Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
DiscriME is ontwikkeld voor de derde graad van het secundair onderwijs en kan eventueel ook gespeeld worden met 14-jarigen. Het spel past perfect binnen het themaveld ‘Samenleven, Democratie en Burgerschap‘ en heeft vele raakvlakken met de themavelden ‘Een waaier van Levensbeschouwingen, Identiteit in Dialoog‘ en ‘Economie‘.
Choose an application
Deze doos bevat twee interlevensbeschouwelijke spelen voor jongeren van het secundair onderwijs. Met 'Overleven op Overtuigingseiland' komen de spelers terecht op een onbewoond eiland waar ze worden uitgedaagd om een samenleving op te bouwen met wetten waar iedereen zich goed bij voelt en gelijkwaardig behandeld wordt. Het wetboek krijgt vorm door discussies en debatten. Verschillende soorten kaarten bieden extra uitdagingen (thema's voor wetsontwerpen, dilemma's, kansen). In de loop van het spel krijgen spelers een bepaalde levensbeschouwing toegewezen. Op een gegeven moment wisselt die levensbeschouwelijke identiteit om een perspectiefwissel te verkrijgen. Het spel wordt gespeeld met 3 tot 8 spelers, de doos bevat 4 exemplaren. Leeftijdsindicatie: 3e graad SO. Met het spel 'Collage Kampung' bouwen de spelers in onderling overleg een nieuw dorp in Vlaanderen. Ze moeten 30 gezinnen met zes verschillende levensbeschouwingen een plek toekennen en verschillende (handels)voorzieningen plaatsen. Nadien verantwoorden de spelers hun keuze. Het is de bedoeling dat er een open interactie plaatsvindt waarbij de spelers individueel hun visie op een multilevensbeschouwelijke samenleving kunnen verwoorden, beargumenteren en eventueel verbreden. Het spel wordt gespeeld met een groep van 4-6 spelers, de doos bevat 4 exemplaren. Duur: ongeveer 130 min. inclusief nabespreking. Leeftijdsindicatie: 12+
Choose an application
DiscriME is een spel ontwikkeld voor de derde graad van het secundair onderwijs en kan eventueel ook gespeeld worden met 14-jarigen. Het spel ontrafelt onze houding tegenover discriminatie. Verschillende facetten van discriminatie worden onder de loep genomen: stereotypering, polarisering, uitsluiting en andere mechanismen achter discriminatie komen op speelse wijze aan bod. Het spel brengt kennisinhouden aan, oefent vaardigheden en versterkt de morele oordeelskracht. Er zit veel variatie in het spel en de spelers ervaren zelf achterstelling, vriendjespolitiek en favoritisme. DiscriME kan met 2 groepen van 4 tot 8 leerlingen gespeeld worden, het spel duurt ongeveer 2 uur.
Choose an application
In samenwerking met UVV/deMens.nu vzw Oorsprong bachelorproef Marcela Caldas Hanas, lerarenopleiding NCZ Wil je ‘discriminatie’ aanbrengen in de klas met alle daaraan gekoppelde facetten zoals stereotypering, polarisering, uitsluiting en andere achterliggende mechanismen? ‘DiscriME’, het nieuwe educatieve spel van de RIKZ.Z, voorziet een ideale tool om het thema op een speelse wijze te behandelen. ‘DiscriMe. (on)rechtvaardigheid is geen toeval’, is ontwikkeld voor de derde graad van het secundair onderwijs en kan eventueel ook gespeeld worden met 14-jarigen. Het spel past perfect binnen het themaveld ‘Samenleven, Democratie en Burgerschap‘ en heeft vele raakvlakken met de themavelden ‘Een waaier van Levensbeschouwingen, Identiteit in Dialoog‘ en ‘Economie‘.
Discriminatie. --- Educatieve Bachelor NCZ. --- Samenleven, democratie en burgerschap.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|