Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
strategisch beleid --- marketingstrategie --- Business policy --- veranderingsmanagement --- creativiteit --- marktanalyse --- Strategisch management
Choose an application
De Blauwe Oceaan' werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in debloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema's en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag.Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus.Bron : http://www.bol.com
markteconomie --- Business economics --- innovaties --- Market research --- creativiteit --- marktanalyse --- Management --- Creatief management --- Concurrentie --- Concurrentiestrategieën
Choose an application
New products --- Market segmentation --- Marketing --- Produits nouveaux --- Segmentation du marché --- Marketing stratégique --- Management --- Business policy --- 650.1 )* MANAGEMENT --- concurrentie --- management --- marketing --- BPB0701 --- 658.11 --- 658 --- 330.342.14 --- 330.342.14 Kapitalistische economie. Free enterprise. Markteconomie. Vrije concurrentie --- Kapitalistische economie. Free enterprise. Markteconomie. Vrije concurrentie --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- Creatief management --- Concurrentie --- Concurrentiestrategieën --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Marketing - Management
Choose an application
New products --- Marketing --- Market segmentation
Choose an application
Choose an application
Following up on 2015's Blue Ocean Strategy, Drs. W. Chan Kim and Renée Mauborgne show you how to move beyond competing, inspire your people's confidence, and seize new growth. They guide you step-by-step through taking your organization from a red ocean crowded with competition to a blue ocean of uncontested market space. By combining the insights of human psychology with practical market-creating tools, Kim and Mauborgne deliver a guide to shift yourself, your team, or your organization to new heights of confidence, market creation, and growth. They show why nondisruptive creation is as important as disruption in seizing new growth. Whether you are a cash-strapped startup or a large, established company, nonprofit or national government, you will learn how to move from red to blue oceans in a way that builds your people's confidence so that they own and drive the process.
Choose an application
New products --- Market segmentation --- Marketing --- Produits nouveaux --- Segmentation du marché --- Marketing stratégique --- Management --- Marketing - Management
Choose an application
New products --- Market segmentation --- Marketing --- Produits nouveaux --- Segmentation du marché --- Marketing stratégique --- Management --- Planification stratégique --- Marketing - Management
Choose an application
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|