Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Humanities and social sciences --- Education --- Teacher training.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een interuniversitair onderzoek uitgevoerd in 2001-2002 leert dat de leerkracht bij de meeste Vlamingen een positief beeld oproept. De respondenten geven ook aan dat ze inzien dat het lerarenberoep een veeleinsend beroep is dat de voorbije decennia sterk veranderd is. Ondanks het positieve verhaal worden toch een aantal knelpunten aangegeven. Het onderzoek toont ook aan dat de bevolking weinig zicht heeft op wat leraren effectief doen. In een tweede lijk van het odnerzoek zijn de resultaten van deze survey voorgelegd aan diverse onderwijsbetrokkenen, aangevuld met enkele groepen die als referentiepunten binnen de samenleving worden gezien. (Bron: covertekst)
Leraren. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Flanders --- Academic collection --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #SBIB:316.334.1O280 --- #SBIB:316.334.1O285 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- #A0212A --- 750 Onderwijspersoneel --- onderwijs --- leraren --- lerarenberoep --- 481.7 --- Basisonderwijs --- Delphi-studie --- Leerkrachten --- Lerarenopleidingen --- Professionalisering --- Samenleving --- Secundair onderwijs --- Survey-onderzoek --- 450.4 --- Leraren --- Professionaliteit --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- basiscompetenties --- beginnende leraren --- leerkrachten --- lerarenambt --- lerarenopleiding --- maatschappelijke waardering --- onderwijsopdracht --- professionaliteit --- 450.7 --- Maatschappelijke waardering --- 041172.jpg --- Lerarenberoep --- Onderwijssociologie --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Onderwijs: personeel: relatie leraars-ouders --- De leraar en zijn opleiding --- Onderwijskunde --- onderwijskunde --- maatschappijkritiek --- Maatschappelijk aanzien --- Leraar --- Directie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De herkenbare thematische cahiers uit de reeks beleidvoerend vermogen creëerden de laatste jaren een blijvende impact op het onderwijsgebeuren. Met actualiteitswaarde en open debat als de belangrijkste criteria. Toonaangevende auteurs staan borg voor een bewust samengaan van zowel visiebepalende bijdragen als praktijkgerichte onderwerpen. De bijdragen zijn telkens opnieuw een frisse bron van inspiratie voor betrokkenen van alle onderwijsniveaus van het leerplichtonderwijs.Het ontwikkelen van beleidvoerend vermogen op school is zeker geen taak van de leidinggevenden alleen, maar van het hele team. Betrokkenheid en engagement van alle teamleden is essentieel. Een geïntegreerd beleid leeft door heel de school waarbij de teamleden effectief invloed uitoefenen op de besluitvorming. Daarom stelden we voorliggend compilatieboek samen vol straffe artikels. Een ?best of? voor leerkrachten die verdient gelezen en herlezen te worden. Uit elk van de reeds verschenen 17 cahiers selecteerde onze redactieraad één bijdrage, gericht op het microniveau, de klas.https://www.politeia.be/nl/publicaties/337743-beleid+voeren+in+het+onderwijs+de+lerareneditie
Didactiek --- Onderwijs --- Leraar --- Klas --- Onderwijsbeleid --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- onderwijsfilosofie --- onderwijsmanagement --- onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|