Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2016 --- didactiek van sport en spel --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- zwemmen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Iedereen leert zwemmen, maar welke zwemslag het kind als eerste leert, is hierbij niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staat voorop. Zwemmen kan vanuit verschillende standpunten bekeken worden: als competitiesport, als gezonde manier van bewegen en ook als belangrijke vaardigheid naar de veiligheid in en rond het water. Vanuit dit laatste oogpunt moet leren zwemmen een maatschappelijk recht blijven. Iedereen zou de vaardigheid van zich veilig te verplaatsen in het water, aangeleerd moeten krijgen. Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad, geeft geen voldoende indicatie dat het kind 'watersafe' is en bijgevolg schept dit een vals veiligheidsgevoel bij ouders en kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en het ontwikkelen van een alternatieve leerlijn, met 'water-safety' als centraal gegeven, dringt zich op. Baan Vier heeft, in samenspraak met alle stakeholders in het Vlaamse landschap voor zwemonderricht, een nieuwe leerlijn zwemmen ontwikkeld. Dit boek beschrijft deze nieuwe leerlijn zwemmen; een vijf stappenplan van waterwennen tot doelmatig voortbewegen in het water. Het boek biedt een theoretische houvast aan iedereen die bij het zwemonderricht betrokken is.
Zwemmen --- Didactiek. --- zwemmen --- Didactics of sports and games --- Zwemmen ; didactiek --- Didactiek --- Leerlijnen --- Veiligheid --- 617.91 --- Watergewenning --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- watergewenning --- Bewegingsopvoeding --- leerlijnen --- veiligheid --- KHCA --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Jeugd --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Jongere --- watersport
Choose an application
Het pakket Kijkwijzer naar EHBO bevat didactisch materiaal bestaande uit kaarten met EHBO-simulaties voor het basis-, secundair en hoger onderwijs, jeugd-verenigingen, sportclubs of eerstehulpopleidingen in diverse contexten. De inhoud is gebaseerd op internationale evidence-based richtlijnen en kan als aanvulling gebruikt worden bij bestaand materiaal zoals handboeken, dvd’s of websites. De bundel kaarten wil vooral begeleiden in het aanleren van de juiste handelingen en denkwijzen in de meest voorkomende EHBO-situaties. Een handleiding geeft de noodzakelijke informatie om met de kijkwijzers aan de slag te gaan. Op die manier treedt de lesgever/begeleider als coach op om jongeren gericht aan het werk te zetten. Door de opsplitsing in drie niveaus is de opbouw op inhoudelijk en didactisch vlak in leerlijnen opgesteld. Dankzij de vertaling naar het Frans en het Engels komt dit leermiddel tegemoet aan de huidige onderwijscontext waarin meertaligheid en anderstaligheid niet meer weg te denken valt. Het pakket is zeer educatief op het vlak van toegepaste EHBO-kennis en het oefenen van vaardigheden in realistische settings.
EHBO (eerste hulp bij ongelukken) --- Orthopaedics. Traumatology. Plastic surgery --- spoedgevallen --- EHBO --- 614.82 --- 614.8 ) E.H.B.O --- Eerste hulp bij ongelukken --- ehbo --- ehbo (ler) --- 614.88 --- Kijkwijzers --- 605.21 --- eerste hulp bij ongevallen --- dringende medische hulpverlening --- Eerste hulp bij ongelukken (EHBO) --- Verbandleer --- Bloeden --- Veiligheid --- Wondverzorging --- Brandwonden --- Insectenbeten --- Breuken (geneeskunde) --- Infarct --- Hyperventilatie --- Reanimatie --- Epilepsie --- Allergieën --- Bloeding --- Wondzorg --- Brandwonde --- Insectenbeet --- Breuk (geneeskunde) --- Allergie --- Preventie --- Koorts --- Thuis --- Wervelkolom
Choose an application
Wist je dat er meer kinderen sterven in het water dan in het verkeer? Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is het een van de grootste uitdagingen van de komende eeuw om kinderen op jongere leeftijd vertrouwd te maken met water. Waar ze vroeger van in het begin hamerden op de juiste zwemtechnieken, is het nu de norm om kinderen eerst zelfstandig doelmatig te laten voortbewegen in het water.De nieuwe leerlijn zwemmen focust op een bredere motorische ontwikkeling en de voorbereidende competenties voor de zwemsport. Die nieuwe aanpak zorgt ervoor dat kinderen zich sneller uit de slag kunnen trekken in diep water.Het boek Vaardig zwemmen is in de eerste plaats een praktische gids voor de zwemlesgever, maar ook sportieve, betrokken ouders kunnen met dit overzichtelijke boek hun kinderen snel kantveilig maken. Dit oefenboek is het logische vervolg op het boek Wijs waterwennen (Acco, 2015). Elk kind dat de oefeningen uit dit boek afwerkt, zal zich echt als 'een vis in het water' voelen. Bij de uitwerking van de oefeningen hebben de auteurs oog gehad voor de nauwe link met de structuur van de watersafety-brevetten, uitgegeven door het ISB en ontwikkeld door WASA.Bron: http://www.acco.be
Zwemmen ; basisonderwijs --- Didactiek van sport en spel --- zwemmen --- Didactics of sports and games --- Zwemmen ; didactiek --- Zwemmen ; kinderen --- 617.91 --- sport --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Zwemmen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactiek --- Baby's --- Kinderen --- Peuters --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Baby --- Kind --- Peuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- watersport --- sporttraining --- watergewenning
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|