Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt de stelling verdedigt dat alhoewel onderwijs de mogelijkheid biedt tot vooruitgang (op economisch, sociaal, cultureel, en politiek vlak), dit niet noodzakelijk voor iedereen geldig is en zeker niet voor bepaalde groepen in een samenleving. Tegen deze achtergrond worden enkele belangrijke facetten besproken van de relatie tussen onderwijs, ontwikkeling en onderontwikkeling in de Indiase context: ongelijke toegang tot en aanhoudende ongelijkheid in het onderwijs, de paradox van de brain-drain, de toenemende nadruk op privatisering, NGO's en empowerment van de armen,....
Education --- Economic aspects --- Social aspects --- Aspect économique --- Aspect social --- 825 Ontwikkelingssamenwerking --- 826 Imperialisme, Kolonialisme --- 830 Economie --- 836 (Multi-)nationale ondernemingen --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 847 Onderwijs --- 883 Azië --- 883.2 Oost-Azië --- 883.5 Zuid-Azië --- Aspect économique
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|