Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Connecting with students
Author:
ISBN: 1280930888 9786610930883 1416600833 087120911X 0871207311 9780871207319 9780871209115 9781416600831 9781280930881 0871205734 9780871205735 1416615989 9781416615989 Year: 2001 Publisher: Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How many teachers take the time to connect with students on a personal level? How do you find the time, anyway? Teachers who manage to transcend the normal student-teacher relationships can benefit everyone in school--particularly the "challenging" students--and, along the way, prevent school violence, support school safety, improve school climate, and promote learning. In a time of an increasingly rigid "zero tolerance" of the slightest hint of violence, which results in automatic suspension or expulsion, Allen N. Mendler calls for a more caring, flexible approach to school safety.Connecting with Students outlines dozens of positive strategies for bridging the gap between teacher and student through personal, academic, and social connections. Easily tailored to any learning environment, the activities and guidelines provide you with the tools you need in the classroom, from the "H & H" greeting to the "2 x 10" method and the "4H," "think-aloud," and "paradoxical" strategies. As both teachers and administrators alter their own attitudes and behavior, they learn to listen to students and accommodate their needs. The end result will be lasting relationships that can foster deeper understanding and growth for educators and students alike. In this book, you will discover ways to stay optimistic and persistent and see your students as having something to teach you.


Book
Wat werkt? Voorkomen en oplossen van machtsstrijd in de groep Over principes en vaardigheden om moeilijke situaties aan te kunnen
Author:
Year: 2007 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een boekje uit de reeks Persoonlijk Sterk die zich richt op de persoonlijke kant van het leren: zowel sociaal als emotioneel als maatschappelijk. Goed klassenmanagement is een van de factoren die het leren aanmerkelijk verbeteren. Machtsstrijd in de groep is niet alleen verstorend voor het verloop van de les, het is ook gericht tegen de autoriteit van de leraar. Dit praktijkboek biedt technieken om verstoorde verhoudingen binnen de groep te voorkomen. Ook worden er methodes gepresenteerd waarmee kan worden ingegrepen in situaties waarin het toch tot een machtsstrijd dreigt te komen. Het zijn tips en handreikingen die ervoor zorgen dat zowel de leraar als de leerling in zijn waarde wordt gelaten.


Book
Als lesgeven lastig is : strategieën om weer grip te krijgen
Authors: ---
ISBN: 9789461181466 Year: 2013 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is niet altijd een feest : ongemotiveerde leerlingen, verouderd lesmateiraal, een agenda vol vergaderingen en een schoolleiding die haar leraren niet altijd op waarde schat. Soms lopen de frustraties zo hoog op, dat lesgeven echt lastig wordt. Voor de klas staan voelt dan als een overlevingsstrijd. Op zulke momenten zouden zelfst de beste leraren af kunnen haken. Mendler, oud-docent en schoolpsycholoog, biedt praktische tips aan leraren die onder druk staan. Hij bespreekt de beste manieren om het enthousiasme en het plezier in lesgeven terug te krijgen. Met dit boek helpt hij leraren om stress terug te dringen en weer voldoening te vinden in hun werk. Mensler richt zich in eerste instantie op de leraar zelf, maar biedt ook veel suggesties voor de schoolleiding. Een goede leraar zil immers erkenning, waardering en steun voor zijn werk. Dat is de taak van de schoolleiding; Mendler beschrijft hoe die taak het beste kan worden vormgegeven.


Book
Wat werkt: voorkomen en oplossen van machtsstrijd in de groep : over principes en vaardigheden om moeilijke situaties aan te kunnen
Authors: --- ---
ISBN: 9789074233644 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie kent niet van die situaties in de groep waar de emoties hoog oplopen omdat leraar en leerling in een machtsstrijd verwikkeld raken? In dit boek leest u dat het mogelijk is om als leraar in te spelen op verschillen tussen leerlingen, warmte uit te dragen naar hen en ook afstand te nemen van de eigen emoties in confronterende situaties. Dit door gebruik te maken van vier principes: het zoek-de-behoefte principe; het preventieprincipe; het interventieprincipe; het stap voor stap principe. Moeilijk uitvoerbaar? De praktische voorbeelden en tips laten zien dat deze principes direct in de groep te realiseren zijn. Overeind blijven in uitdagende, confronterende situaties hoeft dan geen probleem te zijn.


Book
Discipline with dignity
Authors: --- ---
ISBN: 1416625836 9781416625834 9781416625810 1416625844 9781416625841 Year: 2018 Publisher: Alexandria, Virginia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides in-depth guidance for implementing a proven approach to classroom management that can help students make better choices and teachers be more effective.


Book
Strategies for Successful Classroom Management : Helping Students Succeed Without Losing Your Dignity or Sanity
Authors: --- ---
ISBN: 1452293562 1483329410 Year: 2007 Publisher: Thousand Oaks : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Help difficult students change negative behaviors with these strategies for teaching conflict resolution and anger management, handling power struggles successfully, helping students prevent bullying, and more.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by