Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

Hogeschool Gent (2)

UAntwerpen (2)

AP (1)

EHC (1)

Liberas (Liberaal Archief) (1)


Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2016 (1)

2015 (1)

2014 (1)

2012 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Samen slimmer : hoe de 'wisdom of crowds' onze samenleving zal veranderen
Author:
ISBN: 9789013118759 9789013118766 Year: 2014 Publisher: Deventer Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Samen slimmer : hoe de 'wisdom of crowds' onze samenleving zal veranderen
Author:
ISBN: 9789491397028 Year: 2012 Publisher: Den Haag Stichting Toekomstbeeld der Techniek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een unieke tijd. Dankzij het internet kunnen we samenwerken op een schaal en een manier die tot nu toe onmogelijk was. Daardoor kunnen we veel beter gebruik maken van de talenten, ideeën, kennis, creativiteit en mankracht die in onze samenleving aanwezig zijn. Samen zijn we slimmer. Dat wordt ook wel de 'wisdom of crowds' genoemd. Daarmee kunnen we onze kwaliteit van leven verbeteren, elkaar helpen, maatschappelijke vraagstukken aanpakken en betere producten en diensten maken.In de toekomst zullen de mogelijkheden hiervoor toenemen, doordat het web zich steeds meer gaat nestelen in ons dagelijks leven en in onze dagelijkse communicatie met anderen en met onze omgeving. En door nieuwe laagdrempelige technieken waarmee we zelf producten kunnen ontwerpen en fabriceren, en kunnen meten en analyseren. We beginnen nog maar net te ontdekken wat we met al deze mogelijkheden kunnen. Wel wordt het steeds duidelijker dat hierdoor de relatie van burgers met overheden, bedrijven en kennisinstellingen drastisch zal veranderen.In dit boek wordt bekeken hoe de samenleving in de toekomst op een verstandige manier gebruik kan maken van de nieuwe mogelijkheden en hoe organisatiestructuren er in 2032 uit kunnen zien. Een samenleving die gezonder en innovatiever is en waarin burgers meer participeren. Met aansprekende beelden en een reflectie wil dit boek u inspireren om aan de slag te gaan met deze ontwikkelingen. Daarnaast wil het boek een discussie losmaken over het ontwerp van een nieuwe samenleving die meer gebruik maakt van de 'wisdom of crowds'.Dit boek is gebaseerd op een tweejarige toekomstverkenning van Stichting Toekomstbeeld der Techniek waarbij meer dan honderd experts, wetenschappers, ontwerpers, filosofen, techneuten en visionairs betrokken waren. Ruim twintig van hen schreven een bijdrage in dit boek. Alle uitkomsten van de verkenning kunt u vinden op de website wisdomofthecrowd.nl. Daar zal het denken over de toekomst van deze ontwikkelingen verder gaan.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
De plug&play-organisatie : winnen in een digitale wereld
Author:
ISBN: 9789462760851 Year: 2016 Publisher: Deventer Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties staan voor de grote uitdaging hoe ze moeten inspelen op de golf van digitalisering en veranderende marktomstandigheden die steeds sneller op hen afkomt. Succesvolle organisaties van nu weten zich slim te verbinden met andere om zo razendsnel te innoveren en nieuwe markten te betreden. Denk maar aan Facebook, Google, Tesla, Uber en Airbnb. Hoe kan uw organisatie leren van deze successen en deze toepassen ?Het geheim van een toekomstbestendige bedrijfsstrategie zit in het digitale aanpassingsvermogen: plug&play zijn, flexibel kunnen aanhaken bij de kennis en competenties van anderen, anderen toelaten om voort te bouwen op uw werk en slim gebruikmaken van de kennis van gebruikers.Wacht niet tot Google en start-ups als Uber uw business overnemen of opeten! De 'plug&play-organisatie' laat in vier heldere stappen zien hoe u uw organisatie klaarmaakt voor de digitale toekomst. Zo wordt u een winnaar in de digitale wereld van platformen, cocreatie en de deeleconomie.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl


Book
Veel gekwetter, weinig wol : de inzet van sociale media door overheid, politiek en burgers
Authors: ---
ISBN: 9789012571913 Year: 2011 Publisher: Den Haag Sdu


Book
De kracht van platformen : nieuwe strategieën voor innoveren in een digitaliserende wereld
Authors: --- ---
ISBN: 9789462760097 9789462760264 Year: 2015 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber innoveren en zetten bestaande machtsverhoudingen op hun kop. In rap tempo veroveren zij nieuwe markten door gebruik te maken van de kracht van platformen. Een platform is een fundament van producten, diensten of technologieën waarop andere partijen aanvullende producten en diensten kunnen ontwikkelen. Vaak zijn het ook marktplaatsen die kopers en verkopers bij elkaar brengen, en worden de kennis of expertise van gebruikers betrokken.Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen, mede als gevolg van de toenemende digitalisering en de opkomst van nieuwe technieken als 3D-printing, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen ? Hoe kunnen ze hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet onverwacht worden overvleugeld ?In De kracht van platformen geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de op platformen gebaseerde innovatiestrategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden markten bekeken die al te maken hebben gekregen met de disruptieve invloed van platformen, en sectoren die hier in de nabije toekomst mee te maken gaan krijgen, zoals de zorg, de maakindustrie, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder kunt worden en kunt profiteren van de platformen die door anderen zijn opgestart.Het eerste Nederlandse boek over innovatieplatformen!Bron : http://www.vakmedianetshop.nl

Listing 1 - 5 of 5
Sort by