Narrow your search

Library

KU Leuven (4)

UGent (3)

CaGeWeB (1)

KBR (1)

Thomas More Kempen (1)

TPC (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

VIVES (1)


Resource type

book (5)

dissertation (2)


Language

English (5)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2021 (1)

2002 (1)

1998 (3)

1994 (1)

1993 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by
From cause to causation : a Peircean perspective
Author:
ISBN: 1402009763 1402009771 9401002975 Year: 2002 Publisher: Dordrecht Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From Cause to Causation presents both a critical analysis of C.S. Peirce's conception of causation, and a novel approach to causation, based upon the semeiotic of Peirce. The book begins with a review of the history of causation, and with a critical discussion of contemporary theories of the concept of `cause'. The author uncovers a number of inadequacies in the received views of causation, and discusses their historical roots. He makes a distinction between "causality", which is the relation between cause and effect, and causation, which is the production of a certain effect. He argues that, by focusing on causality, the contemporary theories fatally neglect the more fundamental problem of causation. The author successively discusses Peirce's theories of final causation, natural classes, semeiotic, and semeiotic causation. Finally, he uses Peirce's semeiotic to develop a new approach to causation, which relates causation to our experience of signs.

Living doubt : essays concerning the epistemology of Charles Sanders Peirce
Authors: ---
ISBN: 0792328981 9048144140 9401582521 9780792328988 Year: 1994 Volume: 243 Publisher: Dordrecht Kluwer


Book
De docent als meester van de interactie : Motiveren, coachen, adviseren, grenzen stellen
Authors: ---
ISBN: 9789001293604 Year: 2021 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel leerlingen in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs kampen met een motivatieprobleem. Ze hebben het gevoel dat de lesstof nauwelijks aansluit bij hun voornaamste interesses en ervaren maar weinig autonomie. Veel scholen experimenteren daarom met manieren om leerlingen meer regie te geven over hun eigen leerproces. Hierdoor verschuift de rol van de docent van voornamelijk instruerend naar meer begeleidend. Maar begeleiding houdt beduidend meer in dan alleen motiveren. De docent dient ook te kunnen coachen, adviseren en grenzen stellen. De intuïtieve aanpak van de docent blijkt vaak weinig effectief te zijn. De docent als meester van interactie beschrijft een nieuwe visie op begeleiden, waarbij het uitgangspunt is dat de docent meesterschap dient te ontwikkelen op vier fundamenteel verschillende gebieden van interactie, die hij afhankelijk van de context flexibel kan inzetten: coachen, adviseren, instrueren en grenzen stellen. Met als resultaat: docenten die met zelfvertrouwen en plezier een goed en prettig leerklimaat weten te creëren. De docent als meester van interactie is gebaseerd op vier pijlers, die worden uitgewerkt aan de hand van concrete voorbeelden: •Een inleiding in de psychologie van motivatie; •een theorie over gedragsverandering, met speciale aandacht voor de rol van emoties en de invloed van de context op gedrag; •de interactiematrix: een schematisch overzicht dat in één oogopslag de verschillen en overeenkomsten tussen de vier verschillende interactieposities (coachen, adviseren, instrueren, grenzen stellen) laat zien; •een grondige uitwerking van de verschillende interactieposities. Hoewel het boek veel wetenschappelijke informatie bevat, is het vooral een praktijkboek, opgebouwd rond concrete voorbeelden. Ieder hoofdstuk bevat reflectievragen, zelfinzichtvragen en oefeningen. De docent als meester van interactie is geschreven voor (aanstaande) docenten, mentoren en schoolleiders van het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs. Het boek is inzetbaar vanaf de propedeusefase.

Keywords


Dissertation
A semeiotic account of causation : the cement of the unverse from a Peircean perspective
Authors: ---
ISBN: 9090121161 Year: 1998 Publisher: Nijmegen : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
A semeiotic account of causation : the Cement of the Universe from a Peircean perspective

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
A semeiotic account of causation : The "Cement of the Universe" from a Peircean Perspective : Thèse = thesis
Authors: ---
Year: 1998 Publisher: Nijmegen Katholieke Universiteit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Tekenen van waarheid : C. S. Peirce en de hedendaagse wetenschapsfilosofie
Authors: ---
ISBN: 9036199131 Year: 1993 Publisher: Tilburg Tilburg university press

Listing 1 - 7 of 7
Sort by