Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Agressie op de werkvloer is helaas geen zeldzaamheid. Maar hoe reageert u als de ander tegen u begint te schelden, intimiderende taal uitslaat of zelfs geweld dreigt te gaan gebruiken? Net zo agressief terug reageren heeft een averechts effect. Daardoor escaleert de situatie juist eerder. Als u niets doet, houdt de ander echter ook niet op met zijn agressieve gedrag. In Reageren op agressief gedrag vindt u praktische tips om op dergelijke lastige situaties adequaat te reageren. U leert wat u moet zeggen om de agressie wat in te dammen en ook wat u vooral niet moet doen. Naast actieve vormen van agressie is er ook aandacht voor ongewenste intimiteiten, passieve vormen van agressie waarmee anderen het bloed onder uw nagels vandaan kunnen halen.
Conflicthantering. --- Geweld. --- Ondernemingen. --- Agressie. --- Psychologisch onderzoek --- Werknemers. --- Linguistics --- Dutch language --- Mass communications --- Personnel management --- Social psychology --- 658.3 --- #BAVD --- KBC0407 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- taal --- taalgebruik --- agressie --- 316.62 sociaal gedrag --- *843 --- Agressie --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Geweld --- Psychologie --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Man --- Volwassene
Choose an application
Een ongeluk, bedreiging, het overlijden van iemand ; confrontatie met een schokkende gebeurtenis laat niemand onberoerd. De emotionele en lichamelijke reacties kunnen hevig zijn, zowel tijdens als na het voorval, en kunnen iemands functioneren langdurig beïnvloeden. Een goede opvang en nazorg is dan van groot belang. Allereerst natuurlijk voor de persoon zelf. Daarnaast kunt u door adequate hulp wellicht voorkomen dat iemand langdurig ziek of overspannen thuis komt te zitten. Het is niet de bedoeling dat u de rol van professionele hulpverleners overneemt. Wel dat u een maximale bijdrage levert aan de hulp die iemand nodig heeft. In dit boekje leest u hoe u een eerste opvanggesprek voert, hoe u omgaat met spanningen en andere psychische gevolgen, welke steun u iemand kunt bieden en wanneer proefssionele hulp raadzaam is en hoe u na verloop van tijd weer terugkeert tot de normale gang van zaken. Dit boek helpt u bij het bieden van goede opvang en nazorg in al zijn facetten.
Communicatie. --- Hulpverlening. --- Trauma's. --- Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Conflicthantering ; ondernemingen --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Hulpverlening; Nederlands --- communicatie --- taalgebruik --- gesprekstechnieken --- trauma's --- posttraumatische stressstoornissen --- 36 sociale dienstverlening --- 007 communicatie --- posttraumatische stressstoornis --- psychologie --- 418.9 --- *843 --- Nazorg --- Opvang --- Traumatische gebeurtenissen --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Crisiscommunicatie --- Psychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Man --- Volwassene
Choose an application
U heeft vast wel eens wat uitgelegd aan een nieuwe collega of aan een groepje mensen. Met een mooi woord noemen we dat instrueren. Het overdragen van kennis en vaardigheden is meer dan alleen maar vertellen wat u weet. Instrueren is een vak waar professionals hun hele leven mee bezig kunnen zijn en waar u met dit boekje ook meer over aan de weet kunt komen. Dit boek staat boordevol praktische voorbeelden en tips uit de praktijk waardoor u uw collega's effectiever iets nieuws aanleert en u minder snel voor verrassingen komt te staan. Inhoudsopgave : 1 Instructie geven, hoe werkt het? 2 Het instructieproces 3 Voordat u begint ... 4 Verkenning 5 Voorbereiding 6 Uitleg 7 Begeleid oefenen 8 Zelfstandige verwerking 9 Evaluatie en herhaling 10 Instructiedilemma's Instructiekaart
Beroepsopleidingen. --- didactische werkvormen --- Educational sciences --- motivatie --- Mass communications --- Arbeidsmotivatie --- Interne communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Bijscholingen en opleidingen --- taal --- instructies --- motiveren --- 643 Taalzorg --- instrueren --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- #KVHA:Instrueren; Nederlands --- Communication Communicatie --- Motivation Motivatie --- Nederlands 843 --- Instructievormen --- Monograph --- Professionalisering
Choose an application
Conflicten vermijden we allemaal liever, maar het kan vaak zeer verfrissen zijn om de confrontatie aan te gaan. Als ons zelfrespect in het gedrang komt, moeten we wel reageren. Het is wel zaak, dat op een verstandige manier te doen, zodat er geen ernstige ruzie ontstaat, of een slepend conflict zonder directe uitkomst. Dit boekje geeft aan hoe u conflicten op een positieve manier kunt hanteren, door effectief te reageren zonder woede, uw zelfrespect te behouden, en het conflict niet uit de hand te laten lopen, de drijfveren van een conflict eerder te doorzien, invloed uit te oefenen op de ander, en een goede afweging te maken welke conflicten het waard zijn om voor te vechten.
Conflicthantering --- Conflicthantering. --- Sociale conflicten. --- Ondernemingen. --- Communicatieve vaardigheden. --- Linguistics --- Dutch language --- Personnel management --- Labour conflicts --- 316.48 --- 658.3 --- #BAVD --- KBC0407 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Conflicthantering --- taal --- taalgebruik --- conflicthantering --- 65 management --- 159.9 psychologie --- *843 --- 658.319 --- Communicatie: conflicten --- Conflicthantering ; ondernemingen --- E03032.jpg --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Conflicten --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Taal --- Conflict --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|