Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Leer stap voor stap hoe een computerprogramma werkt. Boek met hardkartonnen bladzijden, helder gekleurde illustraties en veel flapjes. Vanaf ca. 8 jaar.Mac SteenaartVoor je kunt leren programmeren moet je eerst de bouwstenen kennen van een computerprogramma. In dit fors uitgevoerde boek met hardkartonnen bladzijdes worden de basisbegrippen uit de informatica in toegankelijke taal uitgelegd en geïllustreerd met kleurrijke getekende illustraties die aansluiten bij een jonge doelgroep. Door de oefeningen stap voor stap te maken, leren kinderen kritisch kijken, logisch redeneren, patronen ontdekken en nog veel meer. Veel motivatie zit in de werkwijze: nadenken, (kartonnen) flapje openen met daarachter een antwoord, verder nadenken over de volgende stap en weer een flap openen. Zo staat er bijvoorbeeld een opdracht in waarbij met schuifjes pijlen tevoorschijn worden getoverd die vervolgstappen uitbeelden. De uitvoering is kleurrijk, stimulerend maar door de vele flapjes ook kwetsbaar. Moeilijke woorden en computertaal als variabele, algoritme en flowchart worden niet vermeden maar goed en duidelijk uitgelegd. Bevat woordenlijst en beknopt register. Het actuele onderwerp sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Met enige hulp vanaf ca. 8 jaar.© NBD Biblion
coderen --- programmeren (informatica) --- Didactics of technology --- Computer. Automation --- lager onderwijs (doelgroep) --- Computers --- Programmeren voor kinderen --- 475.6 --- didactiek --- programmeren --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Computer --- Programmeren --- Kind --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Our students are avid users and consumers of technology. Isn't it time that they see themselves as the next technological innovators, too? Computational Thinking and Coding for Every Student is the beginner's guide for K-12 educators who want to learn to integrate the basics of computer science into their curriculum. Readers will find: Practical strategies for teaching computational thinking and the beginning steps to introduce coding at any grade level, across disciplines, and during out-of-school time; Instruction-ready lessons and activities for every grade; specific guidance for designing a learning pathway for elementary, middle, or high school students; Justification for making coding and computer science accessible to all; a glossary with definitions of key computer science terms, a discussion guide with tips for making the most of the book, and companion website with videos, activities, and other resources. Momentum for computer science education is growing as educators and parents realize how fundamental computing has become for the jobs of the future. This book is for educators who see all of their students as creative thinkers and active contributors to tomorrow's innovations. -- Provided by publisher.
Computer science --- Computer programming --- Computational learning theory. --- Study and teaching (Elementary). --- Study and teaching (Secondary). --- Computational learning theory --- Informatics --- Science --- Computers --- Electronic computer programming --- Electronic data processing --- Electronic digital computers --- Programming (Electronic computers) --- Coding theory --- Machine learning --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Secondary) --- Programming
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|