Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In deze publicatie word je als leerkracht van de onderbouw geïnspireerd om aan de slag te gaan met wetenschap en technologie. Je krijgt te zien hoe je vanuit de didactiek van onderzoekend en ontwerpend leren om kunt gaan met de nieuwsgierigheid van jonge kinderen. Zoek het maar uit! staat vol handige weetjes, tips, ideeën, lessuggesties en achtergrondinformatie. De rijke context van wetenschap en technologie biedt je allerlei mogelijkheden om ook bewust en doelgericht te werken aan taalontwikkeling. Want taalkansen liggen voor het oprapen bij wetenschap en technologie!
Taalonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Technologische opvoeding --- Zaakvakken --- Onderzoekend leren --- Ontwerpend leren --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Wetenschap --- Technologie --- Taalverwerving --- Didactiek --- Maatschappij --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Didactics of Kindergarten --- Linguistics
Choose an application
Praktische ideeën voor leerkrachten in het basisonderwijs.Redactie Vlabin-VBCDit boek biedt een handig overzicht van bestaande én nieuw ontwikkelde strategieën om aan woordenschatuitbreiding te doen in het basisonderwijs. De auteurs zijn werkzaam bij het Expertisecentrum Nederlands en Fontys Fydes. Ze hebben hun specialiteiten gekoppeld en leveren zo een handig werkmiddel af. Leerkrachten kunnen, aan de hand van de heldere inhoudsopgave, een eenvoudige keuze maken voor woordenschatroutines, grafische modellen of meer coöperatieve werkvormen. Elk deel bestaat uit een theoretische basis, met kleurenfoto's geïllustreerde uitwerkingen en korte anekdotes uit de klaspraktijk. Als bijlage zijn er schema's, enkele 'speelse tussendoortjes' en een literatuurlijst. Het resultaat is een werkmiddel dat in elke school thuishoort. Niet elke tip is even vernieuwend, maar in een tijd van grote diversiteit in het onderwijs is het wel prettig om een duidelijk overzicht te krijgen. Dat het uitbreiden van de woordenschat geen saaie klus hoeft te zijn, blijkt uit technieken als het 'Woordenschatmonster' en de 'Woordentrap'. Aantrekkelijke uitvoering in full colour. Hardcover, kolommendruk.© NBD Biblion
Didactics of Dutch --- lager onderwijs --- woordenschat --- Didactics of primary education --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; kleuteronderwijs --- Nederlands --- taal --- taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Taalontwikkeling --- Woordenschat --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs ; didactiek --- Taal --- Basisonderwijs --- #KVHB:Woordenschat --- #KVHB:Taalontwikkeling --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Didactiek --- Taalopvoeding --- Mondelinge taalvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- taalverwerving
Choose an application
Vroeg vreemdetalenonderwijs in groep 1-3; niets vreemds aan! Is vroeg vreemdetalenonderwijs een hype? Wij denken van niet! Het aanbieden van een vreemde taal aan jonge kinderen is zinvol, leuk en op verschillende manieren vorm te geven. In Give it a go! vind je hiervoor allerlei onderbouwde suggesties. Dit boekje biedt leerkrachten van groep 1-3 informatie uit wetenschappelijke onderzoeken en over didactische principes rondom het vroeg vreemdetalenonderwijs, maar er staan ook diverse lessuggesties en praktische tips in. En het geeft je vooral inspiratie om samen na te denken over hoe je aan de slag wilt met een vreemde taal in je onderwijspraktijk. Probeer het eens uit, oftewel: Give it a go!
Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- kleuterdidactiek --- Vreemde-talenonderwijs --- Taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- taalvaardigheid --- Didactics of Dutch --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal
Choose an application
In deze brochure worden handvatten aangereikt om de vaktaalontwikkeling van leerlingen te stimuleren. Hoe leerkrachten taalgericht binnen hun vakgebied kunnen werken, door lessen te herontwerpen en lesmateriaal op een andere manier in te zetten.
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Secondary education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|