Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lobbyen gebeurt in duistere, doorrookte kamertjes, ver weg van controlerende ogen en oren. Steekpenningen en zelfs omkoping zijn vaste waarden. Niet dus.Hoewel lobbyen al eeuwenlang bestaat, loopt de publieke perceptie nog steeds behoorlijk mank. Maar ook bedrijven en overheden kampen met vooroordelen en praten daardoor al te vaak over en langs elkaar heen. Lobbyen is het eerste boek in het Nederlandse taalgebied dat analyseert, duidt en beschrijft hoe bedrijven effectief en efficiënt kunnen interageren met beleidsmakers. Bron : http://www.bol.com
Economic policy and planning (general) --- Advertising. Public relations --- lobbyen --- Lobby's --- Lobbying --- Public Affairs --- Stakeholders --- Communicatie --- Public relations-ethiek --- Stakeholder
Choose an application
Lobbyen, voorbij de clichés van de achterkamertjes- Zet de boodschap van je bedrijf bovenaan de agenda van het beleid.- Hoe effectief communiceren met beleidsmakers ?- Wat met ethiek ?Het eerste boek dat beschrijft hoe bedrijven kunnen interageren met beleidsmakers.'Lobbyen' ontrafelt hoe een succesvolle public affairs strategie steeds neerkomt op het creëren van inzicht, invloed en impact. Daarbij komen onderwerpen en technieken aan bod zoals issue analysis, key messaging, stakeholder mapping en single issue coalitions. Uiteraard wordt ook de rol van sociale media uitgebreid besproken.Ten slotte komen actuele problemen zoals ethiek en transparantie in public affairs aan bod.Bron : http://www.managementboek.nl
Lobbying --- Belgium --- Business ethics --- Business and politics --- Public Affairs --- Stakeholders --- Communicatie --- Public relations-ethiek --- BPB1601 --- Lobby --- Groupe d'intérêt --- interesna skupina --- група со интерес --- grupo de interesses --- záujmová skupina --- grupo de interés --- gruppo d'interesse --- interesų grupė --- grupa interesu --- érdekcsoport --- intressegrupp --- zájmová skupina --- interessegruppe --- etujärjestö --- grup de interese --- belangengroep --- Interessengruppe --- huvirühm --- grup interesi --- grupp interessat --- интересна група --- група по интереси --- interešu grupa --- ομάδα συμφερόντων --- interest group --- група за притисок --- nyomásgyakorló csoport --- pressionsgruppe --- lobizmas --- surverühm --- pressure group --- pressiegroep --- grupo de presión --- lobbitevékenység --- lobi --- ietekmētājgrupa --- lob --- lobijs --- lobbying --- grup de presiune --- лобирање --- lobbi --- lobbiszervezet --- nátlaková skupina --- påtryckningsgrupp --- painostusryhmä --- lobby --- лоби --- spaudimo grupė --- grup presioni --- lobitöö --- eturyhmä --- gruppo di pressione --- ομάδα επιρροής --- grupo de pressão --- interesna grupa --- skupina za pritisak --- groupe de pression --- ομάδα πίεσης --- korridorpolitik --- grúpa sainleasa --- Stakeholder --- Groupe d'intérêt
Choose an application
Wat bedrijven kunnen leren van Spielberg, Aristoteles en StingHoe kun je je impact vergroten?Wat kunnen bedrijven leren van Spielberg, Aristoteles en Sting?Wat kun je gebruiken uit de wereld van de fictie?Voor ondernemingen en andere organisaties is het niets minder dan de heilige graal: de kennis om een positief en resonerend verhaal te vertellen. Een verhaal dat de harten en hoofden van hun stakeholders aanspreekt en hen tot affirmatieve actie beweegt.Boeie! is een gids voor belangenbehartigers op zoek naar impact. Je leert hoe je de kracht van verhalen kunt aanboren en de principes ervan kunt toepassen. Je krijgt inzicht in de verborgen werking van een goed verhaal door middel van concrete voorbeelden uit films, televisieseries, romans, stripverhalen en fotografie, maar ook rechtstreeks uit de realiteit van de bedrijfswereld. Een brede waaier van recente en bekende gevalstudies, waaronder de covidcrisis, komt daarbij aan bod. Dit boek toont eveneens hoe je je eigen verhaal kunt vormgeven en gebruiken in lobbycampagnes en analyseert bovendien de mogelijkheid voor bedrijven om zich als een personage te karakteriseren.https://www.lannoocampus.be/nl/boeie
Belangenbehartiging --- Lobbying --- Transmedia
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een man en een vrouw, die in hun huwelijk van elkaar vervreemd zijn geraakt en snakken naar een nieuwe start, raken beiden verzeild in futuristische projecten.
