Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De ordegenerator : handboek bij Orde houden in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789490120009 9490120006 Year: 2012 Publisher: Z.p. Handelingsbrutaal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

978-94-90120-00-9


Book
Orde houden
Author:
ISBN: 9789490120375 9490120375 Year: 2020 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de orde in de Nederlandse lessen is het slecht gesteld. Vergeleken met hun internationale collega?s moeten leraren in Nederland lang wachten tot de leerlingen stil zijn en ze met de les kunnen beginnen, en wordt lestijd onvoldoende effectief benut, zelfs op de betere scholen.Voor orde in de les zijn een heldere structuur, motiverende lessen en een goede relatie met de leerling noodzakelijk, maar ook effectief ingrijpen als het misgaat. Het blijkt ook uit te maken hoe je het schooljaar begint, en daar gaat het regelmatig al mis. Ook houden veel scholen en leraren er opvattingen en praktijken op na die niet stroken met wetenschappelijke inzichten over klassenmanagement, waarvan zijzelf en de leerlingen de dupe worden.In dit boek toont René Kneyber, die zestien jaar lesgaf in het vmbo en daarbuiten, aan de hand van onderzoek, praktische voorbeelden en vele eyeopeners hoe iedereen kan leren om orde te houden, in het voortgezet onderwijs, het speciaal onderwijs en de bovenbouw van het basisonderwijs. Hoe voorkom je nu dat het misgaat? Hoe motiveer je klassen? En hoe kun je consequent zijn zonder je band met de klas te verslechteren?Deze vernieuwde editie van Orde houden is verplichte kost voor iedere leraar-in-opleiding, lerarenopleider, beginnende leerkracht, of ervaren leraar die orde houden moeilijk vindt (al is het maar bij één klas).https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120375-orde-houden.html


Book
Orde houden in het voortgezet onderwijs
Author:
Publisher: Amsterdam Didaktief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niemand wil de afgang meemaken dat het op school niet lukt. Orde is de sleutel voor dit succes. Maar orde houden is moeilijk. Zeker voor beginnende docenten. Docent René Kneyber heeft een bijzondere aanpak die echt werkt. Wat Kneybers geheim is, leest u in zijn inspirerende boek Orde houden in het voortgezet onderwijs. Boordevol eyeopeners, praktische voorbeelden en wetenschappelijk onderbouwd. Kneyber gaat onder andere in op de eerste lesdag, klassenmanagement, omgaan met leerproblemen, regels, visuele instructieplannen en straffen. Orde houden? Iedereen kan het leren: de leraar maakt het verschil. Het is de tweede week na de zomervakantie, maar het werkklimaat in deze klas is indrukwekkend. De leerlingen zijn ontspannen en lijken het naar hun zin te hebben. Hoe lang duurt dit, wanneer gaan ze rotzooien? Niet dus, is Kneybers ervaring. Leerlingen zijn allemaal gemotiveerd om succesvol te zijn. (redacteur Monique Marreveld, Didaktief 9, 2010, pagina 5).


Book
Orde houden in het voortgezet onderwijs
Author:
Year: 2011 Publisher: Meppel Didaktief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Orde houden is moeilijk. Zeker voor beginnen docenten. René Kneybers Orde houden in het voortgezet onderwijs is een inspirerend boek boordevol eyeopeners, praktische voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing. (Bron: www.didaktief.nl)

Keywords


Book
Het alternatief : weg met de afrekencultuur in het onderwijs!
Authors: ---
ISBN: 9789461059642 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met dit boek wordt de aanval geopend op de Haagse afrekencultuur in het onderwijs. De auteurs stellen dat een steeds grotere nadruk op toetsen, cijfers, protocollen en ranglijsten de docenten demotiveert en de ontwikkeling van kinderen dreigt te schaden. Het Nederlandse onderwijs staat daarom op een belangrijk keerpunt: gaat het de heilloze, doodlopende weg van het afrekenen verder volgen of kiest het voor een alternatief?


