Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Diversiteitscommunicatie : verbindende communicatie en marketing
Author:
ISBN: 9789492784049 Year: 2019 Publisher: [Ekeren] Studio Sesam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een kleurrijke samenleving. Burgers gericht aanspreken vraagt meer van organisaties dan ooit tevoren. Hoe leggen we de brug naar diverse burgers en gebruikers die (digitaal) allemaal verbonden zijn met elkaar ? Met het concept diversiteitscommunicatie prikkelen we de lezer om doelgericht, duurzaam en geloofwaardig te communiceren, ook naar die groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.Dankzij het onderzoek van Arteveldehogeschool, de interviews met tal van deskundigen en de ervaringen van het lerend netwerk van de Vlaamse overheid hebben we goede praktijken, praktische tips en waardevolle inzichten voor een geslaagde diversiteitscommunicatie kunnen bundelen. Met dit praktische boek bieden we medewerkers en teams in de social profit en overheidsdiensten een houvast om meer aansluiting te vinden bij iedereen van de doelgroep.Bron : http://www.studiosesam.be


Book
Woorden en beelden k(l)eurig kiezen. Communiceren met een cultureel divers publiek
Author:
Year: 2011 Publisher: Antwerpen : Verbal Vision,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Woorden en beelden k(l)eurig kiezen : communiceren met een cultureel divers publiek
Author:
Year: 2011 Publisher: Place of publication unknown Verbal Vision/Wablieft

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Communiceren kan je leren
Author:
Year: 2010 Publisher: Antwerpen Verbal Vision

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'We bereiken ze niet!' Het is een vaak gehoorde jeremiade in allerlei sectoren, en ook in het jeugdwerk. Er bestaan veel misverstanden over de vraag hoe je doelgroepen van een andere origine efficiënt kan aanspreken. Goede communicatie met een cultureel divers publiek begint bij jezelf. In dit artikel lees je meer over het belang van een sterke organisatie en een creatieve marketing. Ook taal en beelden zijn uitstekende middelen om informatie door te geven. Als je tenminste rekening houdt met een aantal regels zoals 'eenvoud, eenvoud, eenvoud' of 'etnocommunicatie is meer dan een gekleurd ventje op een prentje'. Ook het etnocommunicatiewiel en de prestest komt aan bod. Dit artikel werd gepubliceerd in het boek 'Curieuzeneuzepastapot. Diversiteit en toegankelijkheid in het jeugdwerk' (G. Bombaerts, W. Hillaert en F. Coussée, 2010).


Book
Woorden en beelden k(l)eurig kiezen : communiceren met een cultureel divers publiek
Author:
Year: 2011 Publisher: Antwerpen Verbal Vision

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De inhoud van 'Woorden en beelden k(l)eurig kiezen' is geïnspireerd door een onderzoek naar woord- en beeldgebruik bij allochtonen en kansarmen. De brochure bevat tal van praktische en inspirerende tips om woorden en beelden attractiever én doelgerichter in te zetten naar personen met een verschillende culturele en sociale achtergrond. Ze is in de eerste plaats bedoeld voor communicatiemedewerkers, vormgevers, tekstschrijvers, onderzoekers en beleidsmedewerkers, maar iedereen die geïnteresseerd is in etnocommunicatie kan er inspiratie uit opdoen.


Digital
Communiceert uw organisatie met allochtonen? De resultaten van een marktverkenning bij 414 overheidsdiensten en particuliere non-profitorganisaties
Author:
Year: 2004 Publisher: Antwerpen Verbal Vision

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport beschrijft de resultaten van een digitale enquête bij VZW's en overheidsdiensten. De centrale vraag luidde: 'Communiceert uw organisatie met allochtonen?' Deze enquête werd door 414 organisaties uit heel Vlaanderen geheel of gedeeltelijk ingevuld. In dit onderzoek gaat het enkel over de kwaliteit van de communicatiemethoden en -strategieën van de non-profit naar anonieme allochtone doelgroepen.


Book
Etnocommunicatie : communiceren met een multicultureel publiek
Author:
Year: 2005 Publisher: Antwerpen Verbal Vision

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De brochure 'Etnocommunicatie. Communiceren met een multicultureel publiek' is het resultaat van een onderzoek naar communicatiemethoden om beter met allochtone doelgroepen te communiceren. Vele methoden en tips zijn ook van toepassing op 'autochtone' doelgroepen. Voor allochtonen zijn ze extra belangrijk en daarom zet de auteur ze ook extra in de verf. Deze brochure is in de eerste plaats bedoeld voor de communicatiemedewerker van een dienst of vzw. Maar iedereen die een brug naar allochtonen wil slaan, kan er zijn voordeel uit halen.


Book
Aidsvoorlichting en jongeren : een theoretisch onder zoek over Den Vrijen Courant
Author:
Year: 1997 Publisher: Berchem : Jeugddienst Informatie & Preventie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fonds Suzan Daniel (FSD)

Keywords


Book
Communiceren kan je leren.
Author:
Year: 2010 Publisher: Antwerpen Verbal Vision vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Stem in kleur : een verkenning naar beeld- en tekstgebruik bij een cultureel divers publiek.
Author:
Year: 2010 Publisher: Antwerpen Verbal vision

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de enquête i.v.m. etnocommunicatie, Stem in kleur, verkent Verbal Vision vzw het beeld- en tekstgebruik bij een cultureel divers publiek. Ook wordt het verband tussen kenmerken van doelgroepen en hun kennis en houding ten aanzien van leren, werken, wonen, gezondheid en samenleven onderzocht. Welke boodschappen werken, welke niet? Vragen beelden extra aandacht? Welke teksten spreken het meeste aan? (bron: website Verbalvision)

Keywords

Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by