Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
We leven in een kleurrijke samenleving. Burgers gericht aanspreken vraagt meer van organisaties dan ooit tevoren. Hoe leggen we de brug naar diverse burgers en gebruikers die (digitaal) allemaal verbonden zijn met elkaar ? Met het concept diversiteitscommunicatie prikkelen we de lezer om doelgericht, duurzaam en geloofwaardig te communiceren, ook naar die groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.Dankzij het onderzoek van Arteveldehogeschool, de interviews met tal van deskundigen en de ervaringen van het lerend netwerk van de Vlaamse overheid hebben we goede praktijken, praktische tips en waardevolle inzichten voor een geslaagde diversiteitscommunicatie kunnen bundelen. Met dit praktische boek bieden we medewerkers en teams in de social profit en overheidsdiensten een houvast om meer aansluiting te vinden bij iedereen van de doelgroep.Bron : http://www.studiosesam.be
Interculturele communicatie --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit - Multiculturaliteit --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietechnieken --- Digitale communicatie --- 316.77 --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Diversiteit en communicatie --- Communication externe Externe communicatie --- Diversité Diversiteit --- Digital Digitaal --- digitalisering --- communication --- 305.81 --- interculturele communicatie --- interculturaliteit --- digitalisation --- communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Etnocommunicatie --- Etnomarketing --- Diversiteit --- Diversiteitsbeleid --- Multiculturaliteit --- Superdiversiteit --- diversiteit --- communiceren --- marketing --- Sociology of minorities --- Mass communications --- marketingcommunicatie --- culturele diversiteit --- Interculturele communicatie. --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- MAD-faculty 19 --- maatschappij --- communicatiebeleid --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- communication [function]
Choose an application
departement Beeldende Kunst 11 --- communicatie --- etnocommunicatie --- beeldcommunicatie
Choose an application
Sociology of culture --- Mass communications --- visuele communicatie --- non-verbale communicatie --- interculturele communicatie
Choose an application
'We bereiken ze niet!' Het is een vaak gehoorde jeremiade in allerlei sectoren, en ook in het jeugdwerk. Er bestaan veel misverstanden over de vraag hoe je doelgroepen van een andere origine efficiënt kan aanspreken. Goede communicatie met een cultureel divers publiek begint bij jezelf. In dit artikel lees je meer over het belang van een sterke organisatie en een creatieve marketing. Ook taal en beelden zijn uitstekende middelen om informatie door te geven. Als je tenminste rekening houdt met een aantal regels zoals 'eenvoud, eenvoud, eenvoud' of 'etnocommunicatie is meer dan een gekleurd ventje op een prentje'. Ook het etnocommunicatiewiel en de prestest komt aan bod. Dit artikel werd gepubliceerd in het boek 'Curieuzeneuzepastapot. Diversiteit en toegankelijkheid in het jeugdwerk' (G. Bombaerts, W. Hillaert en F. Coussée, 2010).
Choose an application
De inhoud van 'Woorden en beelden k(l)eurig kiezen' is geïnspireerd door een onderzoek naar woord- en beeldgebruik bij allochtonen en kansarmen. De brochure bevat tal van praktische en inspirerende tips om woorden en beelden attractiever én doelgerichter in te zetten naar personen met een verschillende culturele en sociale achtergrond. Ze is in de eerste plaats bedoeld voor communicatiemedewerkers, vormgevers, tekstschrijvers, onderzoekers en beleidsmedewerkers, maar iedereen die geïnteresseerd is in etnocommunicatie kan er inspiratie uit opdoen.
Choose an application
Dit rapport beschrijft de resultaten van een digitale enquête bij VZW's en overheidsdiensten. De centrale vraag luidde: 'Communiceert uw organisatie met allochtonen?' Deze enquête werd door 414 organisaties uit heel Vlaanderen geheel of gedeeltelijk ingevuld. In dit onderzoek gaat het enkel over de kwaliteit van de communicatiemethoden en -strategieën van de non-profit naar anonieme allochtone doelgroepen.
Community organization --- Sociology --- Flanders
Choose an application
De brochure 'Etnocommunicatie. Communiceren met een multicultureel publiek' is het resultaat van een onderzoek naar communicatiemethoden om beter met allochtone doelgroepen te communiceren. Vele methoden en tips zijn ook van toepassing op 'autochtone' doelgroepen. Voor allochtonen zijn ze extra belangrijk en daarom zet de auteur ze ook extra in de verf. Deze brochure is in de eerste plaats bedoeld voor de communicatiemedewerker van een dienst of vzw. Maar iedereen die een brug naar allochtonen wil slaan, kan er zijn voordeel uit halen.
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Choose an application
Choose an application
Met de enquête i.v.m. etnocommunicatie, Stem in kleur, verkent Verbal Vision vzw het beeld- en tekstgebruik bij een cultureel divers publiek. Ook wordt het verband tussen kenmerken van doelgroepen en hun kennis en houding ten aanzien van leren, werken, wonen, gezondheid en samenleven onderzocht. Welke boodschappen werken, welke niet? Vragen beelden extra aandacht? Welke teksten spreken het meeste aan? (bron: website Verbalvision)
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|