Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Centraal in 'Samen smeden' staan de verhalen rond vier zorgvragers (cliënten bij Ilmarinen). Zij zijn niet of nauwelijks in staat om het eigen verhaal aan de buitenwereld te vertellen. Hiervoor hebben ze anderen nodig die hun stem willen zijn. Er zijn twee groepen mensen die dicht bij hen staan en ervaring hebben met het lezen van (het gedrag van) de zorgvragers. Enerzijds de ouders, anderzijds de medewerkers van de zorgorganisatie. Zorgvragers, ouders en familie en de medewerkers van de organisatie werken dagelijks samen. Deze samenwerking wordt ook wel de gouden driehoek genoemd. De narratieve benadering maakt ook de impuls tot wederzijds ontwikkelen zichtbaar en het leren dat van een échte ontmoeting uitgaat. Delen van representatieve werkverhalen biedt aanknopingspunten voor het (h)erkennen van de behoeften van de zorgvrager en dus... voor het leveren van zorg op maat. Na de verhalen wordt de (antroposofische) praktijk die uit de verhalen op licht verbonden met de dynamische kwaliteitszorg zoals die wordt gehanteerd vanuit de kernwaarden: verbinden, ontmoeten, ontwikkelen en organiseren. Er wordt ook ingegaan op de verschillende ontwikkelingsfasen van lerend werken en hoe de kracht van een verhaal daarbij behulpzaam kan zijn
personen met een mentale beperking --- ouders-kind relatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- kinderen met een beperking --- zorgbehoefte --- orthopedagogiek --- Sociology of social care --- Social policy and particular groups --- hulpverlening --- belevingsgerichte zorg --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 364.6 --- Personen met een handicap --- Zorg --- Hulpverleners --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Verhalen --- Vertellen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Verhaal --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Samen smeden biedt u een kijkje achter de schermen in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Centraal staan de verhalen rond vier zorgvragers, cliënten bij Ilmarinen. Zij zijn niet of nauwelijks in staat om hun eigen verhaal aan de buitenwereld te vertellen. Hiervoor hebben ze anderen nodig die hun stem willen zijn. Er zijn twee groepen mensen die dicht bij hen staan en ervaring hebben met het ‘lezen’ van (het gedrag van) de zorgvragers. Enerzijds de ouders, anderzijds de medewerkers van de zorgorganisatie. Zorgvragers, ouders en familie en de medewerkers van de organisatie werken dagelijks samen. Deze samenwerking wordt ook wel de gouden driehoek genoemd.De narratieve benadering maakt ook de impuls tot wederzijds ontwikkelen zichtbaar en het leren dat van een échte ontmoeting uitgaat. Delen van representatieve werkverhalen biedt aanknopingspunten voor het (h)erkennen van de behoeften van de zorgvrager en dus... voor het leveren van zorg op maat.Na de verhalen in deze uitgave verbinden de auteurs de (antroposofische) praktijk – die uit de verhalen oplicht – met de dynamische kwaliteitszorg zoals die wordt gehanteerd vanuit de kernwaarden: verbinden, ontmoeten, ontwikkelen en organiseren. Zij gaan ook in op de verschillende ontwikkelingsfasen van lerend werken en hoe de kracht van een verhaal daarbij behulpzaam kan zijn.Samen smeden daagt begeleiders, therapeuten, artsen, psychologen en studenten uit om met elkaar in dialoog te gaan over de kwaliteit van de zorg en hoe het ook anders kan. Daarnaast is het boek een aanrader voor familierelaties en vrienden van mensen met een verstandelijke beperking.
verstandelijk gehandicapten --- 362.31 --- Sociology of social care --- Social policy and particular groups --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- belevingsgerichte zorg --- hulpverlening --- zorgbehoefte --- ouders-kind relatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- kinderen met een beperking
Choose an application
Choose an application
Er was eens... Zo begint ieder verhaal. En aan het einde hebben we het graag over lang en gelukkig leven. Maar wat daartussenin zit en wat dat precies betekent, verschilt per mens. Dit boek gaat over narratieve coaching, waarbij veel aandacht wordt besteed aan de ZelfKennis Methode. Het helpt coachees op een nieuwe manier te kijken naar zichzelf, de omgeving en hun problemen en geeft professioneel begeleiders handreikingen op weg naar narratief vakmanschap.
607.2 --- coachen --- Psychotherapie; algemeen --- E-books --- Coaching --- Management --- Persoonlijkheidsleer --- Storytelling --- Bedrijfspsychologie --- Methodiek --- Psychotherapie --- Coaching ; management
Choose an application
Er was eens... Zo begint ieder verhaal. En aan het einde hebben we het graag over lang en gelukkig leven. Maar wat daartussenin zit en wat dat precies betekent, verschilt per mens. Narratief coachen is een proces waarin wetmatigheden van levens- en leerprocessen zijn te herkennen. De auteurs werken deze processen uit en verdiepen ze met leerstappen, geïllustreerd met voorbeelden uit de narratieve coachpraktijk. Ook wordt veel aandacht besteed aan narratieve methodieken zoals de zelfkennismethode (ZKM) en zelfsturend leren. Het doel van narratief coachen is dat de coachee zijn zelfverhaal bewust ter hand neemt en leert om dat wat hij met zijn leven wil om te zetten in vruchtbare daden. Het helpt coachees op een nieuwe manier te kijken naar zichzelf, de omgeving en hun uitdagingen. Narratief coachen vraagt ook om het doordenken van de professie van de coach. Wat wordt in deze situatie van de coach gevraagd - niet alleen als mens, maar juist ook als vakmens? Waar voeg je als coach in, wat voeg je toe? Welke keuzes maak je als coach? Dit boek biedt de coach een schat aan mogelijkheden voor narratieve interventies.
Industrial psychology --- coaching --- leidinggeven --- organisatiepsychologie
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|