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Organizations : a very short introduction
Author:
ISBN: 9780199584536 0199584532 Year: 2011 Volume: 264 Publisher: Oxford ; New York : Oxford University Press,

Taking brand initiative : how companies can align strategy, culture, and identity through corporate branding
Authors: ---
ISBN: 9780787998301 0787998303 9786611237387 1281237388 0470245360 9780470245361 Year: 2008 Publisher: San Francisco : Jossey-Bass,

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Taking Brand Initiative offers a revolutionary approach to corporate branding that looks beyond the marketing value of brands company-to-customer and the HR significance of brands company-to-employee. It places the management of brands at the senior level of management as it radiates throughout the organization. In this groundbreaking book, international branding thought leaders, Mary Jo Hatch and Make Schultz explain how a company's brand is just as important to ÒoutsidersÓÑpoliticians, suppliers, and analysts as it is to company insiders. They show how only the corporate brand can integra

Organizational identity : a reader.
Authors: ---
ISBN: 0199269475 0199269467 9780199269471 9780199269464 Year: 2004 Publisher: Oxford Oxford university press


Book
Organization theory : modern, symbolic, and postmodern perspectives.
Authors: ---
ISBN: 0199260214 9780199260218 Year: 2006 Publisher: Oxford Oxford university press

The expressive organization : linkking identity, reputation, and the corporate brand
Authors: --- ---
ISBN: 0198297785 0198297793 1280819499 9780198297796 1383019223 Year: 2023 Publisher: Oxford : Oxford University Press,


Book
Théorie des organisations : de l'intérêt de perspectives multiples
Authors: --- ---
ISBN: 2804106896 2853549615 9782804106898 9782853549615 Year: 2014 Publisher: Louvain-la-Neuve: De Boeck,

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Quatrième de couverture : "« Théorie des organisations est unique parmi les manuels sur l organisation et le management. Il est à la pointe sur le plan théorique (...) et est écrit de façon à permettre une réelle réflexion à la fois sur la théorie scientifique et sur la pratique managériale. » (Rolf Lind, Stockholm School of Business). L'ouvrage présente les concepts clés des organisations (l'environnement, la stratégie et les objectifs, la technologie, la structure sociale, la culture et la structure physique), sous l angle de plusieurs paradigmes, en intégrant les apports les plus récents. Il permet de situer les différentes approches et conceptions de l organisation au regard de trois perspectives : moderniste, interprétativiste-symbolique et postmoderniste. Tout au long de sa lecture, le lecteur est invité à exploiter ses propres expériences afin de pouvoir développer lui-même des concepts et des théories qui lui permettront de comprendre et d agir au sein des organisations. Cette analyse extrêmement riche et exhaustive s'adresse aux étudiants en gestion et en sciences humaines et sociales ainsi qu à toute personne désirant développer une compréhension fine des organisations."

The three faces of leadership: manager, artist, priest
Authors: --- ---
ISBN: 1405122595 Year: 2005 Publisher: Oxford Blackwell

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Théorie des organisations : de l'intérêt de perspectives multiples
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 274450064X 9782744500640 Year: 2000 Publisher: Bruxelles De Boeck université

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Identity : trademarks, logotypes and symbols

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