Narrow your search

Library

UCLL (167)


Resource type

dissertation (167)


Language

Dutch (147)

English (20)


Year
From To Submit

2018 (167)

Listing 1 - 10 of 167 << page
of 17
>>
Sort by

Dissertation
Het gebruik van artificiële intelligentie binnen sociale media marketing in een B2C-omgeving.Het gebruik van artificiële intelligentie binnen sociale media marketing in een B2C-omgeving.
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De huidige samenleving wordt gekenmerkt door een doorgedreven digitalisering die een waaier aan gevolgen nalaat, zowel van positieve als negatieve aard. Eén van de belangrijkste voordelen is de centralisering van informatie die de professionele sector de mogelijkheid biedt databanken op te stellen over hun eigen activiteiten, maar bovenal over die van de consument. Gekoppeld aan trends zoals het stijgend internetgebruik op wereldvlak, de aangroei van sociale mediagebruikers en de toename in omzet voor e-commerce, vormt dit gegeven het fundament voor de toepassing van artificiële intelligentie binnen marketingdoeleinden. Deze doeleinden zijn van verschillende aard, maar op basis van interviews werd duidelijk dat chatbots de meest haalbare toepassing zijn voor de bedrijfswereld. Chatbots zorgen voor een verfijning van de klantondersteuning en vereenvoudigen het werk van hen die hierbinnen actief zijn. Bovendien zijn ze te allen tijde beschikbaar, wat zorgt voor grotere klanttevredenheid. Voor bedrijven zelf resulteert de inzet van bots in vele gevallen in een groei van omzet en winst. Hoewel bots reeds enkele jaren bestaan, is het vooral sinds de lancering binnen Facebook Messenger in 2016 dat het gebruik in stijgende lijn is verlopen. Het opzetten en optimaliseren is vereenvoudigd, waardoor het een interessante tool vormt voor diverse marketingdoeleinden, waarbij conversie en dataverzameling enkele van de belangrijkste zijn. Andere toepassingen die vandaag worden ingezet zijn aanbevelingsmachines, waarbij de consument inhoud of producten aangeboden krijgt, gebaseerd op persoonlijke data of data van soortgelijke consumenten. Binnen YouTube gaat het dan bijvoorbeeld om soortgelijke video’s en op Facebook worden zowel personen, pagina’s als producten voorgesteld. Daarnaast kan artificiële intelligentie ingezet worden voor afbeeldings- en gezichtsherkenning. Met behulp van dat eerste kan men producten opzoeken die hetzelfde of soortgelijk zijn aan producten die men in advertenties heeft gezien. Dankzij gezichtsherkenning kunnen consumenten geëvalueerd worden bij het zien van advertenties. Verder is het mogelijk hen te linken aan bepaalde producten. Hier gaat het dan om een combinatie tussen de twee technologieën. Hoewel de technologie reeds verschillende mogelijkheden biedt, is de toepassing ervan op grote schaal nog niet doorgevoerd. Voor de professionele sector zijn de voordelen die het kan bieden nog te vaak onbekend en is er een gebrek aan interne kennis om de systemen efficiënt en effectief te laten werken. De reden hiervoor is dat het ‘intelligente’ deel nog beperkt is. Er is nog steeds menselijke tussenkomst nodig om de werking ervan te garanderen en om de algoritmen binnen databanken op te bouwen die gebruikt kunnen worden voor specifieke cases. Bovendien heeft de recente doorvoering van de General Data Protection Regulation (GDPR) ervoor gezorgd dat databanken gewist moeten worden, waardoor de professionele sector een deel van zijn fundament heeft verloren voor de toepassing van de technologie. Voor de consument creëert het misschien extra beveiliging in zijn onlineactiviteiten, voor de professionele sector is het een ware aanslag op het rendement van hun bedrijvigheden. Artificiële intelligentie – sociale media marketing – digitale marketing – digitalisering – chatbots – GDPR

