Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Nagaan of er een relatie bestaat tussen de persoonlijkheid van een student talen in termen van doorlaatbare of ondoorlaatbare grenzen en zijn prestaties op het gebied van taalverwerving. Middelen: Op basis van het boek van Ernest Hartmann Boundaries in the mind. The Hartmann Boundary Questionnaire. De studieresultaten van de studenten van hun vreemde talen. Resultaten: Het verband tussen de persoonlijkheid van de student en zijn studieresultaten, zoals Hartmann pretendeerde, kon niet bewezen worden. Wanneer iemand een vreemde taal wil leren, zijn er een groot aantal factoren die een rol spelen. De persoonlijkheid van de student talen is natuurlijk van groot belang, maar er bestaan vele ander parameters ( faalangst, leerstijlen, zelfvertrouwen) die ook een rol spelen en die het verwervingsproces van een vreemde taal beïnvloeden.
Ehrman Madeline. --- Frans. --- Hartmann Ernest. --- Leerstijlen. --- Moedertaal. --- Taalverwerving. --- Theoretisch taalonderzoek. --- Tweede taal. --- Vreemde taal.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|