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The first book to explore the vital, commercial relationship between design, marketing, and the target audience. DemoGraphics is the first series of design books to examine how successful designs target specific audiences. Where other design books explore the 'what?' and 'why?' of design, DemoGraphics: Packaging dissects the 'who?' Through a huge selection of diverse examples, the authors examine how packaging is designed to appeal to specific groups based on gender, age, socio-economic group, disposable income, profession, and shopping habits. Case studies and interviews with designers and brand owners explain how and why specific choices have been made, why it works, and how it evolved from a prototype or concept to form a successful, user-centered design. Explores designs that work for target groups, together with case-study evidence, color wheels, materials and typeface choices. Unique mix of theory, showcase designs, research, statistics, and hard evidence. Loaded with hundreds of illustrations and featuring a hardcover format with tabbed dividers.
766:659.154 --- Packaging design --- Grafische vormgeving ; reclame ; verpakkingen --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- Gebruiksgrafiek ; verpakkingsmateriaal, verpakken, versieren --- Verpakkingen --- Verpakkingen. --- 766.13.04 --- Grafische industrie en ontwerp ; drager ; verpakking ; thema's
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« Les Rayures » explore à travers des centaines d'exemples, tirés de domaines aussi divers que le graphisme, la décoration d'intérieur, la mode, le design et l'architecture, toutes les utilisations possibles de ce motif. Livre d'inspiration sans équivalent, il est destiné à toute personne curieuse de décrypter le langage des rayures. Les thèmes abordés, tout en mettant en perspective des données graphiques et historiques, répondent à des questions à la fois drôles et originales. Relayé par une iconographie riche et détaillée, « Les Rayures » permettra au lecteur de poser un regard différent sur cet élément a priori familier et d'apprendre à élaborer une combinaison graphique équilibrée et captivante.
Communication visuelle --- Image de marque --- Illustration --- Publicité --- Typographie
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Le cercle est une source d'inspiration inépuisable dans de nombreux domaines de création tels que le graphisme, le design, l'architecture, la mode ou encore la décoration d'intérieur. Les cercles restituent cette effervescence créative à travers un florilège d'images. Chacune des thématiques développées dans cet ouvrage explore les infinies possibilités de ce motif, en prenant appui sur des données graphiques, culturelles et historiques. Source d'inspiration par excellence, ce livre saura combler toute personne curieuse de saisir la richesse de cette forme captivante. « Les cercles » vous permettra de considérer l'incroyable influence de ce motif dans le champ de la communication visuelle ainsi que de décrypter son fonctionnement et ses nombreuses subtilités.
Communication visuelle --- Image de marque --- Illustration --- Publicité --- Typographie
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Architecture --- Applied arts. Arts and crafts --- design [discipline] --- patterns [design elements]
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Housekeeping --- design [discipline] --- interior views --- industrial designers
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This is a cool celebration of real interiors and accessible design : from 1950s kitsch kitchens, through the fantastic plastic 1960s and 1970s pop-porn style, to 1980s hi-tech Playboy living - complete with toasted sandwiches. Pop culture design aficionado and renowned anti-elitist Way Hemingway champions the cheap and cheerful and pays homage to all those marvellous, mass-produced masterpieces that never usually make it into coffe table design books - including coffee tables.
interieur --- woonhuis --- slaapkamer --- badkamer --- keuken --- interieurinrichting --- woningen --- 747 --- interieurarchitectuur --- design
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