Keywords


Dissertation
Vooronderzoek in strafzaken: Huidige regeling, mogelijke wijzigingen in de toekomst en de gevolgen hiervan o.m. op de rol van de Raadkamer?
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Justitie is de laatste jaren niet onbesproken geweest. Minister Geens heeft de voorbije drie jaar aanpassingen doorgevoerd aan het wetboek van strafvordering, gekend als de Potpourri wetten, met als doel ons wetboek moderner en efficiënter te maken. Na deze eerste wijzigingen heeft hij een justitieplan opgesteld waarbij hij enkele fundamentele procedures wil aanpassen om zo tot een efficiënter strafproces te komen. Vandaag wordt ons systeem gekenmerkt door twee soorten vooronderzoek. Op die manier kan men bewijzen verzamelen en personen verhoren. Dit eindwerk heeft tot doel om de huidige regels te kaderen, de verschilpunten tussen beide onderzoeken te verduidelijken, de werking van de raadkamer uit te leggen en tot slot wordt de focus verlegd naar de toekomstplannen van minister Geens. Enerzijds is er het opsporingsonderzoek, onder leiding van een procureur des Konings. De procureur des Konings heeft op het einde van dit onderzoek verschillende mogelijkheden. Hij kan onder andere beslissen om de zaak voor de rechtbank te brengen of de strafvordering niet in te stellen. Anderzijds is er het gerechtelijk onderzoek. Dit onderzoek wordt meestal gebruikt voor de zwaardere dossiers zoals verkrachting en moord en wordt geleid door een onderzoeksrechter. Deze laatste is tijdens het onderzoek bevoegd om dwangmaatregelen te nemen. Op het einde van een gerechtelijk onderzoek komt de verdachte, bij regeling rechtspleging, voor de raadkamer. Hier wordt beslist welk gevolg er aan de feiten gegeven wordt. Naast deze functie heeft de raadkamer een controlebevoegdheid op de voorlopige hechtenis. Minister Geens is geen voorstander van twee verschillende vooronderzoeken. Hij wil beide vooronderzoeken harmoniseren tot één vooronderzoek, onder leiding van de pdk. Volgens minister Geens zal dit de uniformiteit ten goede komen en verkrijgen alle partijen dezelfde rechten. Gezien deze mogelijke verandering impact kan hebben op ons huidig systeem, interviewde ik de betrokken actoren zoals onderzoeksrechters, rechters,... Zij geven aan dat indien minister Geens dit wil realiseren er een kaderuitbreiding noodzakelijk is. Zij vragen zich ook af waarom deze verandering nodig is aangezien beide vooronderzoeken werken en mits enkele aanpassingen nog verbeterd kunnen worden. Inhoudelijk zijn ze niet tegen het plan maar ze stellen de praktische kant in vraag. Het openbaar ministerie staat ook nog niet achter dit nieuwe systeem. Net zoals de anderen actoren vrezen ze voor een te hoge werklast. Daarnaast stellen ze zich vragen over hun rol. Bij harmonisering zijn ze zowel vervolgende partij als leider van het onderzoek. Naast de harmonisering staat de functie regeling rechtspleging van de raadkamer de laatste jaren op de helling. Verschillende personen zoals o.a. minister van Justitie vinden dat de doorgang, in het gerechtelijk onderzoek, langs de raadkamer tijdrovend is. Om deze reden wil minister Geens de regeling tot rechtspleging voor de raadkamer afschaffen. Deze mening wordt niet gedeeld door de onderzoeksrechters, rechters en griffier. Zij menen dat er mits enkele kleine aanpassingen een optimalisatie bereikt kan worden. Bij afschaffing van deze functie wordt het vonnisgerecht mogelijks belast met de taken van de raadkamer. Op deze manier wordt het werk “doorgegeven” zodat er uiteindelijk geen efficiëntie winst bekomen zal worden. Alle partijen willen graag meer duidelijkheid. Het is echter de vraag of deze plannen er ooit zullen doorkomen.

