Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Improving the quality of education is an important endeavor of educational policy and TAL aims to contribute to this. TAL is a project initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Sciences, and carried out by the Freudenthal Institute (FI) of Utrecht University and the Dutch National Institute for Curriculum Development (SLO), in collaboration with the Rotterdam Center for Educational Services (CED). The quality of education can be improved in many ways. TAL proposes to do this by providing insights into the broad outline of the learning-teaching process and its internal coherence. It aims to be a support for teachers alongside mathematics textbook series. Furthermore, TAL can provide extra support for teachers if it is incorporated into a circle of implementation. The TAL project aims to describe the intermediate attainment targets of primary school mathematics. These objectives represent a further development of, and a supplement to, the previously established core goals for the end of primary school. A defining feature of the intermediate attainment targets is that they are embedded in a learning-teaching trajectory. This is also the reason for calling the project TAL, which in Dutch stands for Tussendoelen Annex Leerlijnen; in English this means Intermediate Attainment Targets in Learning-Teaching Trajectories. The middle letter of TAL can also be considered as referring to Afbeeldingen (Representations). This term indicates that the trajectory description contains many examples of students’ and teachers’ behavior, which form an integral part of the learning-teaching trajectory. Eventually, learning-teaching trajectory descriptions will be developed for all domains of primary school mathematics. The present book contains the learning-teaching trajectory for the domain of whole number calculation. The book contains of one trajectory for the lower grades (kindergarten 1 and 2, and grades 1 and 2) and one for the upper grades of primary school (grades 3, 4, 5 and 6). This means that the book covers the learning process in this domain for children ranging from 4 to 12 years of age.
Mathematics --- Numbers, Natural --- Study and teaching (Primary)
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Procenten --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde
Choose an application
Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde voor de bovenbouw van de basisschool. De keuzes die zijn gemaakt worden beargumenteerd vanuit de rol die meet- en meetkundekennis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben. Zowel bij meten als bij meetkunde ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heeft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten. Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan. Dit boek biedt leerkrachten, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeleiders en onderzoekers een houvast bij het reken-wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.
Wiskunde --- Rekenen. --- Meetkunde --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Meten --- Realistisch rekenen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Op de cd-rom staan de tussendoelen annex leerlijnen Het boek laat het onderwijsleerproces zien dat kinderen doormaken op het gebied van meten en meetkunde. Het opent voor de lezers de wondere wereld van het gebruiken van wiskunde om onze fysieke omgeving te begrijpen. Zicht hebben op de wijze waarop de leerlingen zich deze belangrijke domeinen van het vak rekenen-wiskunde eigen maken, is een belangrijke voorwaarde om passende didactische beslissingen te kunnen nemen.
Didactics of Kindergarten --- meten --- Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 471.42 --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Meetkunde --- Meten --- Metend rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Basisonderwijs --- Constructie --- Didactiek --- Doelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Oriëntatie --- Rekenen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Leerlijnen ; ba.o --- Leerlijnen rekenen/wiskunde --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; didactiek --- Leerdoelen --- Kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Aanvankelijk rekenen --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
475.4 --- wiskunde --- meetkunde --- leerdoelen --- didactiek --- basisonderwijs --- leerlijnen --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Contains audio-visual material
Choose an application
Wiskunde --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Meten --- Meetkunde --- Leerlijn --- Doelstelling --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek
Choose an application
Dit boek beschrijft het leerproces dat kinderen doormaken als ze leren tellen en rekenen en laat zien hoe het onderwijs hiertoe kan bijdragen. Het proces wordt beschreven aan de hand van de leerstof voor de groepen 1 tot en met 4 van de basisschool, maar gaat ook inop de voorschoolse periode waarin kinderen al vaak met kleine getallen blijken te tellen en te rekenen.
Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Getalbegrip --- Gecijferdheid --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenen --- Onderbouw --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- didactiek --- wiskunde --- #PBIB:2002.1 --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- basisonderwijs --- gecijferdheid --- rekenen --- 475.4 --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- leerlijnen --- 471.42 --- Basisonderwijs --- Getallen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Rekenen tot 100 --- Wiskunde --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- aftrekken --- delen --- eerste graad --- kleuters --- ontluikende gecijferdheid --- optellen --- tellen --- vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Contains audio-visual material --- Aftrekken --- Delen --- Optellen --- Tellen --- Vermenigvuldigen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderbouw (onderwijsvorm) --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Dit boek is een vervolg op 'Jonge kinderen leren rekenen'. Het beschrijft het leerproces dat kinderen in de groepen 5 t/m 8 op de basisschool doorlopen. Geleidelijk aan maken zij zich verschillende rekenvormen eigen : hoofdrekenen, kolomsgewijs rekenen en cijferen, schattend rekenen en het rekenen met de rekenmachine, dit alles gebaseerd op een brede getallenkennis.
Wiskunde --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Schattend rekenen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Rekenmachines --- Rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- rekenen --- #PBIB:2002.1 --- 475.4 --- Cijferen --- Getallen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- basisonderwijs --- bovenbouw --- cijferen --- getallen --- getalrelaties --- hoofdrekenen --- rekenmachine --- schattend rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Leerdoelen --- Contains audio-visual material --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- getallenleer --- Leerlijn --- Doelstelling --- Rekenmachine
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|