Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Thomas More Kempen (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Stappenplan : technisch verpleegkundige verstrekkingen
Authors: ---
ISBN: 9789035232204 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Verpleegkundige stappenplannen beschrijven op een duidelijke en kritische manier hoe de technische verpleegkundige verstrekkingen uitgevoerd kunnen worden. Telkens wordt aangegeven of een medisch voorschrift al dan niet vereist is. De stappenplannen gaan vergezeld van checklists waarmee de student kan controleren of de handelingen zijn uitgevoerd zoals beschreven. Deze losbladige publicatie levert een belangrijke bijdrage tot het zelfsturend leren in het verpleegkundige vaardigheidsonderwijsDeze uitgave is bestemd voor studenten verpleegkunde. Bovendien is deze uitgave een interessant instrument voor ziekenhuizen en rust- en verzorgingstehuizen om tegemoet te komen aan de wettelijke verplichting inzake het opstellen van verpleegkundige procedures of standaardverpleegplannen voor alle technische verpleegkundige verstrekkingen en toevertrouwde geneeskundige handelingen die door verpleegkundigen verricht worden (verplicht vanaf 1 september 2008).Het hele document wordt jaarlijks geactualiseerd en aangevuld op basis van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen en de regelgeving inzake verpleegkunde. Ook wordt voorzien in de toevoeging van de toevertrouwde handelingen.


Book
Stappenplannen : technisch verpleegkundige verstrekkingen
Authors: --- ---
ISBN: 9789036822145 Year: 2018 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit losbladige werk wordt een groot aantal technische verpleegkundige verstrekkingen stapsgewijs beschreven op maat van studenten. Ze zijn overlegd met ervaringsdeskundigen uit het werkveld en beroepsorganisaties. Elke stap wordt uitvoerig toegelicht met verklaringen en aandachtspunten opdat de studenten hun aandacht zouden richten op de correcte uitvoering van elke verstrekking en kritisch zouden leren nadenken over het waarom ervan. Het communicatieve aspect, dat essentieel is, wordt wel vermeld maar niet uitgediept.Bij een stappenplan hoort ook een checklist waarin de belangrijkste deelhandelingen staan opgesomd. Daarbij wordt duidelijk aangegeven welke deelhandelingen breekpunten zijn om tot een correct eindresultaat te komen. Deze checklists worden niet alleen gebruikt bij het inoefenen, maar ook tijdens de vaardigheidstoetsen. Daarom zijn bepaalde - toch wel belangrijke - aspecten die in een simulatie echter niet te realiseren zijn, niet als breekpunten opgenomen.Dit werk is tot stand gekomen dankzij de intensieve medewerking en het veelvuldige overleg tussen docenten en de medewerkers van het skillslab van Thomas More Kempen, Campus Lier en het St. Aloysius- instituut voor Verpleegkunde te Lier.De docenten en de medewerkers van het skillslab zijn dagelijks intensief bezig met het vaardigheidsonderwijs, in overleg met ervaringsdeskundigen uit het werkveld en beroepsorganisaties.

Keywords

604.8 --- verpleegkunde

Listing 1 - 2 of 2
Sort by