Keywords


Dissertation
De impact van sociale media op de attitude van millennials ten opzichte van duurzame voeding
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociale media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het wordt gezien als bron van informatie en communicatiemiddel en speelt een grote rol in onze levensstijl en ons gedrag. Het gebruik van sociale media is de afgelopen jaren sterk toegenomen en blijft groeien. De millennial generatie is de eerste generatie die is opgegroeid in een hoog digitale wereld en weet als geen ander hoe hiermee om te gaan. Digitale evoluties en ontwikkelingen zoals computers, internet en sociale media maken dat de millennials volledig geïntegreerd zijn in de wereld van technologie en dat deze generatie niet meer beperkt is tot lokale kennis en informatie. Hierdoor worden millennials gekenmerkt als optimistischer tegenover de toekomst en open-minded voor verandering. Dit maakt hun het ideale publiek om mee op zoek te gaan naar nieuwe, alternatieve en duurzame voedingswijzen, aangezien de klimaatverandering en een groeiende wereldbevolking ons op de hielen zit en er dus nood is aan verandering op vlak van ons eetpatroon. Millennials zijn zich bewust van deze problematiek en hechten belang aan milieuvriendelijke en duurzame voedingsproducten. Hun attitude zit dus goed, maar wat de impact van de digitaliserende wereld (sociale media) hierop is, vormt een interessante bron voor discussie. Dit onderzoek heeft tot doel na te gaan wat de impact van sociale media is op de attitude van millennials ten opzichte van duurzame voeding. Met deze centrale vraagstelling wordt gepoogd een oplossing te bieden aan bedrijven die actief zijn in de duurzame voedingssector en manieren zoeken om de consument van vandaag (millennials) hiertoe te betrekken. Om dit te verwezenlijken werden enkele deelvragen opgesteld die ervoor zorgden dat de hoofdvraag zo goed mogelijk beantwoord kon worden: - Speelt sociale media een rol op de attitude van millennials ten opzichte van duurzame voeding? - Welke aspecten binnen de sociale mediaomgeving beïnvloeden de attitude van millennials? - Is er een onderscheid in impact die de verschillende sociale mediakanalen hebben? - Spelen aspecten zoals frequentie en gebruik een rol op de attitude van millennials? Voor dit onderzoek werd er enerzijds beroep gedaan op een literatuurstudie die gebaseerd is op eerder verrichtte studies, anderzijds werd er beroep gedaan op kwantitatief onderzoek, meer bepaald online enquêtes verricht bij 213 respondenten binnen de doelgroep van 18 tot 34 jaar. Aan de hand van dit onderzoek werd gekomen tot de volgende inzichten: - Sociale media leek geen directe impact te hebben op de attitude van millennials. Op een indirecte manier had sociale media wel een invloed op de kennis, de houding en het gedrag tov duurzame voeding - Bloggers en influencers hadden de grootste positieve invloed - Deze trend kwam voornamelijk terug bij het gebruik van Instagram en Pinterest - Het zelf creëren van content op sociale media in combinatie met een hoge frequentie bleken onrechtstreeks een positieve invloed te hebben op de attitude van de millennials In het algemeen bleek uit dit onderzoek dat sociale media geen rechtstreekse impact heeft op de attitude van millennials ten opzichte van duurzame voeding. Wel zien we een enig sinds een positief effect naar voren komen wanneer houding ten opzichte van duurzame voeding en het sociale media gebruik van millennials wordt vergeleken. Verder onderzoek met een verruiming van huidige inzichten kan leiden tot meer gefundeerde en gevalideerde conclusies.

Keywords


Dissertation
The influence of fast food television advertising on obesity rates in children across the United States
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Obesity problems among children in the United States have never been as important as today. There is a yearly increase in childhood obesity rates and are not likely to go down anytime soon. Various reasons contribute to this problem, one of the important ones being the amount of time spent in front of a television set. The more time children spend watching television, the less time there is for physical activities which a child should have for their best development. Watching television on daily basis, for many hours, provides a higher chance that they will be exposed to many advertisements. Most commercials are in fact, food related items which are very harmful. Being the fast food capital of the world, United States is struggling with limiting commercials of fast food towards children, as marketers receive incredible amounts of revenue by doing just that. As it is easier to convince children, an issue is on the rise whether it should be allowed. This research attempts to find out the factors of fast food television commercials which may have an impact on American children, and to what extend children's eating behavior can be triggered by these commercials.

