Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Lesgeven is kiezen. Je kiest bijvoorbeeld voor een organisatievorm, de samenstelling van de groepen, de manier waarop de activiteiten worden aangeboden en de overgangen in je les. Ook kies je voor bepaalde activiteiten en voor een specifieke invulling daarvan op basis van jouw ordening van bewegingsactiviteiten. Dit leidt tot keuzes voor bewegingsdoelen en tot keuzes voor de wijze waarop leerhulp aan de kinderen wordt gegeven. Daarnaast kies je op welke manier je de kinderen betrekt bij allerlei aspecten van de les en hoe je gebruik maakt van de wensen en de enorme mogelijkheden van de kinderen in het leerproces. Perspectieven op bewegen ? Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool gaat over deze afwegingen. Verschillende alternativen worden op een rijtje gezet met de overwegingen daarbij. Dit wordt geplaatst in een visie op bewegen en bewegingsonderwijs, waarin leren bewegen, zelfstandig werken en aansluiten bij de kinderen belangrijk is. Het is een bijzonder praktisch didactiekboek voor bewegingsonderwijs. Het is uniek in zijn verantwoording van verschillende keuzes, maar ook door de poging om de beleving van de kinderen te ordenen. (Bron : covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 071067.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Met de invoering van passend onderwijs 'arrangeren' we ondersteuning voor leerlingen die iets extra's nodig hebben. Vanuit de vraag 'Wat heeft dit kind nodig om deze doelen te behalen', bedenken school, ouders en de leerling, met waar nodig ondersteuning van aanvullende expertise, gezamenlijk een passende aanpak en voeren deze uit. Arrangeren is: doen wat nodig is, zodat de leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Om te kunnen arrangeren, moet een schoolteam de basis op orde hebben. Denk aan de kwaliteit van het begeleiden van leerkrachten en leerlingen, en de samenwerking met ouders en externen. Het schoolteam moet zich voortdurend bewust zijn van de effecten die het heeft op het leren van hun leerlingen. De kwaliteit van lesgeven maakt immers het verschil. De onderwijskundige aansturing van dit proces op school en het voeren van de regie over het arrangeren, vraagt van IB'ers en directeuren toewijding, een groot zelfbewustzijn en specifieke kennis en vaardigheden.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|