Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Multi
Ken je kwaliteiten : werken met kwaliteiten in de klas
Author:
ISBN: 9789065080110 Year: 2016 Publisher: Z.p. CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel


Book
Portfolio Français : niveau B1
Author:
ISBN: 9789065081674 Year: 2019 Publisher: Amersfoort CPS. Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Formatief evalueren: Het Taalportfolio Frans met een doorlopende leerlijn maakt door zelfevaluatie inzichtelijk voor een leerling wat ze nog moeten en willen leren en hoe ze dit aan gaan pakken.Heb je als docent Frans ook al het belang van formatief toetsen ontdekt? Zie je graag dat leerlingen zélf inzicht krijgen in hun leerprestaties? Het Taalportfolio Frans (klassenset voor 25 leerlingen) is een praktisch, werkbaar instrument voor zowel docent als leerling en kan bij iedere lesmethode Frans worden gebruikt. CPS ontwikkelde dit taalportfolio in samenwerking met twee ervaren docenten en het werd een schooljaar lang getest op leerlingen. Met het Taalportfolio Frans kunnen leerlingen door zelfevaluatie duidelijk krijgen wat ze nog moeten en willen leren en hoe ze dit aan gaan pakken. Dit gebruiksvriendelijke portfolio is geschikt voor leerlingen uit de leeftijdsgroep 14-15-16 jaar en bestaat uit 3 delen: Mijn talenpaspoort (mon passeport de langues), dat direct gebruikt kan worden bij de start van het schooljaar. Mijn biografie (ma biographie), dat hulpmiddelen biedt om de taal de bestuderen. Mijn dossier (mon dossier), waarin de leerling resultaten van toetsen, taken, werkstukken verzamelt die hij of zij gemaakt heeft. Het portfolio is verkrijgbaar op niveau A1, A2 of B1 en de doelstellingen van het Europees Referentiekader zijn aanwezig.

Keywords


Book
Focus op het schrijfproces : leerlingen begeleiden in schrijfvaardigheid
Author:
ISBN: 9789065082336 Year: 2022 Publisher: CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schrijfvaardigheid goed neerzetten binnen het schrijfonderwijs en de ontwikkeling van de leerlingen monitoren, is voor veel leraren een grote uitdaging. Focus op het schrijfproces biedt hiervoor een heldere en praktische aanpak met het vijffasenmodel als basis.Focus op het schrijfproces in een notendop:- Hoe je leerlingen begeleidt door een proces in vijf fasen van oriëntatie tot publicatie- Heldere stappen met steeds meer eigenaarschap bij de leerling per fase- Hoe je tot een goede doelgerichte schrijfopdracht komt of die van een methode inpast- Inzicht in feedback op en beoordeling van schrijfproduct én schrijfproces- Grip op monitoring van ontwikkeling, maar ook zicht daarop voor de leerling zelf- Tijdwinst door grip op het schrijfproces en integratie in het onderwijs- Werkdocumenten en voorbeelden die je op weg helpenhttps://www.cps.nl/publicaties/1401/alle-boeken/86576/focus-op-het-schrijfproces

Keywords

Schrijven --- Taalonderwijs


Object
Ken je kwaliteiten : (jeugd)kwaliteitenspel : update
Authors: ---
ISBN: 9789065081452 Year: 2018 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit een handleiding en 92 prachtig geïllustreerde kaartjes, waarvan 60 kaartjes basiskwaliteiten bevatten en 32 kaartjes voortgezette kwaliteiten.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.(Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel)Ken je kwaliteiten - (jeugd)kwaliteitenspel is de vernieuwde opvolger van het Kinderkwaliteitenspel (basisonderwijs) en Ken je kwaliteiten (secundair onderwijs). De tekeningen zijn vernieuwd, de twee niveaus zijn samengevoegd in één spel en er zijn kaartjes bijgekomen die betrekking hebben op 21ste eeuwse vaardigheden. Doel van het Ken je kwaliteiten is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit een handleiding en 90 kaartjes, waarvan 60 kaartjes basiskwaliteiten (6+, groene, oranje en blauwe kaartjes) bevatten en 32 kaartjes voortgezette kwaliteiten (11+, rode, paarse en gele kaartjes). Op elk kaartje staat een woord, zoals dromerig, slim of eerlijk. Op alle kaartjes staat ook een grappige illustratie van de benoemde kwaliteit. In de uitgebreide handleiding staan diverse werkvormen concreet beschreven en handvatten voor tijdens de gesprekken. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator. verberg tekstBron: http://zoeken.bibliotheek.be/detail/Els-Loman/Ken-je-kwaliteiten-(jeugd)-kwaliteitenspel/Spel/?itemid=%7Clibrary%2Fv%2Flimburg-extern%7C4360852


Object
Ken je kwaliteiten!
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085696 Year: 2011 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van het spel is jongeren (en bij uitbreiding volwassenen) bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau als in kleine of grotere groepen gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de begeleider. Dit spel kenmerkt zich door een combinatie van foto en tekening. Geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams


Object
Kinderkwaliteitenspel
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085542 Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel


Book
Kinderen met speciale rechten: gedeelde zorg : Een handreiking voor de communicatie over zorgleerlingen tussen school en ouders
Authors: --- ---
ISBN: 9066073535 Year: 2004 Publisher: Vereniging de Samenwerkende Landelijke Pedagogische Central (VSLPC),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Object
Ken je kwaliteiten!
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit spel onderscheidt zich van het Kinderkwaliteitenspel door een (deels) andere lijst kwaliteiten en een geheel andere illustratiestijl, namelijk een combinatie van foto en tekening. Hierdoor is Ken je kwaliteiten! geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams. Doel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruiktworden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.


Object
Kinderkwaliteitenspel : elk kind is kleurrijk
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van dit spel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit: 69 kaartjes; elk kaartje bevat een illustratie en een woord (bijv. dromerig, slim, eerlijk) en een uitgebreide handleiding; hierin staan de diverse werkvormen concreet beschreven. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Zij kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kinderkwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor kinderen vanaf groep 4.


Book
Differentiëren is te leren! : omgaan met verschillen in het basisonderwijs : praktische handreiking voor leerkrachten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789065081377 Year: 2018 Publisher: Amersfoort CPS Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds in 2013 de eerste versie van dit boek verscheen, is er veel gebeurd. Niet alleen op het gebied van wet- en regelgeving, maar bijvoorbeeld ook qua digitale hulpmiddelen die beschikbaar zijn.

Deze herziene editie is wederom een praktisch basisboek, waarmee leerkrachten stap voor stap leren hoe zij kunnen differentiëren voor de slimme leerling en voor de leerling die extra uitleg, oefenstof en feedback nodig heeft. Vertrekpunt is uiteraard de basisles.

Het boek begint met het waarom. Hoofdstuk 1 gaat in op recente ontwikkelingen in het onderwijsbeleid die het belang van differentiatie onderstrepen. Hoofdstuk 2 beschrijft de visie op differentiëren. In hoofdstuk 3 staan de auteurs stil bij de voorwaarden om te kunnen differentiëren.

Hoofdstuk 4 handelt over het clusteren van leerlingen en het opstellen van een groepsoverzicht en een groepsplan. In hoofdstuk 5 behandelen ze de differentiatie in doelen,leerstof en tijd, waarna hoofdstuk 6 dieper ingaat op instructie en organisatie.

Vervolgens staat het differentiëren met jonge kinderen centraal. In hoofdstuk 8 sluiten ze af met een schoolbeleid voor differentiatie en het belang van professionalisering van leerkrachten op dit vlak.


Listing 1 - 10 of 10
Sort by