Keywords


Dissertation
Afstamming na medisch begeleide voortplanting: Wat is de invloed van medisch begeleide voortplanting op het traditionele Belgische a fstammingsrecht?
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onder invloed van een sterke wetenschappelijke en biomedische vooruitgang kunnen koppels vandaag de dag hun kinderwens realiseren door deel te nemen aan een programma van medisch begeleide voortplanting waarbij er beroep wordt gedaan op donorsperma. Deze techniek bracht uiteraard heel wat juridische consequenties met zich mee. Zo werd de rechtspositie van de echtgenoot of de partner van de moeder plots heel onzeker, aangezien deze laatste niet kan aanzien worden als de biologische vader van het kind. Ook voor lesbische koppels bracht deze techniek allesbehalve een juridische zekerheid. Vóór de wet van 5 mei 2014 bevond de echtgenote of de partner van de moeder zich namelijk in de onmogelijkheid om een oorspronkelijke afstammingsband te creëren met het kind. De meemoeder bevond zich uitsluitend in de mogelijkheid om het kind te adopteren via een adoptieprocedure, maar deze procedure was bijzonder omslachtig en onzeker. Deze scriptie heeft als doel te onderzoeken in welke mate deze techniek van medisch begeleide voortplanting een wijziging heeft aangebracht aan de traditionele afstammingsregels. Ten eerste werd er onderzoek gedaan naar de traditionele afstammingsregels. Vervolgens werden de afstammingsregels na medisch begeleide voortplanting geanalyseerd, waarbij er vooral aandacht werd besteed aan de afstamming langs meemoederszijde. Deze werkmethode maakte het namelijk mogelijk om na te gaan welke invloed deze techniek van medisch begeleide voortplanting heeft uitgeoefend op het traditionele Belgische afstammingsrecht. Na een grondige analyse blijkt dat de wetgever de rechtspositie van de echtgenoot of de partner van de moeder heeft willen garanderen door de invoering van een aantal beschermingsmechanismen. Zo kan er bijvoorbeeld geen vordering tot betwisting van het vaderschap worden ingesteld wanneer de echtgenoot van de moeder heeft toegestemd tot het programma van medisch begeleide voortplanting. Daarnaast is het sinds de inwerkingtreding van de wet van 5 mei 2014 voor de meemoeder mogelijk om een oorspronkelijke afstammingsband te hebben met het kind. De afstammingsregels langs meemoederszijde, dewelke door deze wet werden ingevoerd, komen bovendien in grote mate overeen met de afstammingsregels langs vaderszijde. Zo voorziet de wetgever eveneens in het vermoeden van meemoederschap, de erkenning van het meemoederschap en de gerechtelijke vaststelling van het meemoederschap. Desalniettemin kwamen er toch een aantal kleine verschilpunten naar boven tussen beide regelgevingen. De techniek van medisch begeleide voortplanting heeft dus wel degelijk een bepaalde invloed uitgeoefend op de traditionele afstammingsregels. Toch heeft deze nieuwe regelgeving waarschijnlijk grotere consequenties dan degene die op dit moment kunnen worden geconstateerd…

Keywords


Dissertation
De nieuwe reservataire erfgenamen
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ons Burgerlijk Wetboek vindt zijn oorsprong in de Code Napoléon oftewel de Code Civil. Sinds de negentiende eeuw werd dit wetboek systematisch vernieuwd om aan de noden van een maatschappij in verandering te blijven voldoen. Het erfrecht daarentegen had tot enkele jaren geleden nog geen grote veranderingen ondergaan. De wet van 31 juli 2017 tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek wat de erfenissen en de giften betreft en tot wijziging van diverse andere bepalingen ter zake, heeft hier verandering in gebracht. In het wetsvoorstel is er sprake van vijf krachtlijnen waarrond deze nieuwe wet is opgebouwd: een nieuwe erfrechtelijke reserve, de inbreng van giften in de nalatenschap, de aanpassing van de regels van verdeling, de versoepeling van het verbod op erfovereenkomsten en een nieuw evenwicht tussen de langstlevende echtgenoot en de kinderen. De inkorting van het reservatair erfdeel, misschien wel de belangrijkste wijziging, zorgt voor een nieuwe verhouding tussen het beschikbaar deel van de erflater en de reserve van de reservataire erfgenamen. Vóór de wetswijziging was de reserve van de descendenten afhankelijk van het aantal kinderen. Tot nu toe bedroeg de reserve één tweede bij één kind, twee derden bij twee kinderen en drie vierden bij drie of meer kinderen. Thans wordt de reserve vastgesteld op één tweede, ongeacht het aantal kinderen. Dit betekent dat het beschikbaar deel te allen tijde vaststaat op één tweede. Dit is een beduidend verschil met de voorgaande regeling. Door het beschikbaar deel te vergroten was de wetgever dus genoodzaakt om het reservatair erfdeel in te korten. Gezien de groeiende wens van de erflater tot meer beschikkingsautonomie was de wetgever de mening toegedaan dat er iets aan de verhouding tussen het beschikbaar deel en de reserve moest gedaan worden. Door zijn grotere beschikkingsvrijheid hoeft de erflater niemand in zijn (nieuw samengesteld) gezin te benadelen. Hij krijgt de kans om over zijn nalatenschap te beschikken naar de noden van zijn familiesamenstelling. Nu vastgesteld is dat er een nieuwe verhouding is ontstaan tussen het beschikbaar deel en de reserve, dient te worden onderzocht of de wetgever met de nieuwe erfwet een (nieuw) evenwicht heeft gevonden tussen de beschikkingsvrijheid van de erflater en de gewaarborgde familiale solidariteit met betrekking tot de reservataire erfgenamen. Aan de hand van een case-study wordt onderzocht in welke mate de wetswijziging een al dan niet positief effect heeft gehad op de positie van de reservataire erfgenamen. Meer bepaald wordt onderzocht of met de nieuwe erfwet het bestaand evenwicht tussen de beschikkingsvrijheid van de erflater en de (rechts)zekerheid van de reservataire erfgenamen werd aangetast.

