Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
performance art --- Dorpe, Van, Stijn --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- kunstenaarsboeken --- artists' books --- Van Dorpe Stijn --- 7.071 VAN DORPE --- kunstpedagodie --- Van Dorpe, Stijn --- 7.07 --- Belgische kunstenaars --- Kunstenaarsboeken --- Van Dorpe, Stijn °1970 (°Oudenaarde, België) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Art, Belgian --- Performance art --- Dorpe, Stijn van.
Choose an application
kunst --- vakdidactiek --- pedagogie --- onderwijs --- 373.67 --- Educatieve Master --- LUCA School of Arts --- eenentwintigste eeuw --- België --- kunstonderwijs --- 373.67.02 --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Kolb, Gila --- Sepake Sngiama --- Kalomamas, Byron --- 700.8 --- kunsteducatie --- Didactiek --- gelijke onderwijskansen --- dekolonisering --- feminisme --- 489.4 --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Choose an application
Het doel van deze scriptie is een onderzoek in hoe leerlingen gestimuleerd kunnen worden om anders te leren kijken bij het uitvoeren van tekenopdrachten door middel van de situationistische kerngedachte. De vraagstelling start voornamelijk over de inrichting van de tekenles. Deze is namelijk onderhevig aan bepaalde kritieken zoals verder zal worden besproken. De stedelijkheid en het situationisme worden vervolgens ingezet als tactiek om deze kritieken proberen tegen te gaan. Er wordt namelijk onderzocht of het uitvoeren van bepaalde ingrepen die gebaseerd zijn op de situationistische filosofie de leerling aanzet om op een andere manier om te gaan met de visuele waarneming van stedelijkheid.
Choose an application
In mijn scriptie onderzoek ik mijn verhouding ten opzichte van nieuwe technologische vooruitgangen zoals VR, AI en AR. Ik haal mijn inspiratie vanuit dystopische toekomstbeelden en maak linken met de Y2K-stroming en de techniekfilosofie.
Choose an application
Een tijd geleden heb ik een alter ego aangemaakt. Haar naam is Sarunja en zij woont in Polen. Ikzelf ben half Pools, maar ken mijn Poolse kant nauwelijks. Ik beschouw Sarunja als de vleeswording van een gemis uit mijn jeugd, met name de afwezigheid van mijn Poolse vader. Wat zou er zijn gebeurd als ik wel was opgegroeid bij mijn Poolse familie? Binnen deze schemerzone van identiteit probeerde ik kunst met haar te maken. Onze artistieke samenwerking stond als het ware centraal. Dit deden we aan de hand van een briefwisseling. Vanuit deze samenwerking is onze eerste ontmoeting voortgekomen. Ook zal ik in mijn scriptie mijzelf en Sarunja spiegelen aan de psychoanalyse. Als regisseur van losse jeugdherinneringen, gedachte en concepten, plaats ik mijzelf en Sarunja in een geënsceneerde ruimte waaraan kunst gedaan wordt. Waarin mijn scriptie als een screenplay dient van dit stuk.
Choose an application
Een scriptie die handelt over deelbaarheid en dialoog. # Participatieve Kunsten, #sociaal artistieke projecten.
Choose an application
Preamble of the thesis In this dissertation, there is a deliberate attempt to bring my identity into perspective, I will be exposing intimate aspects of my life and my family in order treat my experien- ce as anthropological study representative of other third culture children coming from my same area. The language I adopt may appear more colloquial at times, but this is intentional as it intends to entertain the readers whilst gently conveying them gory realities. On the first part I will be addressing in detail my ancestors and for that I will open up about my Grandfather’s past, subsequently following a chronological line there will be aneddotes on family members alongside a debate on neo-colonialism. I also intended later a to panel a discussion on the practices of some artists such as Kader Attia and Sara Ouhaddou, and a comparison with the story of a supermodel. I inclued visual sources coming mostly from my families archive to gentily accompany the narrative. Ultimately, these exploration will close with an examination that refines the idea of the personification of identity by recalling pretty recent news and examples linked to areas that may not be strictly artistic but are nonetheless social phenomenons that are worth mention.
Choose an application
Dekolonisatie, esthetica, modernisme, trans-culturalisme, globalisme, gender, racisme, schilderkunst, schone kunst, Kant
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|