Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Curriculum planning --- Education --- Philosophy --- Curricula --- Philosophy
Choose an application
#SBIB:HIVA --- #SBIB:316.334.1O360 --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- School management --- Didactics of mathematics --- Didactics of physics --- Didactics of chemistry --- Didactics of biology --- Didactics of secundary education --- Netherlands
Choose an application
Choose an application
Waarom zijn sommige leerlingen succesvol terwijl anderen struikelen in de hordeloop van het onderwijs? Wat is het geheim van een succesvolle schoolloopbaan? Is dat alleen talent of is dat een mythe van mensen die 'het gemaakt' hebben? We volgen leerlingen van 10 tot 21 jaar in hun schoolcarrière. Zij vertellen zelf hoe hun schoolloopbaan is verlopen en wat hun dromen voor de toekomst zijn. Daarbij komen ook hun ouders en leraren aan het woord. Het resultaat is een reeks levensechte 'portretten' van leerlingen. De persoonlijke verhalen van de direct betrokkenen worden vergeleken met scores van deze leerlingen op een reeks objectieve toetsen. Hoe presteerden zij op de leeftijd van tien en twaalf jaar? En hoe is het daarna verder gegaan? Hebben de leerlingen hun ambities gerealiseerd en zijn de voorspellingen van hun leraren uitgekomen? Wat was de rol van hun ouders? Waren vrienden en medeleerlingen een stimulans of een bedreiging voor hun succes op school? Was de uitslag van de Citotoets een valide maat voor de latere loopbaan of was het een self-fulfilling prophecy?
Secondary education --- Research on teaching --- Higher education --- Netherlands --- Education --- Case studies --- School-to-work transition --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Schoolloopbaan --- #KVHB:Schoolpsychologie --- Schoolloopbaan --- 37.04 --- Leerlingen --- Toekomstbeeld --- Onderzoek --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Schoolresultaten --- Resultaten --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Provincie West-Vlaanderen --- Schoolprestatie --- Resultaat
Choose an application
Vele jongeren zijn opgevoed met het idee dat ze 'alles kunnen worden'. Maar wat is er van hun idealen terechtgekomen als eind-twintigers? Hebben deze 'millennials' hun droom gerealiseerd? En maakt het een verschil of je Yasmina of Marjolein heet? De auteurs volgen deze jongeren met toetsen en interviews van hun 10e tot hun 29e jaar, misschien wel de meest ingrijpende jaren in een mensenleven. Hun openhartige verhalen bieden een inkijk in de leefwereld van de jongeren van nu. Deze studie is zeldzaam, niet alleen gelet op de looptijd, maar ook omdat we achter de façade van de sociale media kijken. We zien sommigen schijnbaar moeiteloos doorstromen, terwijl anderen struikelen in de hordeloop van onderwijs en samenleving. Sommige jongeren kijken met spijt en boosheid terug, nu de consequenties van hun 'keuzen' steeds duidelijker worden. Anderen vertellen vol trots over hun baan of dat ze vader of moeder zijn geworden. Er is hoop maar ook kwetsbaarheid. Wat bepaalt succes of falen in de levensloop? En is een 'succesvolle' levensloop ook 'betekenisvol'? Dit boek is geschreven voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, onderzoek en begeleiding van jongeren. Bron: https://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?ISBN=9789044136173
jeugd --- interculturaliteit --- diversiteit --- Onderwijsonderzoek --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- generatie Y --- 362.8 --- Pedagogie --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- PXL-Central Office 2019 --- PXL-Education 2019 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijskansen --- onderwijsonderzoek --- jongeren --- levensverhalen --- Research on teaching --- Educational psychology --- Onderwijs --- Levensloop --- Jeugd --- Maatschappij --- Waarden --- Generatie Y --- Levensverhalen --- Onderzoek --- Multiculturele samenleving --- Onderwijs en maatschappij --- Sociale media --- Waarde (ethiek) --- Levensverhaal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Choose an application
Cooperative learning is widely endorsed as a pedagogical practice that promotes student learning. Recently, the research focus has moved to the role of teachers' discourse during cooperative learning and its effects on the quality of group discussions and the learning achieved. Although the benefits of cooperative learning are well documented, implementing this pedagogical practice in classrooms is a challenge that many teachers have difficulties accomplishing. The Teacher's Role in Implementing Cooperative Learning in the Classroom provides readers with a comprehensive overview of the challenges and issues with clear guidelines on how teachers can embed cooperative learning into their classroom curricula to obtain the benefits widely attributed to this pedagogical practice. It does so by using language that is appropriate for both novice and experienced educators. The volume provides: an overview of the major research and theoretical perspectives that underpin the development of cooperative learning pedagogy; outlines how specific small group experiences can promote thinking and learning; discusses the key role teachers play in promoting student discourse; and, demonstrates how interaction style among students and teachers is crucial in facilitating discussion and learning. The collection of chapters includes many practical illustrations, drawn from the contributors' own research of how teachers can use cooperative learning pedagogy to facilitate thinking and learning among students across different educational settings.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|