Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leerkrachten worden steeds vaker geconfronteerd met instappende, anderstalige peuters en kleuters. De kinderen een gevoel van veiligheid en geborgenheid geven, is een van de belangrijkste taken van de leerkracht. Taalontwikkeling staat daarin centraal. Door beetje bij beetje Nederlands te leren, krijgen anderstalige kinderen grip op hun nieuwe leefwereld.40 op een rij werkt op basis van een lijst van 40 woorden die de basis vormen in de woordenschatontwikkeling van instappende, anderstalige peuters en kleuters. De lijst omvat de 40 woorden die kinderen het best als eerste leren om vlot te kunnen functioneren op school. Door zich de woorden eigen te maken, kunnen ze het klasverloop begrijpen en zich verstaanbaar maken.Bron: https://www.averbode.be/ko_taalontwikkeling?article=106516
475.29 --- NT2 --- Nederlands als tweede taal --- Anderstalige nieuwkomers --- Anderstalige kleuters --- Woordenschatverwerving --- 474.6 --- intercultureel onderwijs --- kleuters --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Didactiek van het Nederlands --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- woordenschat --- kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.23 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Dutch --- Woordenschat --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Games --- Anderstalige nieuwkomer --- Anderstalige kleuter --- OKAN --- Nederlands
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Ridder Lars en ridder Lara gaan op reis. Koning Pa Pa gaat mee op reis. Ze zien een kasteel. Ze vinden een draak. Ze vinden monsters in het water. In dit tweede verhaal over Lars en Lara werkt de fantasie van de ridders op volle toeren. Ze beleven een heerlijke riddervakantie!
AVI-M5 --- AVI 6 --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Choose an application
Sint en Piet gaan op vakantie met de stoomboot. Ze willen samen op het strand spelen, in de zon liggen en pootjebaden. Piet doet meteen zijn zwembroek aan en begint te spelen. Sint houdt liever al zijn kleren aan. Maar daardoor herkennen de kinderen hem en komen ze allemaal naar hem toe. Sint is blij met alle aandacht, maar wil ook rustig met Piet spelen. Elke dag laat hij meer kledingsstukken achter op de stoomboot. (Bron: covertekst)
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Sinterklaas --- Vakantie --- Prentenboeken ; verhalend --- Sinterklaas ; verhalen --- 094076.jpg --- Sinterklaas: prentenboeken --- Santa Claus [Fictitious character]
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dutch literature --- Nederlandse literatuur --- ridders (themawoord fictie) --- AVI 6 (doelgroep) --- AVI M5 (doelgroep)
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|