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With its irresistible dance beat, strong bass line, and straightforward harmonies and lyrics, zouk has become wildly popular in the Caribbean, Africa, and Europe. This book--complete with a compact disc and numerous illustrations and musical examples--provides a thorough introduction to the sound, lyrics, choreography, and social milieu of this vibrant and infectious new music.
Zouc (Musique) --- Zouk (Music) --- Zouk (Music). --- Zouk (Musique) --- Histoire et critique --- History and criticism --- West Indies.
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The contributors to Sounds of Vacation examine the commodification of music and sound at popular vacation destinations throughout the Caribbean in order to tease out the relationships between political economy, hospitality, and the legacies of slavery and colonialism. Drawing on case studies from Barbados, the Bahamas, Guadeloupe, Saint Martin, and Saint Lucia, the contributors point to the myriad ways live performances, programmed music, and the sonic environment heighten tourists' pleasurable vacation experience. They explore, among other topics, issues of authenticity in Bahamian music; efforts to give tourists in Barbados peace and quiet at a former site of colonial violence; and how resort soundscapes extend beyond music to encompass the speech accents of local residents. Through interviews with resort managers, musicians, and hospitality workers, the contributors also outline the social, political, and economic pressures and interests that affect musical labor and the social encounters of musical production. In so doing, they prompt a rethinking of how to account for music and sound's resonances in postcolonial spaces.Contributors. Jerome Camal, Steven Feld, Francio Guadeloupe, Jocelyne Guilbault, Jordi Halfman, Susan Harewood, Percy C. Hintzen, Timothy Rommen
Music and tourism --- Music --- Music --- Tourism --- Social aspects --- Economic aspects --- Political aspects
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Calypso musicians --- Saxophonists --- Band musicians --- Cape, Roy,
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Musiciens et chanteurs sont à l'origine de pratiques qui s'insèrent pleinement dans le jeu complexe des rapports sociaux. Aux stades de la création, de la production ou de la consommation, les musiques n'échappent jamais aux enjeux socio-culturels d'un lieu, d'une époque, d'une communauté humaine. Conformes ou dissidentes à l'égard des logiques dominantes, elles demeurent productrices d'émotions esthétiques et porteuses des liens sociaux. Les musiques sont des enjeux de pouvoir et certaines logiques économiques ou politiques peuvent conduire à leur instrumentalisation. L'histoire est malheureusement riche de ces musiciens annexés par des régimes politiques au destin funeste. Mais les musiques sont aussi porteuses d'identités culturelles voire d'appels à la résistance. Structurant des groupes sociaux, des communautés nationales, elles peuvent contribuer, par leur capacité mobilisatrice, à accentuer ou plus fréquemment à faire tomber les murs du racisme, de l'intolérance ou du totalitarisme. C'est qu'il n'est de pratique musicale que dans l'échange. C'est bien là toute l'ambiguïté et la richesse de cet objet, à la fois verbe codé, situé, et langage universel, transculturel. Elles méritent donc pleinement que les sociologues, les artistes, les mélomanes et les citoyens que nous sommes tous tentent de franchir ces miroirs du son qui nous renvoient les images parfois brouillées de nos sociétés.
Group identity --- Music --- Identité collective --- Musique --- Political aspects --- Social aspects --- Aspect politique --- Aspect social --- 78.87.1 --- History --- arts et société --- musique et politique --- aspect social de la musique --- politique musicale --- politiques publiques --- identité collective
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