Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Strukturwandel in Grenzdialekten : die Konsolidierung der niederländisch-deutschen Staatsgrenze als Dialektgrenze
Authors: ---
ISBN: 9783515099462 3515099468 Year: 2011 Volume: 146 Publisher: Stuttgart Franz Steiner

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Language Education and Emotions : Research into Emotions and Language Learners, Language Teachers and Educational Processes
Authors: ---
ISBN: 0367563258 0367894866 1003019498 1000200361 1000200469 1003019498 Year: 2020 Publisher: Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Leraren opleiden in een superdiverse samenleving
Authors: --- ---
ISBN: 9789463791014 Year: 2019 Publisher: Leuven/Den Haag Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wonen, werken of naar school gaan in de grootstad Antwerpen betekent ondergedompeld worden in superdiversiteit. Superdiverse gemeenschappen zien we in België en Nederland het eerst in de grote steden, maar demografische gegevens wijzen erop dat deze landen in de toekomst grotendeels zullen evolueren naar superdiverse samenlevingen. Hoe men deze gang van zaken ook bekijkt, de realiteit is dat we voortaan meer dan ooit op gelijke basis zullen samenleven met mensen die van ons verschillen qua thuistaal, culturele achtergrond, sociale klasse, seksuele oriëntatie of met mensen die mogelijk een beperking hebben.Wat in de toekomst realiteit wordt voor grote delen van België en Nederland, gebeurt vandaag al in Antwerpen. Omgaan met grote en kleine verschillen tussen mensen plaatst niet alleen de brede stedelijke gemeenschap voor uitdagingen, maar ook de compactere leefwereld van de school, een plaats waar stedelingen en niet-stedelingen met al hun gelijkenissen en verschillen samenkomen: leraren, leerlingen, ouders, directieleden en andere belanghebbenden.In het project Van startbekwaam naar stadsbekwaam, geruggensteund door het transitiefonds voor de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid en door de Antwerp School of Education, werden lerarenopleiders van zeven lerarenopleidingen uit de stad en provincie Antwerpen (Artesis Plantijn Hogeschool, CVO Crescendo, CVO EduKempen, CVO HBO5 Antwerpen, CVO Provincie Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Universiteit Antwerpen) bijeengebracht om na te denken over de specifieke competenties die leraren(opleiders) nodig hebben om les te geven in een samenleving die zich kenmerkt door superdiversiteit. De lerarenopleiders bundelden hun krachten, en die van hun studenten en cursisten, in drie samenwerkingspraktijken rond talige diversiteit, 'urban education' en inclusie.Het resultaat van hun samenwerking lees je in deze eindpublicatie van het Antwerpse transitieproject. De auteurs willen hiermee andere lerarenopleiders in Vlaanderen en Nederland informeren en inspireren. Het boek bevat concrete handvatten voor lerarenopleiders die nu of in de toekomst met superdiversiteit geconfronteerd worden.(Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463791014/Leraren-opleiden-in-een-superdiverse-samenleving)


Book
Leraren opleiden in een superdiverse samenleving
Authors: --- ---
ISBN: 9789463792646 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wonen, werken of naar school gaan in de grootstad Antwerpen betekent ondergedompeld worden in superdiversiteit. Superdiverse gemeenschappen zien we in België en Nederland het eerst in de grote steden, maar demografische gegevens wijzen erop dat deze landen in de toekomst grotendeels zullen evolueren naar superdiverse samenlevingen. Hoe men deze gang van zaken ook bekijkt, de realiteit is dat we voortaan meer dan ooit op gelijke basis zullen samenleven en werken met mensen die van ons verschillen qua thuistaal, culturele achtergrond, sociale klasse, seksuele oriëntatie of met mensen die mogelijk een beperking hebben.Wat in de toekomst realiteit wordt voor grote delen van België en Nederland, gebeurt vandaag al in Antwerpen. Omgaan met grote en kleine verschillen tussen mensen plaatst niet alleen de brede stedelijke gemeenschap voor uitdagingen, maar ook de compactere leefwereld van de school, een plaats waar stedelingen en niet-stedelingen met al hun gelijkenissen en verschillen samenkomen: leraren, leerlingen, ouders, directieleden en andere belanghebbenden.In het project Van startbekwaam naar stadsbekwaam, geruggensteund door het transitiefonds voor de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid en door de Antwerp School of Education, werden lerarenopleiders van zeven lerarenopleidingen uit de stad enprovincie Antwerpen (Artesis Plantijn Hogeschool, CVO Crescendo, CVO EduKempen, CVO HBO5 Antwerpen, CVO Provincie Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Universiteit Antwerpen) bijeengebracht om na te denken over de specifieke competenties die leraren(opleiders) nodig hebben om les te geven in een samenleving die zich kenmerkt door superdiversiteit. De lerarenopleiders bundelden hun krachten, en die van hun studenten en cursisten, in drie samenwerkingspraktijken rond talige diversiteit, ?urban education? en inclusie.Het resultaat van hun samenwerking lees je in dit boek. De auteurs willen hiermee leraren in Vlaanderen en Nederland informeren en inspireren. Het boek bevat concrete handvatten voor leraren die nu of in de toekomst met superdiversiteit geconfronteerd worden.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463792646/Leraren-opleiden-in-een-superdiverse-samenleving


Dissertation
Strukturwandel in Grenzdialekten : die Konsolidierung der niederländisch-deutschen Staatsgrenze als Dialektgrenze
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Jesus celebration 2033 : het wereldwijd vieren van het 2000-jarige jubileum van de opstanding van Jezus Christus
Authors: --- ---
ISBN: 9782970117605 Publisher: Rolle JCFriends

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Language education and emotions : Third International Conference on Language Education and Testing, University of Antwerp (Belgium), 26-28 November 2018 : proceedings
Authors: --- ---
ISBN: 9789057286087 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Linguistics


Multi
Taal in de klas : zes bouwstenen voor effectieve taaltrajecten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789401485913 Year: 2022 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat doe je tegen een taalontwikkelingsachterstand?Op welke manier verwerk je taaldoelen in relevante lesthema's?Hoe zorg je voor een vlotte lees en schrijfstart?Aan welke leeftijd je ook lesgeeft, iedereen heeft vroeg of laat een leerling met nood aan taalsteun in de klas. De nodige taalondersteuning voorzien is belangrijk voor elke taalleraar, maar ook leerkrachten van zaak- of praktijkvakken spelen hierin een cruciale rol.Taal in de klas vertaalt de beste wetenschappelijke inzichten naar zes handige bouwstenen voor het opzetten van taaltrajecten. Zo krijgen leerlingen die de onderwijstaal onvoldoende beheersen extra leerkansen. Dit boek kijkt niet alleen naar wie zwak scoort op de taalscreening voor kleuters, maar focust op het volledige leerplichtonderwijs. Ga aan de slag met de zes praktische bouwstenen en ontdek hoe je taalproblemen sneller herkent en zelfs voorkomt.Met praktische fiches!https://www.lannoo.be/nl/taal-de-klas

Listing 1 - 8 of 8
Sort by