Keywords


Dissertation
Dierenwelzijn in Europa
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze scriptie werd geschreven voor de opleiding Office Management met als afstudeerrichting bedrijfsvertaler-tolk. Frans is de keuzetaal.

Keywords


Dissertation
De invloed van social media bij de organisatie van wielerevenementen
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze scriptie gaat over het gebruik van social media bij de organisatie van wielerevenementen. Uit de literatuurstudie bleek dat er twee soorten wielerevenementen bestaan, actieve en passieve wielerevenementen. Bij actieve wielerevenementen kan men zelf deelnemen aan een wielertocht en bij passieve wielerevenementen kan men als toeschouwer van de koers genieten. Doordat we de evenementen konden opsplitsten zijn er ook twee enquêtes afgenomen om te ontdekken of mensen die social media een zinvolle tool vinden en op welke manier ze dit dan willen ontdekken. De enquêtes zijn voor actieve wielerevenementen zijn gedeeld op verschillende platformen. Maar voor de enquêtes voor de passieve wielerevenementen ben ik deze gaan afnemen in Tongeren. Een stad waar de Baloise Belgium Tour doorkomt. Na de enquête bleek dat voor actieve wielerevenementen social media een belangrijke tool is en men dit ook voor verwacht. Voor passieve wielerevenementen was dit niet het geval omdat de respondenten vonden dat TV genoeg was om de koers te kunnen volgen.

Keywords


Dissertation
Een visie op het marketingcommunicatieplan en het gebruik van diverse sociale mediakanalen: Events Den Berg
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede marketing- of externe communicatie zorgt voor loyaliteit, een sterk imago, vergroot het vertrouwen in een merk of bedrijf en levert geld op. Het heeft dus, samen met een marketingcommunicatieplan, invloed op het succes van een bedrijf. Events Den Berg, een recent opgestarte eventlocatie, beschikt nog niet over dit plan en besteedt de externe communicatie zonder enige richtlijn uit aan het communicatiebureau Finessebrands. Dit onderzoek staat in functie van een op maat gemaakt en wetenschappelijk onderbouwd communicatieplan dat meteen inzetbaar is binnen beide organisaties. Het plan focust op sociale media omdat de eventlocatie het minst tevreden is over dit instrument. Ondanks de hoge prijs die Finessebrands aanrekent, is de kwaliteit en het bereik van de sociale mediakanalen ondermaats. Met behulp van een uitgebreide enquête en een interview met general manager Ward en event coördinator Yago, werd een geschikt communicatieplan ontwikkeld. De vijf onderdelen van dat plan vormen de deelvragen van dit onderzoek. Dankzij dit plan heeft de organisatie een klare kijk op de demografische gegevens, interesses en bezigheden van haar doelgroep. Daarnaast brengt het de drie kerndoelstellingen – merkbekendheid, merkkennis en merkattitude - in herinnering die het bedrijf moet bereiken met zijn marketingcommunicatie. Om die doelstellingen te behalen bij de doelgroep, moet de onderneming een duidelijke boodschap formuleren en die overbrengen via rationele en emotionele appeals. Deze scriptie is bovendien een handleiding voor het communicatiebudget en de geschikte communicatietools. De laatste deelvraag van het onderzoek gaat in op drie soorten tools: paid, earned en owned media. De laatste soort focust op sociale media, aangezien de andere tools wel de juiste look en feel bevatten. Dit plan bevat enerzijds richtlijnen over de vereiste informatie-elementen van elke sociale mediapagina, en anderzijds over de inhoud, regelmaat en tijdstippen van de posts. Het onderzoeksresultaat biedt dus niet enkel een houvast aan de start-up en het communicatiebureau, het is een recept om de externe communicatie en de groei van het bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Keywords


