Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
ADHD --- Kinderpsychologie --- dikke kinderen --- dissociatieve stoornissen --- fobie --- in vitro fertilisatie --- jeugddelinquentie --- jeugdpsychologie --- pedagogiek --- sociale psychiatrie --- 416.1 --- Jeugd(Jongeren) --- Kinderen --- Münchhausensyndroom --- Nagy --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- allochtonen --- beroepskeuze --- fobieën --- gokverslaving --- in-vitrofertilisatie --- kinderpsychologie --- kunstmatige inseminatie --- leergeschiktheidstest --- migranten --- opvoeding --- ouder-kind relatie --- psychologie --- sociale angst --- zelfwaardering --- Beroepskeuzebegeleiding --- Delinquenten --- Gokverslaving --- Jeugdpsychologie --- NT2-didactiek --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Zelfwaardering --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Jeugdpsychologie. --- Kinderpsychologie. --- Developmental psychology
Choose an application
Tot voor kort leefde in de kinder- en jeugdpsychiatrie de gedachte dat depressieve stoornissen bij kinderen en jonge adolescenten niet konden voorkomen. De laatste jaren wordt uit onderzoek echter duidelijk dat het tegendeel het geval is. Depressie komt voor bij zowel peuters en kleuters, kinderen in de basisschoolleeftijd als bij adolescenten. Depressie bij kinderen en adolescenten duurt vaak lang en kent veelal een ongunstig verloop. Bovendien is bij adolescenten het risico van suïcidaliteit en van drugs- en alcoholmisbruik groot. In dit boek wordt de behandeling van depressie bij kinderen en adolescenten vanuit verschillende invalshoeken belicht. Naast diagnostiek worden vooral verschillende behandelstrategieën en -settings (zoals school) besproken. Praktijkvoorbeelden krijgen daarbij ruime aandacht. Bovendien wordt speciaal stilgestaan bij preventie, suïcide, medicatie, bipolaire stoornissen en traumatische situaties (Zoals incest). Dit boek is onder andere bedoeld voor psychiaters
Ontwikkelingspsychologie --- Therapeutische technieken. --- kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- #KVHB:Depressie --- #KVHB:Adolescenten --- 376.43 --- Depressie --- Jongeren --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Behandelingen --- Depressies --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Jeugd --- Kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Therapie --- 606.3 --- adolescenten --- depressie --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- Jeunes --- Dépression --- Pédopsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- Adolescenten --- Kind --- Adolescent --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Agressie en (seksueel) geweld onder jongeren nemen onrustbarend toe. Weliswaar komt nog steeds een vrij kleine groep in aanraking met de politie en justitie, maar de ernst van de delicten stijgt. Naast de meer 'klassieke' middelen als Stop- en Halt-projecten of geldboetes worden er sinds een aantal jaren sociale vaardigheidstrainingen voor deze vergrijpen ingezet. In dit boek komen vragen aan de orde als: hebben dergelijke sociale vaardigheidstrainingen ook daadwerkelijk effect? Voor welk soort vergrijpen zijn zij wel of juist niet geschikt? Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Wat kan in preventieve zin gedaan worden, via bijvoorbeeld beïnvloeding van de ouders van deze jongeren? Bestaan er ook juridische middelen om het volgen van zogenaamde opvoedingscursussen af te dwingen? Of moeten vooral de scholen in het voortgezet (en basis) onderwijs meer ingeschakeld worden? Het boek is bedoeld voor jeugd-, school- en forensisch-psychologen, orthopedagogen, kinder- en jeugdpsychiaters, maatschappelijk werkers en schooldecanen. (Bron: covertekst)
Criminology. Victimology --- Social problems --- Age group sociology --- Social welfare methods --- 316.47.053 --- 316.647.3 --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdmisdadigheid --- leerlinggedrag --- sociale vaardigheden --- seksuele misdrijven --- preventie --- 343.85 --- Jeugdbescherming (kinderbescherming) --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- Sociale vaardigheden --- 376 --- 343.3 --- 371.21 --- 007 --- 343.6 --- 361.01
Choose an application
Met dit programma wordt aan leerkrachten inzicht geboden in leerprincipes zoals geformuleerd in de gedragstheorie en vervolgens deze principes te kunnen herkennen in de eigen onderwijsleersituatie om ze systematisch en gepland in te kunnen zetten. De principes worden uitgelegd aan de hand van vele praktijkvoorbeelden en het hanteren ervan wordt gestructureerd door middel van oefeningen en opdrachten. Na voldoende oefening met behulp van het in het boek gepresenteerde programma is de leerkracht in staat om zijn gedrag ten opzichte van leerlingen zo te sturen dat probleemgedrag in de klas voorkomen of succesvol aangepakt kan worden. Het boek bevat drie delen: Gedragstheorie (gedragstheorie en gedrag, gedragstheorie en observeren, leren van gedrag: het belang van consequenten, uitlokken van gedrag: het belang van antecedenten); Omgang tussen leerkracht en leerlingen (beinvloeding van het groepsgedrag, het gedrag van de leerkracht, zelfmanagement door de leerkracht); Het veranderen van probleemgedrag (het analyseren van probleemgedrag, het voorbereiden van planmatige gedragsverandering, gesprekken met leerlingen, de uitvoering en afsluiting van het gedragsveranderingsplan);
Gedragsstoornissen --- Gedragstherapie --- Onderwijs. --- Onderwijs.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|