Choose an application
Het is begin 1984. De ouders van Jack kunnen elkaar niet ver genoeg ontvluchten. Node stallen ze hun zoon op een Brusselse studentenkamer om eindelijk zijn middelbare school af te maken. Pas dan kan hij naar Bologna vertrekken. Daar zal hij voorgoed samen zijn met Claudia en de rechtenstudie beginnen die zij al aangevat heeft. Zijn rebelse gedrag op het deftige Corpus Christicollege maakt hem het leven ondertussen niet gemakkelijk. De lichtzinnige avances van zijn bitter jonge lerares Britt lokken hem bovendien naar onbekend terrein. In een vagevuur van wantrouwen, verraad, vernedering, onrecht en verlating zoekt een jongen van zeventien de weg tussen droom en plan. Het jaar Jack schetst het portret van een adolescent die ondanks zij n drang naar volwassenheid geen afscheid nemen wil van het kind in zichzelf. Van Karel Joos verschenen eerder de novelle Zarre en zichzelf, het kortverhaal Geslaagd en de romans Onder druk en Het ochtendland.
Choose an application
La 4e de couverture indique : "Faire du lobbying loin des coulisses sombres. Une vision claire de la jonction entre la politique, le monde des affaires et les médias. Le lobbying se déroule dans de petites pièces sombres, enfumées, loin des yeux et des oreilles qui surveillent. Des pièces où les pots-de-vin, les cadeaux chers et même la corruption sont des valeurs fixes. Faux. Bien que le lobbying existe depuis des siècles, le public continue à en avoir une fausse image. Mais les entreprises et les pouvoirs publics sont aussi confrontés à des préjugés et, par conséquent, il arrive souvent qu'ils ne se comprennent pas. Lobbying est le premier livre en Belgique qui analyse, explique et décrit comment les entreprises peuvent interagir de manière efficace et efficiente avec les décideurs politiques. Riche de plusieurs années d'expérience en politique, dans le secteur public et le monde des entreprises, Karel Joos expose clairement en quoi consiste précisément la mission d'un bon professionnel des affaires publiques d'entreprise. À cet effet, il approfondit aussi bien des techniques et de concepts importants que des sujets actuels tels que le rôle des médias sociaux ou l'éthique et la transparence. Une stratégie réussie en matière d'affaires publiques correspond à l'interaction entre trois éléments : intelligence, influence et impact. À l'aide d'un cas détaillé et d'exemples clairs et concrets, l'auteur se focalise sur chacun des trois éléments. C'est ainsi qu'il aborde, en toute transparence, la pratique du lobbying du début jusqu'à la fin."
Choose an application
Choose an application
Getuigenis van enkele internationale studenten over “hoe studeren aan K.U.Leuven” (tijd, aanpak, examenverwachtingen, …). Enkele internationale studenten uit verschillende faculteiten leggen een korte getuigenis af over hun studie-ervaringen aan K.U.Leuven. Ze zoemen daarvoor in op enkele thema’s die voor wel meer internationale studenten relevant blijken te zijn : hoeveel studeren, hoe studeren, vragen stellen, waarde van een puntenresultaat, mondeling examen.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|