Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#PEDA *015.4 --- #PEDA *1.043 --- #A0006A --- 742 Scholieren en studenten --- onderwijssociologie --- onderwijsongelijkheid --- onderwijs --- Sociology of education
Choose an application
In dit boek worden door een aantal vooraanstaande wetenschappers bijdragen geleverd aan de analyse en meningsvorming omtrent de rol die opvoeding en onderwijs speelt met betrekking tot het proces van sociale integratie. Onderwerpen die onder andere worden behandeld zijn: onderwijs in eigen taal voor etnische minderheden; de positie van vrouwen in het onderwijs; de relatie tussen opvoedingsfactoren en afwijkend gedrag; de positie van personen met een verstandelijke handicap; de effecten van opvoedingsondersteuning danwel interventieprojecten voor jonge kinderen; het integreren van regulier en speciaal onderwijs. De bijdragen zijn allen gebaseerd op de meest recente onderzoeksresultaten en dragen door hun helderheid en toegankelijkheid zonder twijfel bij aan een verantwoorde meningsvorming omtrent het maatschappelijke probleem van sociale integratie.
Multiculturalism --- Social integration --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Study and teaching --- Algemeen. --- Handboeken en inleidingen. --- education --- Teaching --- educating --- Orthopedagogics --- Sociology --- School management --- 454.6 ) Didactiek intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijs --- opvoeding --- sociale integratie --- 316.4 --- Onderwijs : sociale integratie --- Opvoeding: sociale integratie --- onderwijssociologie --- #PEDA *013 --- #PEDA *015.4 --- #PEDA *018.14 --- #PEDA *1 --- #PEDA *6.74 --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Sociale integratie --- Inclusion, Social --- Integration, Social --- Social inclusion --- Belonging (Social psychology) --- Cultural diversity policy --- Cultural pluralism --- Cultural pluralism policy --- Ethnic diversity policy --- Social policy --- Anti-racism --- Ethnicity --- Cultural fusion --- Government policy --- Netherlands --- Education --- Social aspects --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Integratie --- Sociale integratie --- Onderwijssociologie --- Allochtonen --- Intercultureel onderwijs --- Opvoeding --- Allochtoon --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Sport --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Sociology of education --- Research on teaching --- Primary education
Choose an application
Choose an application
High school students --- High school students --- High schools --- Labor supply --- Economic conditions --- Social conditions --- Entrance requirements --- Effect of education on
Choose an application
onderwijskansen --- intelligentie --- onderwijs en sociaal milieu --- kinderopvoeding --- Education and heredity --- Students --- -onderwijssociologie --- 316.34 --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Persons --- Education --- Heredity and education --- Educational psychology --- Heredity, Human --- 371 --- 159.95 --- 37 --- Rating of --- Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- 316.34 Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- Education and heredity. --- Child development --- onderwijssociologie --- Students, Rating of --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Development --- Theses --- Sociology of education --- Child development. --- Rating of.
Choose an application
Children of minorities --- Children with social disabilities --- Educational equalization --- Education
Choose an application
In deel I wordt aandacht besteed aan de functies van het onderwijs in het huidige tijdsgewricht en in het bijzonder aan de relatie tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Deel II behandelt het probleem van de toegankelijkheid van het onderwijs. De veranderende rol van de leraar en schoolleider komen in deel III aan de orde. Tenslotte laten de auteurs van deel IV zien dat ook voor moderne vormen van leren de context van wezenlijk belang is. (Bron: covertekst)
Industry and education. --- Organizational learning. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- School management --- Onderwijsorganisatie --- Industry and education --- Organizational learning --- onderwijs en maatschappij --- onderwijssociologie --- 450.42 --- Onderwijs; algemeen --- #SBIB:316.334.1O340 --- 720 Onderwijs --- #A0103A --- Learning organizations --- Corporations and education --- Education and business --- Education and corporations --- Education and industry --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Learning --- Communities of practice --- Knowledge management --- Education --- Worksite schools
Choose an application
Academic achievement --- Educational attainment --- Education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Attainment, Educational --- Education level completed --- Level of education completed --- School years completed --- Years of school completed --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Educational achievement --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- School success (Academic achievement) --- Student achievement --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Economic aspects --- Sociology of education --- Social policy --- Netherlands
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|