naar de oorzaken en effecten hiervan op de taalontwikkeling is nodig.
Internet --- ICT --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: informatica --- #BSCH: vak: technologie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Inhoud handleiding : Pijlsnel door de tijd - Het grote net - Computerpost - H@llo - Schatgravers - Ik vind wat ik zoek - Woordenlijst - Werken met Internet Explorer 4 en Outlook Express - Eindtermenlijst basisonderwijs - Bronnen
Choose an application
Choose an application
Binnen het project 'Virtuele School' - een initiatief van European Schoolnet - zijn sinds enkele jaren een aantal Vlaamse leerkrachten betrokken bij het verzamelen, beschrijven en testen van freeware, softwarepakketten die vrij en/of gratis beschikbaar zijn via het internet. De collectie van de Virtuele School bevat inmiddels zo'n 500 pakketten. Om dit project ruimere bekendheid te verlenen en om aan een blijvende nood tegemoet te komen worden in deze publicatie 70 lesfiches uitgewerkt waarbij gebruik wordt gemaakt van freeware. Deze lesscenario's kunnen een handig hulpmiddel zijn om het ICT-gebruik in de basisschool concreet vorm te geven of verder te verdiepen. (Bron: www.ond.vlaanderen.be)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|