Narrow your search
Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Behandeling in de orthopedagogiek : kiezen en delen.
Author:
Year: 1995 Publisher: Leiden Rijks Universiteit Leiden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Dyslexie : lees- en spellingproblemen : diagnostiek en interventie.
Authors: ---
ISBN: 9033431440 Year: 1995 Publisher: Leuven Acco


Book
Vlaamse normen voor studietoetsen technisch lezen lager onderwijs.
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: Leuven Samenwerkingsverband KULeuven - CSBO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Vlaamse normen voor studietoetsen rekenen lager onderwijs.
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: Leuven Samenwerkingsverband KULeuven - CSBO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Vlaamse normen voor studietoetsen aanvankelijk spellen lager onderwijs.
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: Leuven Samenwerkingsverband KULeuven - CSBO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Leerproblemen op school: emotionele problemen: praktijk, theorie en onderzoek
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Ruimte voor dyslexie
Authors: --- ---
ISBN: 9789085750741 Year: 2019 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Berekend! : EHBI : eerste hulp bij instructie : opzoekboekje
Authors: ---
ISBN: 9789463713146 9789463713399 Year: 2022 Publisher: Antwerpen/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als onderwijsgevende biedt u de eerste hulp bij een (dreigend) leerprobleem. Als dat goed uitpakt, kan dat een wereld van verschil uitmaken voor de verdere rekenontwikkeling van een leerling. Maar het is niet altijd eenvoudig om te weten wát op het juiste moment de beste instructie is. Een van de manieren om de instructie te ondersteunen bij een lastig onderdeel is het gebruik van een opzoekboekje.De gangbare opzoekboekjes bevatten concrete uitwerkingen van onderwerpen waar leerlingen problemen mee kunnen hebben. Het zijn waardevolle hulpmiddelen, maar richten zich op de leerling, niet op de onderwijsgevende of andere professionals. Wat tot nu toe ontbrak, is een opzoekboekje voor de professional met een samenhangende visie op kennis, leren, instructie en automatiseren van waaruit na een taakanalyse de best passende hulp is te kiezen.Dit EHBI-opzoekboekje ondersteunt de onderwijsgevende bij het maken van de juiste keuzes. Voor de begeleider of rekenspecialist is het opzoekboekje een middel om uit te leggen wat de uitgangspunten zijn bij de aanpak van de rekenproblemen. Gezamenlijk is aan de hand daarvan na te gaan en af te spreken wie wát doet, maar zeker ook hóe de instructie wordt gegeven en georganiseerd. Het spreekt voor zich dat het opzoekboekje niet allesomvattend is. Uitbreidingen met aanvullingen op basis van eigen expertise kunnen de bruikbaarheid verder vergroten.https://gompel-svacina.eu/product/berekend-opzoekboekje/


Book
EHBI 2.0 : Eerste Hulp Bij Instructie : wat elke onderwijsprofessional moet weten over de fundamenten van de basisvaardigheden
Authors: ---
ISBN: 9789463714679 9780997025491 Year: 2023 Publisher: Antwerpen / 's-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde, zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. Twaalf QR-codes bevatten meer dan zeventig pagina's uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.https://gompel-svacina.eu/product/ehbi-2-0/


Book
EHBI 2.0 : Eerste Hulp Bij Instructie : wat elke onderwijsprofessional moet weten over de fundamenten van de basisvaardigheden
Authors: ---
ISBN: 9780997025491 Year: 2023 Publisher: Antwerpen / 's-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde, zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. Twaalf QR-codes bevatten meer dan zeventig pagina's uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.https://gompel-svacina.eu/product/ehbi-2-0/

Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by