Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
2016 heeft 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties. Vele bedrijven en organisaties zijn nog blind voor de opportuniteiten die de nieuwe consumenten bieden. Het is een koopkrachtige doelgroep die niet onderschat mag worden.Bedrijven moeten nadenken over hun voortbestaan en zich relevant maken voor de huidige maatschappij. De nieuwe consument aan zich binden verzekert zo hun toekomst. Ontdek de leefwereld van de nieuwe consumenten, wat ze kunnen betekenen voor jouw bedrijf en hoe je ze kan bereiken. Met dit boek richt de auteur zich tot bedrijfsleiders, academici en politici die de langetermijnstrategie uittekenen voor hun organisatie. Tot de marketeers die deze maatschappij mee vorm willen geven. Tot de nieuwsgierigen die durven dromen van een betere wereld. Bron : http://www.bol.com
Marketing ; etnomarketing. --- Marketing ; superdiversitiet. --- Marketing --- Sociology of minorities --- diversiteit --- marketingbeleid --- sociale marketing --- marketing --- etnomarketing --- migranten --- Etnomarketing --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H504 --- Multicultureel ondernemen --- multiculturaliteit --- 658.8 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering --- Marketing 658.3.1 --- Migranten 325.11 --- 369.1 --- Multiculturaliteit --- Consumentengedrag --- PXL-Media & Tourism 2017 --- communicatiemanagement --- marketingcommunicatie --- maatschappelijke veranderingen --- consumentengedrag --- Verkoop --- Sales management --- Minderheidsgroepen --- Islam --- Salesmanagement --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Minderheid
Choose an application
Hoe krijgen we iedereen samen aan tafel? Dat begint in de winkel. De tijd dat we alleen maar aten om te overleven is al lang voorbij. Eten is genieten en samenkomen. Eten klaarmaken is experimenteren en jezelf uitdrukken. De exotische keuken is een prachtige inspiratiebron die onze foodcultuur inspireert en verrijkt. Maar die gretigheid om nieuwe smaken te leren kennen staat in schril contrast met het beperkte aanbod van wereldse producten in onze klassieke supermarkten. Consumenten met een migratieachtergrond hebben geen uitgebreid en gevarieerd keuzeaanbod en kunnen bijgevolg niet inhaken op de moderne consumptietrends. Retailers laten daarmee een enorme kans liggen. Common food toont hoe je als retailer de inhaalbeweging kunt maken en een assortiment creëert dat de ene groep een thuisgevoel biedt en de andere een exotische beleving bezorgt. Het komt erop aan tot 'common food' te komen, waarin elke consument zich kan vinden, en als maatschappij samen aan tafel te schuiven.
Distribution strategy --- Marketing --- voedingsmiddeleneconomie --- voedingsgewoonten --- verkoop
Choose an application
The time when we only ate to survive is long gone. Today, food means togetherness and enjoyment. Cooking a meal is now a form of experimentation in self-expression. The world's exotic cuisines that enrich our food culture are a constant source of inspiration. But our enthusiasm to discover new flavours and ingredients is in sharp contrast to the limited assortment of 'world kitchen' products available in our classic supermarkets. Consumers with an immigrant background do not have a wide and varied range of choice. As a result, they often turn their back on modern food trends. This means that retailers are missing a huge opportunity. Food For All shows how retailers can correct this deficiency and create an assortment that gives one group the feeling of being 'at home' and provides the other group with the 'exotic' food experiences they desire. To achieve this we need to develop 'common food', a range of products that satisfies the wishes of all consumers and will allow us as a society to sit around the same table.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|