Dissertation
Draaiboek voor werknemers op zakenreis
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De scriptie ‘Draaiboek voor werknemers op zakenreis: hoe te verzekeren tegen financiële reisongemakken?’ onderzoekt hoe personen die werkzaam zijn in het buitenland zich het best kunnen verzekeren tegen financiële reisongemakken. Gedurende hun loopbaan leggen werknemers heel wat tijdelijke en langdurige zakenreizen af, hierbij kunnen er zich heel wat problemen voordoen bijvoorbeeld een ongeval, een ziekte, verloren bagage of een annulering. Dit brengt heel wat gevolgen met zich mee voor zowel de werknemer als de werkgever. Voor tijdelijke zakenreizen kunnen zakenreizigers een reisbijstandsverzekering afsluiten. Deze bevat veelal de waarborgen personenbijstand, reis annulering, bagage, reisongevallen, pechverhelping en juridische bijstand. Daarnaast kan de verzekeringnemer zelf bepalen welke territoriale geldigheid hij wenst en of hij een kiest voor een tijdelijke of een jaarlijkse verzekering. Vervolgens bevatten de meeste reisbijstandsverzekering de standaard uitsluitingen zoals opzet en alcoholintoxicatie. Doordat er verschillende instanties tussenkomen in de vergoeding van medische kosten moet de verzekeringnemer opletten dat hij zich niet dubbel verzekerd. Deze scriptie beperkt zich tot de categorie van de werknemers, zij zijn wettelijk verplicht aangesloten tot een arbeidsongevallenverzekering. Veel werkgevers voorzien voor hun werknemers een dekking 24u/24u, hierdoor zijn ze gedurende heel hun zakenreis beschermd tegen alle ongevallen. Daarnaast hebben veel mensen een hospitalisatieverzekering afgesloten, deze zal ook de gemaakte medische kosten in veel gevallen vergoeden. Echter genieten niet alle kosten van een terugbetaling waarvoor de reisbijstandsverzekering wel tussenkomt. Bovendien zijn niet al de extra waarborgen opgenomen in deze verzekeringen zoals annulatie en pechverhelping. Vervolgens beschrijft deze scriptie een vergelijking tussen drie verschillende reisbijstandsverzekeraars, namelijk Assudis, Allianz Global Assistance en Europ Assistance. Deze scriptie onderzoekt welke verzekeraar de beste dekkingen aanbiedt aan de meest voordelige premie. Op vlak van waarborgen en premie zijn er heel wat verschillen tussen deze maatschappijen op te merken. Bijgevolg dient een reiziger zelf goed na te denken over wat hij wenst om zo de beste verzekering prijs-kwaliteit te vinden die bij zijn concrete situatie past. Om te bekijken welke verzekeringsmaatschappij de beste polissen aanbiedt werden de algemene voorwaarden van de drie maatschappijen geanalyseerd. Vervolgens toont een vergelijkende tabel de belangrijkste verschillen en gelijkenissen. Over het algemeen vormt Allianz Global Assistance de beste keuze, zij bieden een voordelige premie aan met de meest uitgebreide waarborgen. Vervolgens bevinden grensarbeiders zich in een speciaal geval, deze personen moeten zich aan verschillende regelgeving en fiscale regels houden. Als laatste zijn er de personen die langdurig in het buitenland verblijven voor het werk. Indien men langdurig in een land verblijft moeten er heel wat formaliteiten worden vervuld afhankelijk van de situatie. Personen die langdurige zakenreizen maken kunnen een expatverzekering afsluiten. Sommige verzekeringsmaatschappijen focussen zich specifiek op de terugbetaling van medische kosten. Andere voorzien ook bijkomende dekkingen zoals juridische bijstand, persoonlijke aansprakelijkheid en dekking tegen inkomensverlies.

Keywords

Listing 1 - 10 of 167 << page
of 17
>>
Sort by