Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De communicatie bij Sara Lee/DE. Rotterdam is vele steden. Samen GTI
Author:
ISBN: 9014090781 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer


Book
Public relations en voorlichting : cases : handboek voor interne en externe communicatie.
Author:
ISBN: 9065003851 Year: 1993 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie


Book
Public relations en voorlichting : data : handboek voor interne en externe communicatie
Author:
ISBN: 906500386X Year: 1993 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Public relations en voorlichting : beleid, organisatie en uitvoering
Authors: --- ---
ISBN: 9014038194 Year: 1988 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom


Book
De auto kan best een dagje zonder u: een betekenisstructuuranalyse van automobiliteit. Internet en interactieve beleidsvorming: praktijkervaringen met het experiment van de duurzaamheidsdialoog in Soest. Nederland gaat digitaal. Intranet: wolf in schaapskleren?
Authors: --- ---
ISBN: 9014069936 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,


Book
Product recall, theorie en praktijk. Nabootsing of inhaken op actualiteit? Het kan in Almere. Deze tijd vraagt om een VU. Overname Wilma door NMB-Amstelland
Authors: --- ---
ISBN: 9014064845 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Product recall : grote gebeurtenissen werpen hun schaduw vooruit. Zeker als wij ze bezien vanuit de public relations invalshoek. Want de mate waarin de gebeurtenis goed en succesvol verloopt, is sterk afhankelijk van een goede planning en voorbereiding. De public relations afdeling is al met de gebeurtenis bezig, lang voor vele anderen zich bewust zijn van het feit dat deze in aantocht is. Dat geldt voor elk evenement, ongeacht het karakter en de groepen in de samenleving die er direct of indirect bij zijn betrokken. Het kán in Almere : een bijeenkomst van het College van Burgemeester en Wethouders begin 1997 vormde de oorsprong van de promotiecampagne. In deze collegevergadering kwam een aantal zaken aan de orde die zeer belangrijk waren, en zijn, voor de verdere groei van Almere. Ze behoorden tot de fundamentele ontwikkelingen van de nieuwe en snelgroeiende stad. Met name de plannen voor het stadscentrum en de stadsontwikkeling na 2005 vormden hierbij de rode draad. Deze tijd vraag om een VU : in het begin van de jaren negentig werd door universiteiten met grote voortvarendheid de studentenwerving aangepakt. Aanleiding voor deze wervingscampagne vormde de voorspelde terugloop van de studentenaantallen en het financiële belang van de instroom van studenten voor universiteiten. Overname Wilma Nederland door NBM-Amstelland : op 8 mei 1998 maakten de Raden van Bestuur van NBM-Amstelland NV en Wilma International NV het voornemen bekend tot overname van de aandelen Wilma Nederland BV door NBM-Amstelland. Concretisering van dit voornemen betekende het ontstaan van de grootste producent in de Nederlandse woning- en utiliteitssector. Naast de juridische, organisatorische en financiële aspecten vormden de voorbereidingen voor de communicatie over de voornemens een essentiële activiteit die in een zeer korte tijd door een kleine groep ingewijden moest worden uitgevoerd.


Book
De IM-campagne van Gasunie; Communicatiegeweld met de metro. Waterschappen Hollands Noorderkwartier, een dijk van een merk
Authors: --- ---
ISBN: 9014064853 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De IM-campagne van Gasunie : Sinds twee jaar voert de NV Nederlandse Gasunie een reclamecampagne in de Nederlandse dagbladen met een duidelijk afwijkende aanpak. De omvang van de advertenties is opvallend, de inhoud varieert van informatie over producten tot het aansnijden van issues. De verschijningsfrequentie vertoont geen regelmaat en de campagne is wars van glamour en uitgevoerd in zwart-wit. De conceptuele keuzes waren lastig vanwege allerhande beperkende of conflicterende omstandigheden, waardoor de vrijheidsgraden minimaal waren. Door middel van schematisering in matrixvorm is een oplossing tot stand gekomen. Communicatiegeweld met de metro : Het Rotterdamse vervoerbedrijf RET vervoert dagelijks 600.000 reizigers. Een belangrijk deel van die reizigers gebruikt de metro. Zoals vaker het geval is bij een onderwerp als veiligheid, blijkt ook bij de Rotterdamse metro een groot verschil te zitten tussen de objectieve veiligheid en de veiligheid zoals die door de reizigers beleefd wordt. Vooral omdat de RET, net als andere gemeentelijke bedrijven ernaar streeft om een marktgerichte, klantvriendelijke organisatie te zijn, staan zaken als veiligheid en aantrekkelijkheid hoog in het vaandel bij de uitvoering van de dienstverlening. Waterschappen Hollands Noorderkwartier : In april 1999 mochten bijna 1 miljoen inwoners van Noord-Holland, woonachtig van Amsterdam-Noord tot en met Texel, stemmen voor de waterschapsverkiezingen. De Noord-Hollandse waterschappen Hollands Kroon, Groot-Geestmerambacht, Westfriesland, Het Lange Rond en De Waterlanden en het hoogheemraadschap van Uitwaterende Sluizen, werkten voor de organisatie en de communicatie van deze waterschapsverkiezingen twee jaar intensief samen onder de naam "Waterschappen Hollands Noorderkwartier". Zes waterschappen zouden zes nieuwe besturen krijgen. Hoe beweeg je mensen om een stem uit te brengen voor het bestuur van een organisatie waarvan de meeste inwoners slechts een vaag beeld hebben? En dat tegen de achtergrond van een teruglopende belangstelling voor zowel gemeentelijke, provinciale, landelijke en Europese verkiezingen.


