Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om elke leerling onderwijs en zorg op maat te kunnen bieden, moeten zijn specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften, en de context waarin hij functioneert, in kaart worden gebracht. Het is een hele klus, een bijna onmogelijke taak zelfs, om over elk mogelijk probleem een parate kennis van de recentste wetenschappelijke inzichten te bezitten.Dit handelingsgericht handboek bundelt alvast alle inhoudelijke wetenschappelijke kennis die vereist is om de diverse diagnostische vragen te beantwoorden. Per thema of doelgroep wordt een stand van zaken gegeven van de theorievorming en het empirische onderzoek, met een vertaling van theorie en onderzoek naar de diagnostische praktijk. Vervolgens komt een selectie van diagnostische middelen aan bod: tests, vragenlijsten, observatieschalen, interviews enz. Ten slotte, gaat elk hoofdstuk in op de aansluiting tussen diagnostiek en advisering of hulpverlening.Het handboek is in de eerste plaats bedoeld voor (school)psychologen en (ortho)pedagogen in de onderwijs- of leerlingenbegeleiding met diagnostiek in hun takenpakket en studenten in de (toegepaste) psychologie en pedagogische wetenschappen. Ook anderen die een degelijke kennis over diagnostiek willen verwerven, vinden hier hun gading. De inzichten die in dit handboek staan beschreven, gelden zowel voor het Vlaamse als voor het Nederlandse onderwijsveld. Ze kunnen toegepast worden in zowel het basisonderwijs als het secundair of voortgezet onderwijs.
Behavior disorders in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Orthopedagogics --- Apprenticeship programs --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Diagnostic and therapeutic procedures --- Diagnostiek --- Leerlingbegeleiding --- Handelingsgericht werken --- leerlingbegeleiding --- 454.23 --- zorgverbreding --- Remediëring --- leerlingenbegeleiding --- handelingsgericht werken --- diagnostiek --- 371.21 --- Didactische principes --- Diagnostiek. --- Handelingsgericht werken. --- Leerlingbegeleiding. --- Remediëring. --- diagnostiek. --- handelingsgericht werken. --- leerlingenbegeleiding. --- zorgverbreding. --- Didactische principes. --- 371.21. --- Rekenproblemen --- Taalproblemen --- Concentratieproblemen --- Motivatieproblemen --- Emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Relaties tussen leerlingen --- Allochtone leerlingen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- Zorgverbreding --- Relatie leraar - leerling --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Taalprobleem --- Concentratieprobleem --- Motivatieprobleem --- Emotioneel probleem --- Gedragsprobleem --- Allochtone leerling --- Kind met een verstandelijke handicap --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
Onderzoek naar de rol van de leraar bij gedragsproblemen van jongens in het voortgezet speciaal onderwijs.
37.064 --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Relaties --- Gedragsproblemen --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Relatie leraar - leerling --- Gedragsprobleem
Choose an application
Om elke leerling onderwijs en zorg op maat te kunnen bieden, moeten zijn specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften in kaart worden gebracht, en de context waarin hij functioneert. Het is een hele klus, zelfs een bijna onmogelijke taak om over elk mogelijk probleem een parate kennis van de recentste wetenschappelijke inzichten te bezitten. Dit handelingsgericht handboek bundelt alvast alle inhoudelijke wetenschappelijke kennis die vereist is om de diverse diagnostische vragen te beantwoorden. Per thema of doelgroep wordt een stand van zaken weergegeven van de theorievorming en het empirische onderzoek, met een vertaling van theorie en onderzoek naar de diagnostische praktijk. Vervolgens komt een selectie van diagnostische middelen aan bod: tests, vragenlijsten, observatieschalen, interviews enz. Ten slotte gaat elk hoofdstuk in op de aansluiting tussen diagnostiek en advisering of hulpverlening.
