Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Language and languages. --- Sociolinguistics. --- Langage et langues --- Sociolinguistique --- Language and languages --- Sociolinguistics
Choose an application
Habité depuis l'enfance par une folle passion des langues, qui m'a conduit à devenir un linguiste professionnel, je suis également envahi, depuis longtemps, par un questionnement : d'où vient donc le besoin qu'ont les humains de croire en un dieu ? Pourquoi l'histoire des religions est-elle hérissée de tant de violences, alors que, suscitées par les interrogations et les angoisses humaines face à un monde encore largement inexpliqué, elles auraient dû avoir pour vocation de réunir toute l'humanité ? En effet, elles proposent quelques explications, certes différentes, mais qui ont pour point commun de rassurer. Telles sont les considérations qui m'ont conduit à proposer ici mes réflexions sur les problèmes universels que soulève l'étude des religions.
Religions --- Language and religion --- Violence --- Langage et religion --- Religious aspects --- Aspect religieux
Choose an application
Linguistics, as a social science, should have something to teach us about humans as social beings. However, modern grammatical theories regard languages as autonomous systems, so these theories are little concerned with speakers and hearers, their interactions, and their relationship to the world around them. Further, these theories tend toward excessive concern with methodology and the properties of linguistic systems, neglecting, in fact, the languages themselves and those who use them in everyday life. Even the shift toward cognitive approaches, promising for their new insights into the bra
Linguistics --- Language and languages --- Linguistics. --- Language and languages. --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistic science --- Science of language
Choose an application
French language --- French language --- Language purism --- French language --- Language and languages --- Variation. --- Foreign elements. --- Social aspects. --- Variation.
Choose an application
Bilingualism in children. --- Language and languages --- Education, Bilingual. --- Language acquisition. --- Study and teaching.
Choose an application
French language. --- French language --- French language --- French language --- English language --- Standardization. --- Foreign elements --- English. --- Influence on French.
Choose an application
Claude Hagège est linguiste et professeur au Collège de France. Il est lauréat de la médaille d'or du CNRS. Il est l'auteur de livres qui sont d'immenses succès : Le Français et les Siècles, Le Souffle de la langue, L'Enfant aux deux langues, Halte à la mort des langues, Combat pour le français, Contre la pensée unique et Dictionnaire amoureux des langues.« Habité depuis l'enfance par une folle passion des langues, qui m'a conduit à devenir un linguiste professionnel, je suis également envahi, depuis longtemps, par un questionnement : d'où vient donc le besoin qu'ont les humains de croire en un dieu? Pourquoi l'histoire des religions est-elle hérissée de tant de violences, alors que, suscitées par les interrogations et les angoisses humaines face à un monde encore largement inexpliqué, elles auraient dû avoir pour vocation de réunir toute l'humanité ? En effet, elles proposent quelques explications, certes différentes, mais qui ont pour point commun de rassurer.Telles sont les considérations qui m'ont conduit à proposer ici mes réflexions sur les problèmes universels que soulève l'étude des religions. » C. H.
Violence --- Religions --- Religions --- Sacred books --- Religious aspects. --- History. --- Relations. --- History and criticism.
Choose an application
Choose an application
French language --- English language --- Language maintenance. --- Language and culture. --- Political aspects. --- Influence on French. --- Sociolinguistics --- English and French languages.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|