Book
Orde houden in het voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789077866191 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Amsterdam Handelingsbrutaal Didaktief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volgens Barton : lesgeven in wiskunde aan de hand van wetenschap, experts en 12 jaar aan mislukkingen
Authors: ---
ISBN: 9789490120368 Year: 2019 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naar goede wiskundedidactiek is al veel onderzoek gedaan, maar in al die jaren dat docent Craig Barton voor de klas stond heeft hij zich daar – tot zijn grote schaamte – nooit echt in verdiept. Toen hij dat wel ging doen ging er een goudmijn voor hem open, en vond antwoorden op de vragen waar iedere wiskundeleraar wel mee worstelt. Hoe voorkom je wiskundefobie? Hoe bereid je leerlingen het beste voor op het examen? Hoe zet je formatieve evaluatie goed in? Wat is het geschikte moment om een realistische context te introduceren? Wat is de beste manier om iets uit te leggen? Hoe motiveer ik leerlingen voor mijn vak? En hoe zorg ik dat ze de stof beter gaan onthouden? In dit boek vertelt Barton hoe hij zijn leven heeft gebeterd en al deze wetenschappelijke inzichten in zijn lessen toepast. Daarbij maakt hij gebruik van vele praktische en herkenbare voorbeelden. Verplichte kost dus voor iedereen die zijn of haar wiskunde-onderwijs wil verbeteren, ongeacht zijn of haar favoriete getal.


Book
Flip the system : changing education from the ground up
Authors: ---
ISBN: 9781138929968 9781138929982 Year: 2016 Publisher: London Routledge, Taylor & Francis Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Education is threatened on a global scale by forces of neoliberalism, through high stakes accountability, privatization and a destructive language of learning. In all respects, a GERM (Global Education Reform Movement) has erupted from international benchmark rankings such as PISA, TIMMS and PIRL, causing inequity, narrowing of the curriculum and teacher deprofessionalization on a truly global scale.&#13;&#13;In this book, teachers from around the world and other educational experts such as Andy Hargreaves, Ann Lieberman, Stephen Ball, Gert Biesta, Tom Bennett and many more, make the case to move away from this uneducational economic approach, to instead embrace a more humane, more democratic approach to education. This approach is called ‘flipping the system’, a move that places teachers exactly where they need to be - at the steering wheel of educational systems worldwide.&#13;&#13;This book will appeal to teachers and other education professionals around the world.


Book
Flip the system : changing education from the ground up
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Flip the system' is de internationale (Engelstalige) uitgave van het in 2013 verschenen boek 'Het alternatief - weg met de afrekencultuur in het onderwijs!'. Leraren en onderwijskundigen uit alle delen van de wereld pleiten er in dit boek voor om de economische benadering van het onderwijs en de afrekencultuur achter ons te laten en te kiezen voor een meer menselijke, democratische benadering. Dat betekent dat leraren wereldwijd zelf de regie nemen over het onderwijs en zelf aan het roer gaan staan, in plaats van slechts uitvoerders te zijn van wat anderen allemaal bedenken voor het onderwijs.


Book
Het alternatief II: de ladder naar autonomie
Authors: ---
ISBN: 9789490120115 Year: 2015 Publisher: Culemborg uitgevrij Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In vergelijking met hun collega's in andere landen hebben Nederlandse leraren veel autonomie, maar desondanks klagen ze regelmatig over een gebrek aan professionele ruimte. Onderwijsinnovatie en -verbetering komen maar moeizaam van de grond. In dit vervolg op 'Het Alternatief: weg met de afrekencultuur in het onderwijs!' gaan verschillende auteurs in op deze vreemde paradox in het Nederlandse onderwijs. Daarbij komen onderwerpen zoals vertrouwen en controle, teacher leadership, de docent als netwerker en zelfbestuur van leraren aan bod. &#13;Volgende onderwijsexperts komen aan het woord: Edith Hooge, Mark Priestley, Gert Biesta, Sarah Robinson, Frank Cornelissen, Freek van Gurp, Simon van Rees, Frédérique Six, Marco Snoek, Hester Ijsseling, Martijn van Schaik, Martin Vos, Alderik Visser.&#13;&#13;

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by