Verpleegkunde --- Leerlingbegeleiding. --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- meetinstrumenten (psychologie) --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- 371.048 --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- zorgverbreding --- leerproblemen --- zelfbeeld --- gedragsproblemen --- dyscalculie --- motivatie --- 454.23 --- Allochtonen --- Begrijpend lezen --- Concentratiemoeilijkheden --- Diagnostiek --- Emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Gehandicapt-licht mentaal --- Gezin --- Hoogbegaafden --- Intelligentie --- Leerling-leerkracht/interactie --- Leerlingenbegeleiding --- Leerlingenrelaties --- Leerproblemen --- Lezen --- Motivatie --- Opvoedingsproblemen --- Rekenproblemen --- Spellen --- Taalproblemen --- Technisch lezen --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- Testen --- Leerlingbegeleiding --- 371.212 --- Lerarenopleiding : CVO --- 080988.jpg --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Didactische principes --- Diagnose --- Begeleiding --- 370.040 --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Een overzicht van recente ontwikkelingen in het onderzoek naar interventies op het gebied van onderwijsleerproblemen. In elk hoofdstuk wordt, op basis van de kenmerken van het betreffende onderwijsleerprobleem, geschetst waar interventie op gericht zou moeten worden. Daarna worden elementen van effectieve interventies behandeld en, in sommige hoofdstukken, specifieke interventies besproken. Leerproblemen op volgende gebieden worden besproken: technisch lezen, begrijpend lezen, spellen, rekenen, taal en beginnende geletterdheid, interactief leesonderwijs voor kleuters, werkgeheugen, emotionele gedragsproblemen, agressief gedrag, ethnische verschillen in de klas. In dit boek wordt een overzicht gegeven van recente ontwikkelingen in het onderzoek naar interventies op het gebied van onderwijsleerproblemen. In elk hoofdstuk wordt, op basis van de kenmerken van het betreffende onderwijsleerprobleem, geschetst waar interventie op gericht zou moeten worden. Daarna worden elementen van effectieve interventies behandeld en, in sommige hoofdstukken, specifieke interventies besproken. Het boek is bedoeld voor (ortho)pedagogen, (school)psychologen en onderwijskundigen, die op het gebied van onderwijsleerproblemen werkzaam zijn, en voor studenten die daartoe opgeleid worden. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- leerproblemen --- Learning disabled children --- Education --- Netherlands --- 464 --- Agressieve kinderen --- Begrijpend lezen --- Diversiteit --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Ontluikende geletterdheid --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Spelling --- Technisch lezen --- Leerproblemen --- 120170.jpg --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- Leren --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- Taalproblemen --- Gedragsproblemen --- Emotionele problemen --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Taalprobleem --- Geheugenprobleem --- Gedragsprobleem --- Emotioneel probleem --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
#KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Leerstoornissen --- Financiering. --- Indicatie. --- Speciaal onderwijs.
Choose an application
Niet opletten, klasgenoten van het werk afhouden, slordig werken, voortdurend om hulp vragen, of juist geen hulp durven vragen.Het zijn allemaal voorbeelden van gedrag dat je als leraar liever niet ziet bij je leerlingen. Omdat het je les verstoort, maar vooral omdat dergelijk gedrag het leren ondermijnt.Gelukkig kun je invloed op gedrag van leerlingen uitoefenen. Bijvoorbeeld door te werken aan fijne relaties en een prettig klasklimaat. Het is belangrijk dat leerlingen zich thuis voelen op school en weten welke regels daar gelden. Dat is bevorderlijk voor hun motivatie en hun leren. En niet onbelangrijk, een fijne omgang met leerlingen bepaalt voor een groot deel jouw werkplezier. Kortom, gedrag in de school is een onderwerp dat het waard is om je in te verdiepen, voor je leerlingen én voor jezelf.Onderzoekers Martine Baars, Jeroen Janssen en Helma Koomen selecteerden achttien kernpublicaties uit de (inter)nationale literatuur over wat er komt kijken bij het stimuleren van gewenst gedrag en fijne relaties in de klas. Onderwijsjournalist Bea Ros beschrijft de inzichten hieruit in toegankelijke taal voor leraren in het basisonderwijs. Aan bod komen het werken aan goede relaties met leerlingen, klassenmanagement, het stimuleren van gewenst gedrag en zelfregulerend leren. Bovendien vertellen basisscholen hoe zij de theorie vertalen naar de praktijk van het klaslokaal en de schoolpraktijk. Praktische tips en verder lezen-tips met handige qr-codes maken het boek compleet.https://www.tenbrinkuitgevers.nl/product/gedrag-in-de-school/
Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Klasmanagement --- Tucht --- Onderwijs --- Zelfsturend leren --- Relatie leraar - leerling --- Probleemgedrag
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|