Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
MOS ontwikkelde een reeks kamishibai-verhalen rond duurzame ontwikkeling (thema's: opwarming van de aarde, delen, water, voedselkilometers, ...). De vertelplaten zijn te gebruiken vanaf de eerste kleuterklas tot en met het tweede leerjaar. Doorheen elk verhaal helpen sleutelvragen en tips jou om duurzame ontwikkeling toe te passen in de klas. 'De ananasboot' gaat over voedselkilometers of de afstand die voedingsmiddelen afleggen tussen productie en consumptie.
Didactics of social education --- Nutritionary hygiene. Diet
Choose an application
MOS ontwikkelde een aantal "KaMOShibai"-verhalen rond duurzame ontwikkeling. In dit verhaal heeft mier een lekkere kers gevonden. Mier wil de kers naar huis brengen, maar in zijn eentje lukt dat niet. Het verhaal is geschikt voor kleuters en leerlingen van het 1e leerjaar. Het wordt ondersteund door sleutelvragen en tips die aanzetten tot acties om de school te verduurzamen. Daarbij maak je de leerlingen warm om te delen en scherpt het de sociaal-emotionele vaardigheden aan (samen bereiken we meer). De Kamoshiwijzer op de website van MOS biedt verdere ondersteuning voor het inzetten van het verhaal in de klas.
Choose an application
Hoe breng je kinderen in contact met de magie van verhalen? Met de kamishibai! Op basis van dit Japans verteltheater schreven we verhalen rond duurzame ontwikkeling (thema's: opwarming van de aarde, delen, water, voedselkilometers, ...). Doorheen elk verhaal helpen sleutelvragen en tips jou om duurzame ontwikkeling toe te passen in de klas. De vertelplaten zijn te gebruiken vanaf de tweede kleuterklas tot en met het tweede leerjaar. Het verhaal van de ananasboot gaat over voedselkilometers
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|