Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bespreekt de belangrijkste theorieën over het leren van motorische vaardigheden met het oog op de mogelijke toepassingen in sport, muziek en revalidatie. Motorisch leren is ondenkbaar zonder hersenen. Er niet één hersengebied voor motoriek, maar talrijke hersengebieden blijken betrokken. Dit strookt geheel met het huidige inzicht dat het leren van motorische vaardigheden onlosmakelijk verbonden is met sensoriek, emoties en cognitie. Er is zeker niet één superieure leermethode, maar er bestaat een uitgebreid palet aan mogelijke leerstrategieën waaruit weloverwogen gekozen kan worden op basis van iedere individuele situatie. Aan de hand van praktische voorbeelden op het gebied van sport, muziek en revalidatie, laat het boek zien dat de wetenschappelijke inzichten over motorisch leren hun directe toepassing in de praktijk kunnen hebben.
Motoriek --- Neurofysiologie --- Motoriek ; Neurofysiologie ; Hersenfuncties. --- neurofysiologie --- psychomotorische ontwikkeling --- neurologische stoornissen --- Motorische vaardigheden --- 617.3 --- 159.94 --- Physiotherapy. Alternative treatments --- kinesitherapie --- Affective and dynamic functions --- Physiology of nerves and sense organs --- 616.9 --- sport --- bewegingsopvoeding --- Zenuwstelsel --- Hersenfuncties --- Motorisch leren --- Hersenfunctie
Choose an application
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|