Narrow your search
Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Handleiding: leerlijn zwemmen anno 2014. Praktische toelichting over de inhoud van de leerlijn
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Sint-Niklaas : ISB vzw,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Verschil tussen blootsvoets voetballen en voetballen met voetbalschoenen
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Brussel Erasmushogeschool Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zwembadveilig brevet VS zwemtechnisch brevet
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Brussel Erasmushogeschool Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
A.C.V. en S.I.F., een nieuwe Don Quichote : Sociaal beleids- en bewegingswerk
Authors: --- ---
Year: 1998 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Heverlee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Een leerlijn zwemmen : safe and simple
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033498329 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen leert zwemmen, maar welke zwemslag het kind als eerste leert, is hierbij niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staat voorop. Zwemmen kan vanuit verschillende standpunten bekeken worden: als competitiesport, als gezonde manier van bewegen en ook als belangrijke vaardigheid naar de veiligheid in en rond het water. Vanuit dit laatste oogpunt moet leren zwemmen een maatschappelijk recht blijven. Iedereen zou de vaardigheid van zich veilig te verplaatsen in het water, aangeleerd moeten krijgen. Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad, geeft geen voldoende indicatie dat het kind 'watersafe' is en bijgevolg schept dit een vals veiligheidsgevoel bij ouders en kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en het ontwikkelen van een alternatieve leerlijn, met 'water-safety' als centraal gegeven, dringt zich op. Baan Vier heeft, in samenspraak met alle stakeholders in het Vlaamse landschap voor zwemonderricht, een nieuwe leerlijn zwemmen ontwikkeld. Dit boek beschrijft deze nieuwe leerlijn zwemmen; een vijf stappenplan van waterwennen tot doelmatig voortbewegen in het water. Het boek biedt een theoretische houvast aan iedereen die bij het zwemonderricht betrokken is.


Book
Kijkwijzer naar EHBO : interactieve simulaties op 3 niveaus in 3 talen
Authors: --- ---
ISBN: 9789033486500 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het pakket Kijkwijzer naar EHBO bevat didactisch materiaal bestaande uit kaarten met EHBO-simulaties voor het basis-, secundair en hoger onderwijs, jeugd-verenigingen, sportclubs of eerstehulpopleidingen in diverse contexten. De inhoud is gebaseerd op internationale evidence-based richtlijnen en kan als aanvulling gebruikt worden bij bestaand materiaal zoals handboeken, dvd’s of websites. De bundel kaarten wil vooral begeleiden in het aanleren van de juiste handelingen en denkwijzen in de meest voorkomende EHBO-situaties. Een handleiding geeft de noodzakelijke informatie om met de kijkwijzers aan de slag te gaan. Op die manier treedt de lesgever/begeleider als coach op om jongeren gericht aan het werk te zetten. Door de opsplitsing in drie niveaus is de opbouw op inhoudelijk en didactisch vlak in leerlijnen opgesteld. Dankzij de vertaling naar het Frans en het Engels komt dit leermiddel tegemoet aan de huidige onderwijscontext waarin meertaligheid en anderstaligheid niet meer weg te denken valt. Het pakket is zeer educatief op het vlak van toegepaste EHBO-kennis en het oefenen van vaardigheden in realistische settings.


Book
Vaardig zwemmen : oefenstof : lesfiches
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789463448987 Year: 2018 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wist je dat er meer kinderen sterven in het water dan in het verkeer? Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is het een van de grootste uitdagingen van de komende eeuw om kinderen op jongere leeftijd vertrouwd te maken met water. Waar ze vroeger van in het begin hamerden op de juiste zwemtechnieken, is het nu de norm om kinderen eerst zelfstandig doelmatig te laten voortbewegen in het water.De nieuwe leerlijn zwemmen focust op een bredere motorische ontwikkeling en de voorbereidende competenties voor de zwemsport. Die nieuwe aanpak zorgt ervoor dat kinderen zich sneller uit de slag kunnen trekken in diep water.Het boek Vaardig zwemmen is in de eerste plaats een praktische gids voor de zwemlesgever, maar ook sportieve, betrokken ouders kunnen met dit overzichtelijke boek hun kinderen snel kantveilig maken. Dit oefenboek is het logische vervolg op het boek Wijs waterwennen (Acco, 2015). Elk kind dat de oefeningen uit dit boek afwerkt, zal zich echt als 'een vis in het water' voelen. Bij de uitwerking van de oefeningen hebben de auteurs oog gehad voor de nauwe link met de structuur van de watersafety-brevetten, uitgegeven door het ISB en ontwikkeld door WASA.Bron: http://www.acco.be


Dissertation
Synchronisation and breaststroke movement in toplevel swimmers.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2005 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Bewegings- en revalidatiewetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Qualitative evaluation of various styles in crawl within one subject.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2005 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Bewegings- en revalidatiewetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
The development of a quick semi-qualitative kinesiological diagnosis system for the renewed breaststroke.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2006 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Bewegings- en revalidatiewetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by