Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Opera acts : singers and performance in the late nineteenth century
Author:
ISBN: 9781107004269 9780511783661 0511783663 9781316203484 1316203484 1107004268 1316188663 1316190501 1316208982 1316205312 1316207129 1316201619 1108723349 1322882142 Year: 2015 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opera Acts explores a wealth of new historical material about singers in the late nineteenth century and challenges the idea that this was a period of decline for the opera singer. In detailed case studies of four figures - the late Verdi baritone Victor Maurel; Bizet's first Carmen, Célestine Galli-Marié; Massenet's muse of the 1880s and '90s, Sibyl Sanderson; and the early Wagner star Jean de Reszke - Karen Henson argues that singers in the late nineteenth century continued to be important, but in ways that were not conventionally 'vocal'. Instead they enjoyed a freedom and creativity based on their ability to express text, act and communicate physically, and exploit the era's media. By these and other means, singers played a crucial role in the creation of opera up to the end of the nineteenth century.


Book
Technology and the diva : sopranos, opera, and media from Romanticism to the digital age
Author:
ISBN: 1316760715 1316760898 1139031244 1316760987 1316761258 0521198062 1108723330 1316760170 1316760804 9781316761168 1316761169 9781316761250 9780521198066 Year: 2016 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Technology and the Diva, Karen Henson brings together an interdisciplinary group of scholars to explore the neglected subject of opera and technology. Their essays focus on the operatic soprano and her relationships with technology from the heyday of Romanticism in the 1820s and 1830s to the twenty-first-century digital age. The authors pay particular attention to the soprano in her larger than life form, as the 'diva', and they consider how her voice and allure have been created by technologies and media including stagecraft and theatrical lighting, journalism, the telephone, sound recording, and visual media from the painted portrait to the high definition simulcast. In doing so, the authors experiment with new approaches to the female singer, to opera in the modern - and post-modern - eras, and to the often controversial subject of opera's involvement with technology and technological innovation.


Book
Technology and the diva : sopranos, opera, and media from romanticism to the digital age
Author:
ISBN: 9781108723336 Year: 2019 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Technology and the diva : sopranos, opera, and media from Romanticism to the digital age
Author:
ISBN: 9781139031240 Year: 2016 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Opera acts : singers and performance in the late nineteenth century
Author:
ISBN: 9780511783661 Year: 2015 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'altérité en spectacle : 1789-1918

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Situé au carrefour du réel et de l'imaginaire, l'Autre constitue l'une des créatures intermédiaires les plus attrayantes pour le spectacle. Qu'il provienne des terres lointaines, des marges, des zones obscures de l'imagination ou de l'intimité, il structure les mythes fondateurs des sociétés et traverse leurs systèmes de représentation. De la Révolution française à la Première Guerre mondiale, de nouveaux dispositifs de construction de l'altérité se mettent en place, qui tout à la fois isolent, réprouvent, célèbrent et dénient l'altérité. Voici l'Autre en spectacle – dans les foires, les cirques, le vaudeville, le drame, le ballet, l'opéra, les Expositions universelles, le cabaret, le cinéma. Mais qui est-il ? Qui le regarde ? À quelles projections de soi face à l'Autre le spectateur est-il convié et à travers quels jeux d'illusions ? L'ouvrage interroge le sauvage et ses avatars, l'étranger, l'autre qui-nous-ressemble un peu, presque, tout à fait, et étudie les matériaux, transferts et médiations de ces figures d'altérité, dont beaucoup sont encore opératoires aujourd'hui.


Book
L'altérité en spectacle : 1789-1918

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Situé au carrefour du réel et de l'imaginaire, l'Autre constitue l'une des créatures intermédiaires les plus attrayantes pour le spectacle. Qu'il provienne des terres lointaines, des marges, des zones obscures de l'imagination ou de l'intimité, il structure les mythes fondateurs des sociétés et traverse leurs systèmes de représentation. De la Révolution française à la Première Guerre mondiale, de nouveaux dispositifs de construction de l'altérité se mettent en place, qui tout à la fois isolent, réprouvent, célèbrent et dénient l'altérité. Voici l'Autre en spectacle – dans les foires, les cirques, le vaudeville, le drame, le ballet, l'opéra, les Expositions universelles, le cabaret, le cinéma. Mais qui est-il ? Qui le regarde ? À quelles projections de soi face à l'Autre le spectateur est-il convié et à travers quels jeux d'illusions ? L'ouvrage interroge le sauvage et ses avatars, l'étranger, l'autre qui-nous-ressemble un peu, presque, tout à fait, et étudie les matériaux, transferts et médiations de ces figures d'altérité, dont beaucoup sont encore opératoires aujourd'hui.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by