Book
Te dure communicatie? De organisatie van de communicatie bij DSM Resins. Interne communicatie binnen de strategische alliantie Unisource. Leidsche Rijn Utrect: hoe beïnvloed je het imago van een VINEX-locatie? De communicatie van het woningbouw-project Fascination. Het sponsoren van een project door Thuiszorg Gooi en Vechtstreek
Authors: --- ---
ISBN: 9014064861 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Te dure communicatie? : een afdeling communicatie die als meer dan vijftien jaar bestaat, is een mooie periode. Maar wat doet die afdeling nu precies? Deze vraag was aanleiding om in 1998 een onderzoek te doen naar de positie, rol en toegevoegde waarde van de afdeling. Interne communicatie binnen de strategische alliantie Unisource : Door toenemende globalisering en concurrentie vormen veel dienstverlenende bedrijven strategische allianties. Unisource is daar een voorbeeld van. De rol van interne communicatie is van essentieel belang voor het succes van zo'n alliantie. Leidsche Rijn Utrecht : De communicatie rond dit grote project is zeer divers. Het accent in deze casus ligt op de imago-vorming en het het "marketen" van een overheidsproduct. Communicatie van het woningbouwproject Fascinatio : Eind 2000 zal in Capelle aan den IJsel de woonwijk Fascinatio worden gerealiseerd. Er zal worden ingegaan op de communicatie, de rollen en de belangen die de verschillende betrokken partijen hierbij hebben. Het sponsoren van een project door Thuiszorg Gooi en Vechtstreek : Het feit dat de thuiszorg 125 bestond, was een goede gelegenheid om de financiering van "Praktische Thuishulp voor Kinderen met een Handicap" te organiseren.


Book
Public relations : beleid, organisatie en uitvoering
Authors: --- ---
ISBN: 9014054351 Year: 1997 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom Bedrijfsinformatie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties overleven als zij producten en diensten leveren waaraan behoefte bestaat en die aanbieden in een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar vanuit de samenleving worden tegenwoordig op meer zaken gelet. Hoe zit het met de service en dienstverlening? Hoe gaan - met name - ondernemingen om met het milieu? Op welke manier biedt de organisatie inzicht in het financiële reilen en zeilen? Over al die aspecten ontstaan indrukken en gevoelens die mede het oordeel over organisaties bepalen. Daarom is de mate waarin een organisatie evenwicht weet te scheppen te behouden tussen de interne wereld van de eigen organisatie én de maatschappelijke omgeving ook cruciaal voor het overlevingsvermogen. Dat evenwicht wordt bepaald door weloverwogen organisatiegedrag en systematische communicatie. Gedrag en communicatie resulteren in onderlinge samenhang in het public relations-beleid van organisaties.

Keywords

Public relations. --- Advertising. Public relations --- marketingbeleid --- bedrijfscommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Public relations --- 659 --- 659.4 --- #SBIB:309H252 --- PR --- 091 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- public relations --- 658.81 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- Relations publiques Public relations --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Marketing Marketing --- #KVHA:Public relations; Nederlands --- #KVHB:Public Relations --- AA / International- internationaal --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Reclame - Public relations --- Overheidsvoorlichting --- Massacommunicatie --- Crisis public relations --- Crisismanagement --- Financiële public relations --- Corporate advertising --- Jaarverslagen --- Sponsoring (alle aspecten) --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Jaarverslag --- Sponsoring --- Grafische sector --- Ontwikkeling --- Leerlijn

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by